Αλλαγή αισθητήρα "λ" (φωτο-οδηγός)

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στη κατηγορία αυτή, έχετε την δυνατότητα να ανεβάζετε συνημμένες εικόνες κατευθείαν από τον υπολογιστή σας.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12001
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 219 φορές
Έχει δεχθεί like: 211 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

Αλλαγή αισθητήρα "λ" (φωτο-οδηγός)

#1

Δημοσίευση από ALX » 28 Φεβ 2015, 19:29

Έχοντας ένα θέμα με την κατανάλωση της μοτοσυκλέτας κατά την οποία έφτασα μέχρι και 9,5 λίτρα/100χιλ στην πόλη :cross: , άρχισα να ψάχνομαι για το τι φταίει καθώς τέτοια κατανάλωση ήταν αφύσικη για την μοτοσυκλέτα μου.

Η πρώτη κίνηση ήταν να πάω την μοτοσυκλέτα σε ένα συνεργείο BMW για να μπει στον εγκέφαλο ώστε να δούμε αν δουλεύει σωστά ο αισθητήρας "λ" ή πιο σωστά αισθητήρας Ο2 τον οποίο και υποψιαζόμουν ότι φταίει λόγω των συμπτωμάτων. (υψηλή κατανάλωση - έντονη μυρωδιά καυσαερίων - λίγο "τραχύ" δούλεμα στο ρελαντί και κάποιες αρρυθμίες)

Η οθόνη του εγκεφάλου έδειχνε μία μπάρα η οποία για να ξεκινήσει να ανεβοκατεβαίνει, έπρεπε να περάσει ο κινητήρας τους 60°C.
Μόλις έγινε αυτό, η μπάρα άρχισε να ανεβοκατεβαίνει δείχνοντας ότι ο "λ" δουλεύει και ο εγκέφαλος τον έβλεπε.
Στη συνέχεια αφήσαμε τη μοτοσυκλέτα να πιάσει θερμοκρασία λειτουργίας για να κάνουμε το τεστ.
Όταν η θερμοκρασία λειτουργίας επιτεύχθηκε, η μπάρα άρχιζε να ανεβοκατεβαίνει από τα περίπου 100mV μέχρι τα 800mV και πάλι πίσω.
Ο μάστορας μου είπε πως έβλεπε μια καθυστέρηση στο να επιστρέψει η ένδειξη στα λίγα mV ενώ παρέμενε για αρκετή ώρα στα 800mV
Aυτό σήμαινε πως ο "λ" ζητούσε "πλούσιο" μείγμα από τον εγκέφαλο. Κι όσο παρέμενε στο 800... είχα μόνιμα πλούσιο μείγμα κάτι που φυσικά ανέβαζε πολύ την κατανάλωση.
Αυτό που έπρεπε να κάνει είναι να ανεβοκατεβαίνει η ένδειξη σε σχετικά γρήγορους ρυθμούς.

Ο εγκέφαλος λοιπόν (κατά την διαπίστωση του μάστορα) έδειξε ότι ο "λ" υπολειτουργεί.

Ψάχνοντας για απαντήσεις στο ίντερνετ, βρήκα σελίδες αλλά και βίντεο που έδειχναν πως να καθαρίσεις τον "λ" To σκέφτηκα να το κάνω είναι η αλήθεια, αλλά κάτι δεν μου άρεσε στην ιδέα.
Συνεχίζοντας το ψάξιμο, έπεσα πάνω σε εξειδικευμένα σάιτ που μιλούσαν για την ζωή των "λ" τα οποία έλεγαν πως τα 160.000χιλ είναι το max στους αισθητήρες με την μεγαλύτερη αντοχή... Κάποιοι έπρεπε να αλλάζονται πολύ νωρίτερα. Συνέχισα να ψάχνω για το συγκεκριμένο δεδομένο και τελικά είδα πως δεν άξιζε να καθίσω να ταλαιπωρηθώ να καθαρίσω έναν "πεθαμένο" στην ουσία αισθητήρα κατά τα επίσημα λεγόμενα των κατασκευαστών τους αλλά και ειδημόνων ο οποίος μάλιστα έχει 193.000χιλ!

Επόμενη κίνηση ήταν να βρω και να αγοράσω έναν αισθητήρα "λ"... αλλά φυσικά όχι της BMW, γιατί εκείνος κοστίζει περί τα 250€.
Ως γνωστόν, η BMW, δεν φτιάχνει αισθητήρες "λ" μπουζί κτλ, αλλά τα προμηθεύεται από άλλες -ειδικές στο είδος τους- εταιρίες όπως στην περίπτωσή μας η Bosch.

Mε αρκετό ιντερνετικό ψάξιμο, βρήκα πολλούς "λ" να ταιριάζουν. Όσο και να έψαξα όμως, έβρισκα μόνο αισθητήρες που έπρεπε να κόψεις τα καλώδια του μαμίσιου και να τα συνδέσεις με το καλώδιο του καινούριου, κάτι το οποίο δεν μου άρεσε ως ιδέα. Διότι από την στιγμή που έχεις να κάνεις με ένα ηλεκτρικό αισθητήρα που τον διαρρέει ρεύμα και μεταφέρει δεδομένα σε mV τα οποία αλλάζουν από μια ωμική κατά κάποιο τρόπο αντίσταση, δεν θα ήταν φρόνιμο να αλλάξω εγώ -έστω και λίγο- αυτή την ωμική αντίσταση κόβοντας-ράβοντας τα καλώδια. Όχι ότι δεν θα δούλευε κι έτσι... αλλά εγώ ήθελα να δουλεύει ΑΨΟΓΑ όπως πρέπει.

Έτσι συνέχισα να ψάχνω, μέχρι που βρήκα εκείνον τον Bosch που αγοράζει και η BMW και τον βάζει στα μηχανάκια μας :shades:

Προσπάθησα να τον αγοράσω μέσω ίντερνετ από το εξωτερικό, αλλά η πλάκα είναι πως τελικά στην Ελλάδα, βρήκα μακράν καλύτερη τιμή από την καλύτερη του εξωτερικού! Oook

Έτσι λοιπόν με 76,5€ αγοράστηκε από κατάστημα ανταλλακτικών αυτοκινήτων στο Ν.Φάληρο

Κι εδώ ξεκινά η εργασία της αντικατάστασής του...


Ξεκινώντας να σας δείξω τον original "λ" αγορασμένο από την Bosch.
20150228130620.jpg
Δυστυχώς για να καταφέρουμε να τον αλλάξουμε εκεί που βρίσκεται, πρέπει να αφαιρέσουμε τον καταλύτη.
20150228132703 (Small).jpg
Και για να γίνει αυτό, πρέπει αρχικά να αφαιρέσουμε το τελικό της εξάτμισης ξεβιδώνοντας τις βίδες που το κρατάνε (στην περίπτωσή μου είναι after market)
20150228132108-(Small).jpg
20150228132127 (Small).jpg

Eδώ έχει φύγει το τελικό...
20150228132351 (Small).jpg
...και προχωράμε στην αφαίρεση του καταλύτη ξεβιδώνοντας τις δύο τύπου torx βίδες που τον συγκρατούν (μία δεξιά και μία αριστερά) και στη συνέχεια ξεβιδώνουμε τους σφιγκτήρες που συγκρατούν τον καταλύτη στους λαιμούς.
20150228132431-(Small).jpg
20150228132643-(Small).jpg
Πριν όμως προσπαθήσουμε να τον αφαιρέσουμε, πρέπει να αφαιρέσουμε το ρεζερβουάρ * (ή απλά να το μετακινήσουμε προς τα πίσω όπως έκανα εγώ) για να εντοπίσουμε την φύσα που είναι συνδεμένος ο αισθητήρας...
20150228133334 (Small).jpg

... η οποία βρίσκεται στο δεξί μέρος δεμένος με δεματικά.
20150228133912 (Small).jpg
Αποσυνδέουμε την φύσα και στη συνέχεια προσπαθούμε να απομνημονεύσουμε την διαδρομή που ακολουθεί το καλώδιο, ώστε να περάσουμε το καινούριο από την ίδια για να τοποθετηθεί σωστά και να μην έχουμε κάποιο πρόβλημα.
20150228134335 (Small).jpg
Αφού ξεπεράσουμε το καλώδιο και το ξεμπλέξουμε από παντού, με κινήσεις δεξιά αριστερά τραβάμε σιγά σιγά τον καταλύτη για να βγει από τους λαιμούς και να κατέβει τελικώς στο πάτωμα.
20150228134808 (Small).jpg
Στη συνέχεια με ένα πολύγωνο 22άρι (το οποίο το περνάμε μέσα από το καλώδιο μέχρι τον αισθητήρα) τον ξεβιδώνουμε.
20150228135042 (Small).jpg
...και νάτος ο κύριος "λ". Κατάμαυρος και ταλαιπωρημένος!
20150228135204.jpg
...εδώ μπορούμε να δούμε και τον κωδικό της Bosch πάνω του... έτσι για σύγκριση με αυτόν που βρήκα εγώ.
20150228135224.jpg
...κι εδώ παρέα με τον αντικαταστάτη του
20150228135439.jpg
Βιδώνουμε τον καινούριο χρησιμοποιώντας το δυναμόκλειδο του χεριού μας :P (για όσους δεν έχουν δυναμόκλειδο) στα 45 Νm ή το κάνουμε με κανονικό δυναμόκλειδο.

(Ο αισθητήρας έχει από το εργοστάσιο έτοιμη αλοιφή πάνω στο σπείρωμα για να μην σκουριάζει ώστε να μπορείς να τον αφαιρέσεις την επόμενη φορά που θα χρειαστεί.)

20150228135841.jpg
Στη συνέχεια τοποθετούμε τον καταλύτη στη θέση του περνώντας το καλώδιο από την δεξιά μεριά, αλλά δεν σφίγγουμε τις βίδες ακόμα.
20150228140506.jpg
Περνάμε το καλώδιο από την διαδρομή που περνούσε το παλιό...
20150228141626.jpg
...και φτάνουμε στην φύσα την οποία και συνδέουμε
(εδώ οι δύο φύσες μαζί. Παλιά και καινούρια. Κι αυτές ακριβώς ίδιες με τους ίδιους κωδικούς) :whistling:
20150228140915.jpg
Δένουμε με δύο δεματικά την φύσα στο πλαίσιο που ήταν και πριν δεμένη...
20150228141605.jpg

Βάζουμε το ρεζερβουάρ στη θέση του, τη σέλα και το πλαϊνό καπάκι και τελειώσαμε.

Σε κάποια πράγματα τελικά, αξίζει να πληρώσεις κάτι παραπάνω ώστε η δουλειά σου να γίνει πιο εύκολα, αλλά κυρίως ΣΩΣΤΑ! Ουτε κοψίματα καλωδίων και μόνωση μετά, ούτε τίποτα!

Ευελπιστώ βέβαια να επανέλθει η κατανάλωση στο κανονικό και να μην έχω άλλα παρατράγουδα. Αυτό βέβαια θα το δω πιστεύω σε κάνα δυο φουλαρίσματα, οπότε θα περιμένετε νέα μου όταν γίνει αυτό!


Στα παραλειπόμενα της αντικατάστασης


* Δυστυχώς η γκαντεμιά της στιγμής, χτύπησε κι εδώ. Την ώρα που πήγα να αφαιρέσω το πλαϊνό μαύρο καπάκι για να αφαιρέσω το ρεζερβουάρ, το ένα γαντζάκι έσπασε εντελώς :(
Τι κάνουμε τώρα?
Κόλλα? Μπαααα...
Καινούριο? Ακόμα χειρότερα!.... κοστίζει λέμε!
Και ξαφνικά ήρθε η ιδέα!
Λιώσιμο και των δύο κομματιών με map gas και κόλλημα. :thumpup:

Σαν καινούριο ;)
20150228145238.jpg
20150228145249.jpg

...και το βιντεάκι μου για τους ξένους ;)

[video]
[/video]
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.


“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

Αλομπαρ
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 2318
Εγγραφή: 12 Μαρ 2013, 03:19
Τόπος διαμονής: Χαβούζα
Moto: ΚTM SuperDukeR 1290
Κράνος: SHOEI XR-1100
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 60 φορές
Έχει δεχθεί like: 33 φορές
Ηλικία: 33

#2

Δημοσίευση από Αλομπαρ » 28 Φεβ 2015, 19:34

ωραιος ο ψηλος!

βολτα πηγες να δεις αν "δουλευει" ? δλδ να παρατηρησεις την αναμενομενη διαφορα στην καταναλωση?
Δημήτρης

Πρωην jimbakis

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12001
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 219 φορές
Έχει δεχθεί like: 211 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#3

Δημοσίευση από ALX » 28 Φεβ 2015, 19:39

E όχι ρε συ. Αυτό όπως γράφω παραπάνω, θα φανεί σε κάνα δυο ρεζερβουάρ. Άμεσα τι να δεις? Πάντως δουλεύει μια χαρά η μοτοσυκλέτα. Δεν παρατήρησα και εκείνες τις μικροαρυθμίες που μου έκανε στο ρελαντί.
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

Vag
Συντονιστές
Συντονιστές
Δημοσιεύσεις: 6734
Εγγραφή: 15 Φεβ 2013, 19:34
Τόπος διαμονής: Μπατιρολανδη
Moto: tiger 1050
Κράνος: HJC RPHA - 10plus
Έχει κάνει like: 78 φορές
Έχει δεχθεί like: 51 φορές
Ηλικία: 49

#4

Δημοσίευση από Vag » 28 Φεβ 2015, 19:57

Ωραιος ψηλε!!!!!!

Τα καυσαερια τωρα που τον αλλαξες ,μυριζουν εντονα οπως ελεγες η οχι?
Αν θες να νιώθεις πλούσιος, απλά μέτρα όλα τα πράγματα που έχεις τα οποία δεν αγοράζονται με χρήματα.

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12001
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 219 φορές
Έχει δεχθεί like: 211 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#5

Δημοσίευση από ALX » 28 Φεβ 2015, 21:27

Bαγγέλη δεν πήγα πουθενά. Ένα γύρο στο τετράγωνο έκανα. Βασικά θα αλλάξω και τα μπουζί όπου να ναι γιατί από το πολύ πλούσιο μείγμα θα έχουν γίνει κι αυτά κατάμαυρα. Μια ρύθμιση βαλβίδων μετά, και θα είναι κομπλέ πιστεύω το εργαλείο!
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

naftilos
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 2604
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 15:55
Τόπος διαμονής: Αθηνα Ηρακλειο
Moto: Αprilia pegaso+capon
Κράνος: SHARK VISION-R
Έχει κάνει like: 77 φορές
Έχει δεχθεί like: 97 φορές

#6

Δημοσίευση από naftilos » 28 Φεβ 2015, 21:34

:goodpost: :goodpost:

Άβαταρ μέλους

Αλομπαρ
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 2318
Εγγραφή: 12 Μαρ 2013, 03:19
Τόπος διαμονής: Χαβούζα
Moto: ΚTM SuperDukeR 1290
Κράνος: SHOEI XR-1100
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 60 φορές
Έχει δεχθεί like: 33 φορές
Ηλικία: 33

#7

Δημοσίευση από Αλομπαρ » 28 Φεβ 2015, 21:35

ετοιμο για 36ωρο :shades: :grin:
Δημήτρης

Πρωην jimbakis

Άβαταρ μέλους

Bitas
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 241
Εγγραφή: 20 Φεβ 2013, 22:17
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: Street Triple 675
Κράνος: SHOEI XR-1100
Ηλικία: 31

#8

Δημοσίευση από Bitas » 01 Μαρ 2015, 00:09

ALX έγραψε:ο οποίος μάλιστα έχει 193.000χιλ!

:+1: :goodpost:

Πολύ καλός οδηγός και αναλυτικός!

Φυσικά κρατάω και το παραπάνω άπιαστο νούμερο, το οποίο το βλέπω σπάνια από μοτοσυκλετιστή!
Μπράβο σου για την αγάπη και τη φροντίδα :thumpup:
Χρήστος

Άβαταρ μέλους

Patapios
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 3403
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 22:29
Τόπος διαμονής: Νεα Ιωνια
Moto: Τiger 1050 SE
Κράνος: hjc prha-10
Ηλικία: 37

#9

Δημοσίευση από Patapios » 01 Μαρ 2015, 09:02

Νice job :thumpup:
FaceTiger.gr Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Σάββας
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 4131
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 23:44
Τόπος διαμονής: Λαμογία .
Moto: HONDA - YAMAHA
Κράνος: HJC IS 17
Έχει κάνει like: 2 φορές
Ηλικία: 55

#10

Δημοσίευση από Σάββας » 01 Μαρ 2015, 10:44

Όπως πάντα ωραίος ο ψηλός ! :congrats: :+1: :goodpost: :goodpost:
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Barbadinos
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 340
Εγγραφή: 07 Απρ 2013, 19:54
Τόπος διαμονής: West Athens
Moto: VFR 800x crossrunner
Κράνος: suomy sr sport
Έχει κάνει like: 20 φορές
Έχει δεχθεί like: 6 φορές
Ηλικία: 52

#11

Δημοσίευση από Barbadinos » 02 Μαρ 2015, 16:45

Ωραίες δουλειές.. :worshippy:

Μπουζί,βαλβίδες και..μείωση κατανάλωσης..σίγουρα.. :yes:

Ντάξ και ένα καλό πλύσιμο..τα βρώμικα μεκανάκια καίνε περισσότερο.. :grin:
Ολα είναι δύσκολα...προτού γίνουν εύκολα

Άβαταρ μέλους

IoannisPanagiotidis
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 634
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 23:40
Τόπος διαμονής: Solingen
Moto: R1200GS
Κράνος: Sr1
Έχει κάνει like: 17 φορές
Έχει δεχθεί like: 19 φορές
Ηλικία: 44

#12

Δημοσίευση από IoannisPanagiotidis » 02 Μαρ 2015, 21:23

...αυτα ειναι φιλε!...πολυ καλη δουλιτσα!... άψογος!! Respekt Σε Λεω!


και τωρα μπορεις να μου πεις πως ζητα η Μαμα περι των 250 ... για κατι που αγοραζει (ακριβως το ιδιο κιόλας) οχι 76 εωρω αλλα ισως και 30 ευρω απ την Bosch????


ληστες!!! :/


paitos
Νέα μέλη
Νέα μέλη
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 21:15
Τόπος διαμονής: Χανια
Moto: WR500Z

#13

Δημοσίευση από paitos » 05 Μαρ 2015, 12:37

Ρε ψηλε.... Την ίδια μέρα κάναμε την ίδια δουλειά
Μόνο που εγώ δεν μπορούσα να αγοράσω καινούργιο, έβγαλα το παλιό τον πήγα σε μαγαζί που καθαρίζει injection και το έβαλαν σε ειδικό υγρό και υπέρηχο. (Και δεν μου πήραν και λεφτά)
Αν έπιασε? Θα δείξει μετά από καναδυο ντεπόζιτα

Ο δικός μου δεν έβγαινε είχε γίνει σώμα που λέμε. Μετά από καμιά ώρα αφου είχα καταναλώσει από ένα δοχείο WD40 και Q20, το είχα χτυπήσει με βαριά και με καλέμι, έκανα το εξής....
Ξανακούμπωσα την εξάτμιση το έβαλα μπροστά να πυρώσει και μετα ακούμπησα 2 παγάκια πάνω στον αισθητήρα, άκουσα έναν ήχο σαν αυτόν που κανει η μηχανή όταν κρυώνει και μετα ξεβίδωσε με το χέρι :yes:

Edit: Το μηχανάκι είναι Vstrom 650 του 2006 με 70.000χλμ. Ο αισθητήρας δεν είχε λυθεί ποτέ

Άβαταρ μέλους

IoannisPanagiotidis
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 634
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 23:40
Τόπος διαμονής: Solingen
Moto: R1200GS
Κράνος: Sr1
Έχει κάνει like: 17 φορές
Έχει δεχθεί like: 19 φορές
Ηλικία: 44

#14

Δημοσίευση από IoannisPanagiotidis » 05 Μαρ 2015, 12:40

paitos έγραψε:...., έκανα το εξής....
Ξανακούμπωσα την εξάτμιση το έβαλα μπροστά να πυρώσει και μετα ακούμπησα 2 παγάκια πάνω στον αισθητήρα, άκουσα έναν ήχο σαν αυτόν που κανει η μηχανή όταν κρυώνει και μετα ξεβίδωσε με το χέρι :yes:
...πω ,τι ειπες τωρα!!..χεχε!...καλη φαση! :thumpup:

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12001
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 219 φορές
Έχει δεχθεί like: 211 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#15

Δημοσίευση από ALX » 05 Μαρ 2015, 15:17

paitos έγραψε:Ρε ψηλε.... Την ίδια μέρα κάναμε την ίδια δουλειά
Μόνο που εγώ δεν μπορούσα να αγοράσω καινούργιο, έβγαλα το παλιό τον πήγα σε μαγαζί που καθαρίζει injection και το έβαλαν σε ειδικό υγρό και υπέρηχο. (Και δεν μου πήραν και λεφτά)
Αν έπιασε? Θα δείξει μετά από καναδυο ντεπόζιτα

Ο δικός μου δεν έβγαινε είχε γίνει σώμα που λέμε. Μετά από καμιά ώρα αφου είχα καταναλώσει από ένα δοχείο WD40 και Q20, το είχα χτυπήσει με βαριά και με καλέμι, έκανα το εξής....
Ξανακούμπωσα την εξάτμιση το έβαλα μπροστά να πυρώσει και μετα ακούμπησα 2 παγάκια πάνω στον αισθητήρα, άκουσα έναν ήχο σαν αυτόν που κανει η μηχανή όταν κρυώνει και μετα ξεβίδωσε με το χέρι :yes:

Edit: Το μηχανάκι είναι Vstrom 650 του 2006 με 70.000χλμ. Ο αισθητήρας δεν είχε λυθεί ποτέ
Έλα ρε... στα 70.000χιλ και τα 'παιξε? :unsure:
Όσο για το ξεσφίξημο, η γνωστή διαδικασία για να βάζεις ρουλεμάν σε φωλιές. (ζέσταμα το ένα κομμάτι, κρύο το άλλο) :thumpup:
Πάντως ελπίζω να έβαλες την ειδική αλοιφή στο σπείρωμα όταν ξαναβίδωσες ε?
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX


paitos
Νέα μέλη
Νέα μέλη
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 21:15
Τόπος διαμονής: Χανια
Moto: WR500Z

#16

Δημοσίευση από paitos » 05 Μαρ 2015, 15:37

Δεν ξέρω ακόμα αν έφταιγε αυτό για την κατανάλωση, πάντως είχε πολύ κάπνα πάνω
Το παληκάρι που μου το καθάρισε είπε ότι είναι φυσιολογικό με τις κ%λ%βενζίνες που έχουμε.
Ίσως να φταίει ότι τα τελευταία 2 χρόνια το μηχανάκι το έχω για παπί, διαδρομές 2-4 χιλιομέτρων, και δεν ανεβάζει
ουτε καν θερμοκρασία λειτουργίας
ALX έγραψε: Πάντως ελπίζω να έβαλες την ειδική αλοιφή στο σπείρωμα όταν ξαναβίδωσες ε?
Ουπς.....! :fp:

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12001
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 219 φορές
Έχει δεχθεί like: 211 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#17

Δημοσίευση από ALX » 05 Μαρ 2015, 16:02

Aν βγαίνει εύκολα, βγάλτον και βάλε γιατί την επόμενη φορά θα ξαναγίνει μασίφ με τον καταλύτη.

Πάντως το ίδιο χάλι έχω κι εγώ. Κάθε μέρα κάνω 6 + 6 χιλ και μόλις φτάνω ανάβει η τελευταία μπάρα θερμοκρασίας (κανονική θερμοκρασία λειτουργίας)
Θέλουν βόλτα τα εργαλεία να πυρώσει λίγο ο καταλύτης και να καθαρίσει κι ο "λ"

Πάντως δεν ξέρω αν πρέπει να καθαρίζεται ο αισθητήρας λάμδα με κάποια υγρά. Διότι το αισθητήριο μέσα είναι πολύ ευαίσθητο απ' όσο ξέρω σε άσχετα υγρά και γενικώς υλικά πλην των προβλεπόμενων που παράγει ο κινητήρας από την καύση.
Το Zιρκόνιο δηλαδή που είναι κατασκευασμένος ο λ, υπάρχει περίπτωση να καταστραφεί αν έρθει σε επαφή με μη προβλεπόμενα υλικά!
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

virus
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 1020
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 22:25
Τόπος διαμονής: athens
Moto: tiger
Κράνος: shoei nxr
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 46 φορές
Έχει δεχθεί like: 36 φορές

#18

Δημοσίευση από virus » 08 Μαρ 2015, 20:17

και τελικα;


εφταιγε οντως ο λαβδα; :)
Γιαννης


ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΙΣΤΗΣ ΔΕΝ ΓΕΝΝΙΕΣΑΙ, ΓΙΝΕΣΑΙ

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12001
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 219 φορές
Έχει δεχθεί like: 211 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#19

Δημοσίευση από ALX » 08 Μαρ 2015, 22:24

Eίπα ρε θα απαντήΞω σε κάνα δυο ρεζερβουαγιάρ. Όταν άλλαξα το λ είχα κάνει ήδη 80χιλ οπότε σε αυτό το ρεζερ... δε θα δω κάτι. Λογικά στο άλλο.
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12001
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 219 φορές
Έχει δεχθεί like: 211 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#20

Δημοσίευση από ALX » 09 Μαρ 2015, 09:07

Σήμερα διαπίστωσα μια έντονη ενοχλητικότατη μυρωδιά, αλλά δεν κατάφερα να καταλάβω από που ερχόταν. Πολύ περίεργη μυρωδιά πάντως! Αρχικά νόμισα πως κάτι είχε ακουμπήσει στους λαιμούς και καιγόταν, μετά πλησίασα την εξάτμιση και νομίζω μου ερχόταν από κει η μυρωδιά! Ρε τι γίνεται?! :unsure:
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Απάντηση

Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης