DIY .... αλλαγή βαλβολινων άξονα μετάδοσης σε R1200GS '04

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στη κατηγορία αυτή, έχετε την δυνατότητα να ανεβάζετε συνημμένες εικόνες κατευθείαν από τον υπολογιστή σας.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
IoannisPanagiotidis
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 653
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 23:40
Τόπος διαμονής: Solingen
Moto: R1200GS
Κράνος: Sr1
Έχει κάνει like: 34 φορές
Έχει δεχθεί like: 45 φορές
Ηλικία: 45

DIY .... αλλαγή βαλβολινων άξονα μετάδοσης σε R1200GS '04

#1

Δημοσίευση από IoannisPanagiotidis » 14 Ιουν 2015, 22:32

(...απο παλιοτερο ποστακι 09/07/2009)

:)...μια ακομη σχετικα ευκολη εργασια που κλείνει και τον βασικο κυκλο συντήρησης που ειχα ξεκινησει στη μοτοσυκλετα μου , ειναι και η αλλαγη των βαλβολινων στον άξονα μετάδοσης। Βασικα ! ....οταν πρωτοεμφανίστηκε το μοντελο της 1200αρας καπου στις αρχες του 2004 η μαμα Bmw υποστήριζε οτι εχει κατασκευασει ενα νεο συστημα άξονα μετάδοσης το οποιο δεν χρειαζεται καμια συντήρηση και κατ επεκταση καμια αλλαγη λαδιων...αλλα σε βαθος χρονου , τα πολλα προβληματα που παρουσιαστηκαν τις πρωτες 2 χρονιες αναγκασαν την εταιρεία να αναθεώρησει την σταση της πανω στο θεμα βαζοντας στα επομενα μοντελα μια ταπα στο κατω μερος για ευκολη εξοδο και προτεινε καθε 4 χρονια ή 40.000 χιλιομετρα αλλαγη των λαδιων! Οι βαλβολινες που χρησιμοποίησα ειναι
SAE 75W 140 γυρω στα 180-190 ml και ειναι αυτες που μου περίσσεψαν απ το μπουκαλι του ενος λιτρου που ειχα γεμισει και το χωρο του κιβωτιου των ταχυτήτων!

...μια καλη βολτιτσα με τη μοτοσυκλετα στα περιξ πρωτα να ζεταθουνε καλα τα λαδακια και να αποσταχθουν καλυτερα αργοτερα ...



... φραπέ , νεράκι , παγάκια ..και ξεκινάμε ....

..



... 3 βιδουλες με 5αρι αλενακι και εχουμε βγαλει το προστατευτικο των νερων!



Εικόνα



... 2 τορξ βιδες Τ45 και ελευθερωσαμε τη δαγκάνα του πισω φρενου!



Εικόνα


... 5 τορξ βιδες Τ50 και πηραμε και τη πισω ζαντα ανα χειρας!



Εικόνα



...κρεμαμε με προσοχη με ενα μικρο καλωδιο τη δαγκανα σε καποιο σημειο που να μην μας ενοχλεί και η προετοιμασία εχει τελειωσει!


Εικόνα








..ξεβιδωνουμε και μια καστανια με Τ45 τορξ την κεντρικη βιδα που ενώνει το διαφορικο κρατωντας ταυτοχρονα την κοντρα-παξιμάδι απ το πισω μερος με ενα 16αρι γερμανικο πολύγωνο !...με προσοχη βγαζουμε τη βιδα κρατωντας με το χερι το πισω μερος και ... εφαρμόζουμε στην αδεια τρυπα ενα κατσαβιδι κρατώντας το άξονα μετάδοσης στη θεση του!

Εικόνα





... περναμε τωρα στη ταπα της εξαγωγης των λαδιων που βρισκεται στο πισω μερος του άξονα μετάδοσης!...τοποθετουμε πρωτα ενα ρηχό δοχειο περισυλλογής στο μερος ακριβως απο κατω και πιανουμε παλι τη καστάνια. Με ενα Τ45 τορξ ξεβιδωνουμε τη βιδα της ταπας μεχρι να αρχισουν να σταζουν τα πρωτα λαδακια !

Εικόνα


Εικόνα






....αφήνουμε το λαδάκι να στάζει και περνάμε στο πισω μερος του δισκοφρενου. Ξεβιδώνουμε με ενα μικρο τορξ αλενάκι Τ25 την μια βιδα που κραταει το σενσορα του ABS και την αλλη , που κραταει με ενα σιδερένιο οδηγό, σε αποσταση ασφαλείας το καλώδιο που μεταφερει το παλμο στη μοναδα!

Εικόνα




.... προσεχτικα και σπρώχνοντας απο πισω σαν κοντρα με ενα κατσαβιδι βγαζουμε τον αισθητήρα (σένσορα) του ABS... που μας αφηνει πισω του ανοιχτη μια τρυπα/εισοδο για τα φρεσκα λαδακια που θα αναγομώσουμε!.
..



Εικόνα

Εικόνα

...τον καθαριζουμε απ τα γράσα.......και βγαζουμε (...με προσοχη να μην την πληγώσουμε) με ενα μικρο κατσαβιδι και την λαστιχενια φλατζούλα στεγανοποίησης του σενσορα...την καθαριζουμε και τη ξαναπερναμε σαν δαχτυλιδι πανω του να μην τη χασουμε!

Εικόνα


Εικόνα



Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
IoannisPanagiotidis
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 653
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 23:40
Τόπος διαμονής: Solingen
Moto: R1200GS
Κράνος: Sr1
Έχει κάνει like: 34 φορές
Έχει δεχθεί like: 45 φορές
Ηλικία: 45

#2

Δημοσίευση από IoannisPanagiotidis » 14 Ιουν 2015, 22:42

..."όξω απ τη παράγκα" τα παλια λαδια λοιπον!...κανουμε ακομα ενα έλεγχο αν το δοχειο περισυλλογής ειναι ακριβως απο κατω στη σωστη θεση. Βγάζουμε σιγα-σιγα το κατσαβιδι κρατώντας ταυτοχρονα το πισω μερος με το χερι μας και αφηνουμε ομορφα το πισω μερος προς τα κατω με προσοχη!




Εικόνα...Εικόνα

Εικόνα...Εικόνα

.. το αφηνω με την ησυχία του να αποσταξει ...και ασχολουμε με την καθαριότητα της γυρω περιοχης!


Εικόνα




...γρασάρισμα με καλο ασπρο γρασο που κονομισα απο φιλο και σχολαστικο καθαρισμα!


Εικόνα




...και αφου το αφήσουμε να στραγγίσει καλα βοηθοντας το κατα διαστηματα κουνοντας λιγο μπρος-πισω το δισκοφρενο ξεκιναμε και παλι το κούμπωμα του άξονα μετάδοσης στης αρχικη του θεση !...μετα απο την προσπαθεια μου κατεληξα οτι βοηθαει πολυ αν βγαλεις τη μαυρο λαστιχο και το κουμπωσεις στο πανω μπροστα μερος τραβοντας το με τα δαχτυλα σου προς τα πισω και γυριζοντας τον αξονα να κοιταζει προς τα εξω, ίσια και ελαφρως προς τα κατω!


Εικόνα





...σπρωχνεις ομορφα, χωρις άχαρες κινήσεις το πισω μερος και χωρις πολυ προσπάθεια κουμπώνει !




...βιδωνουμε τωρα και την βιδα που ενώνει το διαφορικο και με τη βοηθεια ενος ροποκλειδου σφίγγουμε με 43Νm κρατωντας απο πισω με το 16αρι γερμανικο τη κόντρα παξιμαδι

Εικόνα


...ξαναβιδωνουμε και την ταπα στη θεση της σφιγγωνας με 20 Nm και ειμαστε έτοιμοι για την αναγόμωση!


Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
IoannisPanagiotidis
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 653
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 23:40
Τόπος διαμονής: Solingen
Moto: R1200GS
Κράνος: Sr1
Έχει κάνει like: 34 φορές
Έχει δεχθεί like: 45 φορές
Ηλικία: 45

#3

Δημοσίευση από IoannisPanagiotidis » 14 Ιουν 2015, 22:46

...σε αυτο το σημειο αφήνουμε ο καθένας αναλογος την φαντασια μας να δημιουργήσει ! ..το συμπλήρωμα των λαδιων γινεται απ τη τρυπα/εισοδο του ABS αισθητήρα και ειναι εντελως αβολο για οποιοδήποτε μπουκαλι λαδιου !...το λοιπον εγω ενωσα ενα μικρο χωνι με ενα λαστιχενιο σωληνα ο οποιος εχει διαμετρο λιγο μικροτερη απ τη εισοδο πισω απ το δισκοφρενο ούτως ωστε να αναπνέει κατα την αναγόμωση και να κυλάει η βαλβολινη ευκολοτερα !...



...καπως ετσι!...


Εικόνα


....στερέωσα και την ολη μοντιφα με ενα μικρο καλωδιακι αναμεσα στις τρυπες του δισκοφρενου εβαλα και πρωτη ταχυτητα στο κιβωτιο για να μην γυρισει κατα λαθος και σε 2 λεπτακια 190 περιπου ml βαλβολινη κατεβηκαν γρηγορα και χωρις να πέσει σταγονα!


Εικόνα...Εικόνα


Εικόνα


...επανατοποθετούμε και το αισθητηρα στη θεση του ... με προσοχη γιατι και και εδω υπαρχει ενα μικρο θεμα ! ....για να μπορεσει να μπει η μικρη λαστιχενια φλατζουλα χωρις να την πληγωσουμε και να χασουμε σε στεγανωτητα , μετα απο μερικες δοκιμες κατεληξα οτι ειναι καλυτερα να την τοποθετησουμε ομορφα πρωτα μεσα στη τρυπουλα και μετα λαδωνοντας τον αισθητηρα με λιγη βαλβολινη να τον σπρώξουμε μεσα της σιγα-σιγα!....τσεκαρισμενα κουμπωνει χωρις κανενα προβλημα!


Εικόνα






...μεγαλη προσοχη και στο καλωδιο του αισθητηρα να μπει ομορφα ξανα στη θεση του και...αυτο ητανε !...βιδωνουμε τις 2 βιδουλες του αισθητηρα !...ξαναβαζουμε τη δαγκανα στη θεση της σφιγγωντας τις 2 βιδες της με 24 Νm!...τις 5 βιδουλες τις ζαντας με 60 Nm...το προστατευτικο των νερων!..και ειμαστε έτοιμοι!


Εικόνα...Εικόνα



... καλα μας χιλιομετρα φιλαρακια!

;)




Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Αλομπαρ
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 2319
Εγγραφή: 12 Μαρ 2013, 03:19
Τόπος διαμονής: Χαβούζα
Moto: ΚTM SuperDukeR 1290
Κράνος: SHOEI XR-1100
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 62 φορές
Έχει δεχθεί like: 33 φορές
Ηλικία: 33

#4

Δημοσίευση από Αλομπαρ » 14 Ιουν 2015, 23:09

ωραιος ο Γιαννης!
:cheers:
Δημήτρης

Πρωην jimbakis

Απάντηση

Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης