Υγρά φρένων DOT

Ό,τι λιώνει, ό,τι παλιώνει κι ό,τι τελειώνει!
Απάντηση
Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12386
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 228 φορές
Έχει δεχθεί like: 240 φορές
Ηλικία: 48
Επικοινωνία:

Υγρά φρένων DOT

#1

Δημοσίευση από ALX » 13 Οκτ 2013, 10:17

Tα υγρά φρένων όλοι τα γνωρίζουμε, αλλά δεν είναι και δύσκολο να μπερδευτούμε αν ανακατευόμαστε μόνοι μας μας με την συντήρηση της μοτοσυκλέτας μας και δεν έχουμε ενημερωθεί καλά πριν.
Γι' αυτό ας πούμε δυο λόγια για τα διάφορα DOT φρένων που κυκλοφορούν στο εμπόριο.

Καταρχήν την μερίδα του λέοντος την κατέχουν πλέον τα DOT4 (η εξέλιξη των DOT3 δηλαδή που υπήρχε παλιότερα) Τα περισσότερα οχήματα αυτή τη στιγμή στο κόσμο, έχουν συστήματα φρένων σχεδιασμένα για DOT4 υγρά.
Κι εκεί θέλει προσοχή από εμάς! Στο εμπόριο βρίσκουμε τα DOT3 τα DOT4 τα DOT5 και τα DOT5.1
ΌΜΩΣ... αν έχουμε μοτοσυκλέτα (ή αυτοκίνητο) που κανονικά παίρνει DOT4, μπορούμε να βάλουμε DOT5.1, αλλά όχι DOT5! (κι εκεί θέλει μεγάλη προσοχή μην τα μπερδέψουμε!)

Tα DOT5 ΔΕΝ κάνουν σε συστήματα που είναι/ήταν φτιαγμένα για DOT4 γιατί έχουν άλλη βάση κατασκευής. Είναι σιλικονούχας βάσης, ενώ όλα τα άλλα (DOT3 DOT4 DOT 5.1) είναι έχουν για βάση την πολυαιθυλική γλυκόλη.
Όλα τα DOT (εκτός του 5) είναι υγροσκοπικά υγρά και απορροφούν την υγρασία από την ατμόσφαιρα με τα γνωστά τους προβλήματα (μικραίνει σταδιακά το σημείο βρασμού τους, οξειδώνονται χαλώντας τα μεταλλικά μέρη του συστήματος φρένων ή ακόμα μπορούν να φράξουν τις οπές του συστήματος σε παγωνιά λόγω της υγρασίας που εγκλωβίζουν! Extreme αυτό το τελευταίο για την Ελλάδα, αλλά σε βόρειες χώρες είναι πρόβλημα!)
Γι' αυτό και πρέπει να τα αλλάζουμε κάθε 2 χρόνια.

Τα DOT5.1 έχουν τις ίδιες "επιδόσεις" με τα DOT5 αλλά δεν περιέχουν σιλικόνη. Βελτιωμένα μεν στο σημείο βρασμού τους, αλλά συνεχίζοντας να έχουν το πρόβλημα της απορρόφησης υγρασίας.
Τα DOT5.1 είναι ας το πούμε, η εξέλιξη των DOT4.

Τα DOT5 από την άλλη, έχουν τουλάχιστον 70% σιλικόνη (διοργανική πολυσιλοξένη) μέσα τους με αποτέλεσμα να είναι υδροφοβικά, κι έτσι δεν οξειδώνονται! Παραμένουν το ίδιο σταθερά σε απόδοση σε μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασιών απ' ότι τα υπόλοιπα DOT και επίσης δεν καταστρέφουν το χρώμα των οχημάτων όταν πέσουν κάπου.
Δυστυχώς όμως δεν κάνουν για πολλά πλέον συστήματα φρένων και θέλει προσοχή να μην τα μπερδέψουμε.
Το μεγαλύτερο μείον των DOT5 είναι, πως δεν είναι συμβατά με συστήματα φρένων που έχουν ABS! Γι' αυτό προσοχή μην τα αγοράσετε κατά λάθος!

Να κι ένας πίνακας με το σημείο βρασμού των DOT

Εικόνα


“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12386
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 228 φορές
Έχει δεχθεί like: 240 φορές
Ηλικία: 48
Επικοινωνία:

#2

Δημοσίευση από ALX » 24 Απρ 2014, 22:02

Up για Πατάπη :yes: :fbrulez:
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

Σάββας
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 4131
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 23:44
Τόπος διαμονής: Λαμογία .
Moto: HONDA - YAMAHA
Κράνος: HJC IS 17
Έχει κάνει like: 2 φορές
Ηλικία: 56

#3

Δημοσίευση από Σάββας » 24 Απρ 2014, 22:03

Δεν καταλαβαίνει τίποτα λέμε, προσπάθησα αλλά δεν πείθεται !
Κολλημένος με τη μπάλα τι να του κάνουμε ?

Πάντα σωστά ενημερωμένος ψηλέ ! Oook
Εικόνα

Απάντηση

Επιστροφή στο “Αναλώσιμα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες