Λίπανση Ντίζας Συμπλέκτη

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στη κατηγορία αυτή, έχετε την δυνατότητα να ανεβάζετε συνημμένες εικόνες κατευθείαν από τον υπολογιστή σας.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
Bitas
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 241
Εγγραφή: 20 Φεβ 2013, 22:17
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: Street Triple 675
Κράνος: SHOEI XR-1100
Ηλικία: 32

Λίπανση Ντίζας Συμπλέκτη

#1

Δημοσίευση από Bitas » 07 Φεβ 2015, 21:39

Προτού ξεκινήσουμε την εργασία μας, κοιτάμε όπωσδήποτε το Service Manual της μοτοσυκλέτας μας για το τι μας προτείνει.


Για να λιπάνουμε την ντίζα, υπάρχουν δύο τρόποι:

O οικονομικος τρόπος με τα σακουλάκια δεμένα γύρω από τη ντίζα και το λάδι μέσα στο σακουλάκι.
Ο συγκεκριμένος τρόπος απορρίφθηκε αμέσως λόγω χρόνου, καθώς θέλει ένα 20λεπτο τουλάχιστον αφού έχουμε ήδη λύσει τη ντίζα. :D
Αν ακολουθήσουμε αυτόν τον τρόπο, προτιμούμε λεπτό λαδάκι (π.χ. ραπτομηχανής singer)

Ο δεύτερος τρόπος ο οποίος και προτιμήθηκε είναι ο ακριβός και αποτελείται από σπρεϊ λαδιού και το εργαλειάκι της ντίζας.
Εκτιμώμενος χρόνος 2 λεπτά

Εδώ να πω πως ύστερα από διάβασμα στο ίντερνετ, κάποιοι πρότειναν WD-40. Ακόμη και "επαγγελματίες" μαγαζάτορες αυτό μου πρότειναν. :?:
Είναι λάθος αυτό, καθώς το WD-40 είναι αντισκουριακό και περιέχει ελάχιστο λαδάκι.
Είναι περισσότερο για καθάρισμα και όχι για λίπανση. Απορώ πως κάποιοι το χρησιμοποιούν για όλα.
Ακόμη και για γυάλισμα πλαστικών :tooth:

Οπότε ύστερα από ιντερνετικό ψάξιμο βρήκα σε μαγαζί στα Πατήσια το λαδάκι IPONE Spray Cables, το οποίο είναι καθαρά για ντίζες.
Το εργαλειάκι το πήρα από μαγαζί στν Καλλιθέα.

Εικόνα

Τιμή σπρέϊ 8 ευρώ
Τιμή εργαλείου 5 ευρώ

Θα σας κάνω μία παρουσίαση του εργαλείου.

Από τη μία πλεύρα είναι ανοιχτό

Εικόνα

Και από την άλλη είναι μισόκλειστο

Εικόνα

Σε αυτή τη φωτογραφία βλέπουμε με κόκκινο την τρυπούλα που θα θηλυκώσει το σπρέϊ

Εικόνα


Βήματα:

Φέρνουμε το ρεγουλατόρο - ασφάλεια σε θέση ώστε το άνοιγμα του να είναι σε ίδια ευθεία με τη μανέτα (εδώ δεν φαίνεται καλά)
Μόλις το κάνουμε, ελευθερώνουμε τη ντίζα από τη μανέτα

Εικόνα

Εδώ είναι το τελείωμα της ντίζας στη δεξιά πλευρά της μοτοσυκλέτας

Εικόνα

Σε αυτό το σημείο, βάζουμε ένα πανάκι από κάτω για να μην τρέξουν τα λάδια στο μοτέρ ή στην καρίνα.

Εικόνα

Ξαναπάμε στο τελείωμα της μανέτας και περνάμε τη ντίζα μες στο εργαλείο αφήνοντας μόνο το κεφαλάκι εκτός.
Οπότε από τη μία πλευρά θηλυκώνουμε το προστατευτικό καλώδιο της ντίζας (με την ανοιχτή πλευρά εργαλείου) και αρχίζουμε να σφίγγουμε τη βίδα του εργαλείου τόσο όσο χρειάζεται ώστε να κλείσει τελείως η μισόκλειστη πλευρά (η άλλη πλευρά του εργαλείου)
Μόλις σφιχτεί καλά, βάζουμε το ακροφύσιο του σπρέϊ στην τρυπούλα που έχω σημειώσει.

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Μόλις το κάνουμε αυτό, ενώνουμε το ακροφύσιο με το σπρέϊ και πατάμε μέχρι να ακούσουμε το λάδι να βγαίνει στην άλλη πλευρά της ντίζας.

Όταν ακούσουμε το λάδι να βγαίνει, η δουλειά μας τελείωσε και δένουμε την ντίζα πάλι στη μανέτα και σφίγγουμε το ρεγουλατόρο - ασφάλεια ώστε να μην είναι πλέον σε ευθεία με τη μανέτα.



Ο παραπάνω οδηγός είναι προσωπική μου εργασία και σε καμία περίπτωση δεν φέρω ευθύνη αν τον ακολουθήσει κάποιος και συμβεί το οποιοδήποτε πρόβλημα στη μοτοσυκλέτα του.


Χρήστος

Άβαταρ μέλους

Σάββας
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 4131
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 23:44
Τόπος διαμονής: Λαμογία .
Moto: HONDA - YAMAHA
Κράνος: HJC IS 17
Έχει κάνει like: 2 φορές
Ηλικία: 56

#2

Δημοσίευση από Σάββας » 07 Φεβ 2015, 21:51

ΕΥΓΕ ωραίο, χρήσιμο θέμα και άψογη παρουσίαση ! :+1: :goodpost:
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

ibar132
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 1769
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 23:03
Τόπος διαμονής: αθηνα
Moto: tiger1050
Κράνος: arai qv
Έχει κάνει like: 70 φορές
Έχει δεχθεί like: 38 φορές
Ηλικία: 43

#3

Δημοσίευση από ibar132 » 08 Φεβ 2015, 00:44

:cheers: :thumpup:
Ωραίος!
يفغينيا
باناجيوتيس



Los buenos somos más!!

Άβαταρ μέλους

ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12353
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 225 φορές
Έχει δεχθεί like: 236 φορές
Ηλικία: 48
Επικοινωνία:

#4

Δημοσίευση από ALX » 08 Φεβ 2015, 00:58

Αψογος και πάλι! Εύγε νέε μου! :congrats:
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

Vag
Συντονιστές
Συντονιστές
Δημοσιεύσεις: 6765
Εγγραφή: 15 Φεβ 2013, 19:34
Τόπος διαμονής: Μπατιρολανδη
Moto: tiger 1050
Κράνος: HJC RPHA - 10plus
Έχει κάνει like: 70 φορές
Έχει δεχθεί like: 45 φορές
Ηλικία: 49

#5

Δημοσίευση από Vag » 08 Φεβ 2015, 11:33

:+1: πολυ καλο :goodpost:
Αν θες να νιώθεις πλούσιος, απλά μέτρα όλα τα πράγματα που έχεις τα οποία δεν αγοράζονται με χρήματα.

Άβαταρ μέλους

TC-drift
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 1386
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 23:58
Τόπος διαμονής: ΑΘΗΝΑ
Moto: BANDIT 650-TT600R
Έχει κάνει like: 4 φορές
Έχει δεχθεί like: 24 φορές
Ηλικία: 35

#6

Δημοσίευση από TC-drift » 08 Φεβ 2015, 17:36

Πολύ ωραίο και χρήσιμο το τόπικ..

Δεν μπορεί βέβαια παρα να μου δημιουργηθεί η απορία γιατί το 675 να έχει ντίζα και όχι υδεαυλικό συμπλέκτη..!

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
Bitas
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 241
Εγγραφή: 20 Φεβ 2013, 22:17
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: Street Triple 675
Κράνος: SHOEI XR-1100
Ηλικία: 32

#7

Δημοσίευση από Bitas » 08 Φεβ 2015, 18:11

TC-drift έγραψε:Πολύ ωραίο και χρήσιμο το τόπικ..

Δεν μπορεί βέβαια παρα να μου δημιουργηθεί η απορία γιατί το 675 να έχει ντίζα και όχι υδεαυλικό συμπλέκτη..!

Αυτή είναι απορία που έχω και γω.
Δυστυχώς αυτά τα καλούδια δεν τα δίνουν όλες οι εταιρίες απλόχερα και πραγατικά απορώ.
Και όχι μόνο το 675, αλλά και πολλά ακόμη μηχανάκια πολλών εταιριών.
Χρήστος

Άβαταρ μέλους

Patapios
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 3403
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 22:29
Τόπος διαμονής: Νεα Ιωνια
Moto: Τiger 1050 SE
Κράνος: hjc prha-10
Ηλικία: 37

#8

Δημοσίευση από Patapios » 08 Φεβ 2015, 19:08

Κοστος? Λέω εγώ τώρα.


Απ την αλλη δεν βλέπω το λογο να με χαλάει η ντιζουλα :think:
FaceTiger.gr Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Wolfscum
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 1442
Εγγραφή: 02 Μαρ 2013, 16:05
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: Aprilia Tuono 1100V4
Κράνος: AGV
Έχει κάνει like: 10 φορές
Έχει δεχθεί like: 28 φορές

#9

Δημοσίευση από Wolfscum » 08 Φεβ 2015, 19:10

Ωραία παρουσίαση :thumpup:

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
Bitas
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 241
Εγγραφή: 20 Φεβ 2013, 22:17
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: Street Triple 675
Κράνος: SHOEI XR-1100
Ηλικία: 32

#10

Δημοσίευση από Bitas » 08 Φεβ 2015, 19:40

Patapios έγραψε:Κοστος? Λέω εγώ τώρα.


Απ την αλλη δεν βλέπω το λογο να με χαλάει η ντιζουλα :think:

Αυτονόητο πως η λογική εξήγηση είναι το κόστος.

Η απορία μου είναι το πόσο τους κοστίζει παραπάνω όταν για παράδειγμα η Suzuki βάζει σε πολλά μοντέλα της και κρατάει τις ίδιες τιμές με τον ανταγωνισμό.
π.χ. V-Strom έναντι Versys.
Χρήστος

Άβαταρ μέλους

Patapios
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 3403
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 22:29
Τόπος διαμονής: Νεα Ιωνια
Moto: Τiger 1050 SE
Κράνος: hjc prha-10
Ηλικία: 37

#11

Δημοσίευση από Patapios » 08 Φεβ 2015, 20:34

Τεσπα .... δεν ξέρω τα οφέλη της τρόμπας(δεν νομιζω οτι υπάρχουν κιόλας) ... ποτε δεν είχα ...ποτε δεν με χάλασε ο μηχανικος
FaceTiger.gr Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Barbadinos
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 342
Εγγραφή: 07 Απρ 2013, 19:54
Τόπος διαμονής: West Athens
Moto: VFR 800x crossrunner
Κράνος: suomy sr sport
Έχει κάνει like: 17 φορές
Έχει δεχθεί like: 5 φορές
Ηλικία: 53

#12

Δημοσίευση από Barbadinos » 08 Φεβ 2015, 20:45

Πολύ καλό και χρήσιμο... :goodpost:

Ερώτηση: ξέρετε πολλά ss μοτό που να έχουν υδραυλικό συμπλέΧτη;;

Εγω για παράδειγμα έχω τη ίδια ντίζα 6 χρόνια( 64,500 χλμ) και πριν 3 μήνες τη ''λάδωσα'' πρώτη φορά...

Ο υδραυλικός δεν είναι και πανάκια...νομίζω..
Ολα είναι δύσκολα...προτού γίνουν εύκολα

Άβαταρ μέλους

Patapios
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 3403
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 22:29
Τόπος διαμονής: Νεα Ιωνια
Moto: Τiger 1050 SE
Κράνος: hjc prha-10
Ηλικία: 37

#13

Δημοσίευση από Patapios » 08 Φεβ 2015, 21:46

Τροφή προς σκέψη.


Ντιζες τεφλόν θεωρητικά δεν θέλουν γρασσαρισμα.

Μερικά σπρευ χαλάνε ή κανουν το τεφλόν να κολλάει.

Δεν θυμαμε αν το triumphaκι έχει ντιζα τεφλον :think:

Edit: 50.000χλμ αλαδωτος απο ντιζα check adjust κατα manual ... αλλά πουθενά lubricate :owned:
FaceTiger.gr Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Αλομπαρ
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 2319
Εγγραφή: 12 Μαρ 2013, 03:19
Τόπος διαμονής: Χαβούζα
Moto: ΚTM SuperDukeR 1290
Κράνος: SHOEI XR-1100
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 57 φορές
Έχει δεχθεί like: 33 φορές
Ηλικία: 34

#14

Δημοσίευση από Αλομπαρ » 08 Φεβ 2015, 22:26

ωραιος οδηγος! ευγε Χρηστο! :worshippy:
Δημήτρης

Πρωην jimbakis

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
Bitas
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 241
Εγγραφή: 20 Φεβ 2013, 22:17
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: Street Triple 675
Κράνος: SHOEI XR-1100
Ηλικία: 32

#15

Δημοσίευση από Bitas » 08 Φεβ 2015, 22:46

Σας ευχαριστώ.

Ελπίζω να βοηθήσει όποιον τον χρειαστεί στο μέλλον.

Barbadinos έγραψε:Πολύ καλό και χρήσιμο... :goodpost:

Ερώτηση: ξέρετε πολλά ss μοτό που να έχουν υδραυλικό συμπλέΧτη;;

Εγω για παράδειγμα έχω τη ίδια ντίζα 6 χρόνια( 64,500 χλμ) και πριν 3 μήνες τη ''λάδωσα'' πρώτη φορά...

Ο υδραυλικός δεν είναι και πανάκια...νομίζω..
Το υπέρ του υδραυλικού είναι το αν π.χ. είσαι σε ένα βουνό εκδρομή, να μην έχεις το φόβο να σου κοπεί.

Επειδή στο Versys που ήταν το προηγούμενο μηχανάκι μου, η ντίζα κλάταρε στα 29.000 (γνωστό άλλωστε το συγκεκριμένο πρόβλημα σε αυτά τα μηχανάκια), πλέον είμαι λίγο πιο προληπτικός.
Άσε που το κόστος πήγε στα 30 ευρώ απ' ότι θυμάμαι.

Οπότε πλέον μία φορά το χρόνο, θα τη λιπαίνω για να μην έχω το άγχος.
Patapios έγραψε:Τροφή προς σκέψη.


Ντιζες τεφλόν θεωρητικά δεν θέλουν γρασσαρισμα.

Μερικά σπρευ χαλάνε ή κανουν το τεφλόν να κολλάει.

Δεν θυμαμε αν το triumphaκι έχει ντιζα τεφλον :think:

Edit: 50.000χλμ αλαδωτος απο ντιζα check adjust κατα manual ... αλλά πουθενά lubricate :owned:
Δυστυχώς στο manual δεν αναφέρει κάτι.

Από διάβασμα στο νετ, καθώς και από τηλέφωνα στις αντιπροσωπείες, όλοι τις λιπαίνουν.

Σε συνδυασμό και με το "άγχος" που αναφέρω παραπάνω, πήρα το καλύτερο λαδάκι που κυκλοφορεί για ντίζες.
Το ακριβοπλήρωσα μεν, αλλά τουλάχιστον θα έχω το κεφάλι μου ήσυχο.
Χρήστος

Άβαταρ μέλους

ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12353
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 225 φορές
Έχει δεχθεί like: 236 φορές
Ηλικία: 48
Επικοινωνία:

#16

Δημοσίευση από ALX » 08 Φεβ 2015, 23:27

Μη ξεχνάτε και το βάρος που προσθέτει το σύνολο των εξαρτημάτων ενός υδραυλικού συμπλέκτη σε μια σπορ μοτοσυκλέτα!
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

makisp
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 1664
Εγγραφή: 21 Φεβ 2013, 16:08
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: MG V2 1200
Έχει δεχθεί like: 1 φορά

#17

Δημοσίευση από makisp » 09 Φεβ 2015, 00:04

Παιδιά κάθε τι μηχανικό είναι πιο στοιχειώδες και βασικό από κάθε τι υδραυλικό και αυτό με τη σειρά του από κάθε τι ηλεκτρονικό. Το αποτέλεσμα είναι ότι όσον αφορά την αίσθηση και την ακρίβεια το πιο στοιχειώδες είναι και το ανώτερο.
Οι ντίζες γενικά δεν κόβονται από το πουθενά και πριν φτάσουν στο αυτό το επίπεδο, δίνουν πολλές ενδείξεις. Οι ντίζες των kawasaki κόστιζαν 14-18 ευρώ και η αλλαγή τους ήταν θέμα 15 λεπτών. Αν πήγαινες μεγάλο ταξίδι δεν θα ήταν θέμα να έχεις και μία μαζί. Αντιθέτως τώρα οι τρόμπες αμφιβάλω ότι δείχνουν σημάδια πριν τα παίξουν, δύσκολα επενδύεις 150-200 ευρώ να έχεις μία για ρεζέρβα και αυτές θέλουν αλλαγή υγρών κάθε 2 χρόνια ή 20.000 χιλιόμετρα, που αν στο κάνει μηχανικός σίγουρα σε χρεώνει 14 ευρώ :tooth:
Προσωπικά δεν βρίσκω κανένα πρόβλημα και μειονέκτημα στις ντίζες :?:
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Patapios
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 3403
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 22:29
Τόπος διαμονής: Νεα Ιωνια
Moto: Τiger 1050 SE
Κράνος: hjc prha-10
Ηλικία: 37

#18

Δημοσίευση από Patapios » 09 Φεβ 2015, 00:05

Bitas έγραψε:Προτού ξεκινήσουμε την εργασία μας, κοιτάμε όπωσδήποτε το Service Manual της μοτοσυκλέτας μας για το τι μας προτείνει.





Δυστυχώς στο manual δεν αναφέρει κάτι.

:shades: :tooth:
FaceTiger.gr Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
Bitas
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 241
Εγγραφή: 20 Φεβ 2013, 22:17
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: Street Triple 675
Κράνος: SHOEI XR-1100
Ηλικία: 32

#19

Δημοσίευση από Bitas » 09 Φεβ 2015, 00:38

Patapios έγραψε:
Bitas έγραψε:Προτού ξεκινήσουμε την εργασία μας, κοιτάμε όπωσδήποτε το Service Manual της μοτοσυκλέτας μας για το τι μας προτείνει.





Δυστυχώς στο manual δεν αναφέρει κάτι.

:shades: :tooth:
:lolnb: :lolnb:

Αυτό ήταν η προτροπή μου για όποιον ακολουθήσει τον οδηγό. :yes:
Χρήστος

Άβαταρ μέλους

ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12353
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 225 φορές
Έχει δεχθεί like: 236 φορές
Ηλικία: 48
Επικοινωνία:

#20

Δημοσίευση από ALX » 09 Φεβ 2015, 00:57

makisp έγραψε:Παιδιά κάθε τι μηχανικό είναι πιο στοιχειώδες και βασικό από κάθε τι υδραυλικό και αυτό με τη σειρά του από κάθε τι ηλεκτρονικό. Το αποτέλεσμα είναι ότι όσον αφορά την αίσθηση και την ακρίβεια το πιο στοιχειώδες είναι και το ανώτερο.
Οι ντίζες γενικά δεν κόβονται από το πουθενά και πριν φτάσουν στο αυτό το επίπεδο, δίνουν πολλές ενδείξεις. Οι ντίζες των kawasaki κόστιζαν 14-18 ευρώ και η αλλαγή τους ήταν θέμα 15 λεπτών. Αν πήγαινες μεγάλο ταξίδι δεν θα ήταν θέμα να έχεις και μία μαζί. Αντιθέτως τώρα οι τρόμπες αμφιβάλω ότι δείχνουν σημάδια πριν τα παίξουν, δύσκολα επενδύεις 150-200 ευρώ να έχεις μία για ρεζέρβα και αυτές θέλουν αλλαγή υγρών κάθε 2 χρόνια ή 20.000 χιλιόμετρα, που αν στο κάνει μηχανικός σίγουρα σε χρεώνει 14 ευρώ :tooth:
Προσωπικά δεν βρίσκω κανένα πρόβλημα και μειονέκτημα στις ντίζες :?:
Αν και είμαι κάτοχος υδραυλικού συμπλέΧτου, δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω τα μέγιστα με τον Μάκη!
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Απάντηση

Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης