Αλυσίδες Λουκέτα Kλειδαριές και η τεχνολογία τους

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στη κατηγορία αυτή, έχετε την δυνατότητα να ανεβάζετε συνημμένες εικόνες κατευθείαν από τον υπολογιστή σας.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12183
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 248 φορές
Έχει δεχθεί like: 268 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

Αλυσίδες Λουκέτα Kλειδαριές και η τεχνολογία τους

#1

Δημοσίευση από ALX » 01 Οκτ 2015, 13:03

Αλυσίδες Λουκέτα Κλειδαριές και η τεχνολογία τους στις μεθόδους παραβίασης

Λοιπόν, στην αρχή κάποια θεωρητικά περί μεταλλουργίας και στην συνέχεια συμπεράσματα σε πρακτικό επίπεδο περί αλυσίδων, λουκέτων και λοιπών. Δεν είναι πολλά. Μην βαρεθείτε να τα διαβάσετε, διότι όσοι δεν τα ξέρουν θα καταλάβουν πολλά, για το πώς κόβονται ή σπάνε οι αλυσίδες και τα λουκέτα.

Ο χάλυβας (ατσάλι) αποτελείται από σίδερο και άνθρακα. Όταν αρχικά συντήθεται δεν έχει ιδιαίτερες μηχανικές ιδιότητες. Με διάφορες κατεργασίες όμως κυρίως θερμικές λαμβάνει
ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.
Η βαφή του χάλυβα προσδίδει υψηλή σκληρότητα, αλλά χαμηλή δυσθραυστότητα και πλαστικότητα. Σκληρότητα είναι η αντίσταση στην διείσδυση ξένου σώματος που πιέζεται πάνω στον χάλυβα.
Αφορά λοιπόν την αντοχή στους κόφτες, στα πριόνια και λίμες και ως ένα βαθμό στους τροχούς.

Η δυσθραυστότητα είναι η αντοχή των μετάλλων σε κρούση, σε δύναμη δηλ. που εφαρμόζεται απότομα. Αφορά την αντοχή σε σφυριά.

Η πλαστικότητα είναι πολύ τεχνικός όρος για να οριστεί εδώ, αλλά βγαίνει από το διάγραμμα εφελκυσμού και είναι πάνω κάτω η πλαστική παραμόρφωση προ θραύσεως.

Η αντοχή στου γρύλους, και σε συστρεπτικές δυνάμεις, όπως όταν τοποθετούνται δύο λοστοί μέσα σε έναν κρίκο ή πεταλο και προσπαθούν να το στρίψουν για να σπάσει, έχει να κάνει με την σκληρότητα, την πλαστικότητα και κάποιες ακόμη ιδιότητες, που δεν είναι του παρόντος.

Σε όλες τις θερμικές κατεργασίες, παρουσιάζεται το φαινόμενο της μάζας, το οποίο αναφέρεται στο ότι η επιφάνεια αποκτά διαφορετικά χαρακτηριστικά από τον πυρήνα αν η αλλαγή της
θερμοκρασίας του χάλυβα δεν γίνει ομοιόμορφα και ταυτόχρονα σε όλο του το σώμα. Παίρνουμε λοιπόν μία αλυσίδα για παράδειγμα σκληρή εξωτερικά, αλλά μαλακή στον πυρήνα. Αυτό μπορεί να καταπολεμηθεί με πολύπλοκες τεχνικές όμως που ανεβάζουν το κόστος και γίνεται δυσκολότερο για μεγάλης διατομής χάλυβες.

Σημειωτέον, δεδομένη την τεχνική βαφής και για τον ίδιο χάλυβα, το μεγαλύτερης διατομής προιόν θα είναι μαλακότερο και στην επιφάνεια και στον πυρήνα από ένα μικρότερης διατομής.
Για να βελτιωθούν οι μηχανικές ιδιότητες του χάλυβα, αν οι παραπάνω δεν είναι επιθυμητές, και για να απαλλαγούμε από σοβαρές εσωτερικές τάσεις που εμφανίζονται κατά την διαδικασία
της βαφής, ακολουθεί η επαναφορά του χάλυβα. Έτσι μειώνεται η σκληρότητα και η αντοχή σε εφελκυσμό, αλλά αυξάνεται η πλαστικότητα και η δυσθραυστότητα, δίνοντας χάλυβα μεγάλης σκληρότητας και αποδεκτής δυσθραυστότητας.

Στην περίπτωση μιας ειδικής επαναφοράς, της επιβελτίωσης του χάλυβα, παίρνουμε χάλυβα μεγάλης μηχανικής αντοχής και ικανοποιητικής δυσθραυστότητας.(Αυτός ο χάλυβας αντέχει καλά σε κρούσεις.)

Στην περίπτωση της επιφανειακής σκλήρυνσης, που είναι επιθυμητή για ορισμένα εξαρτήματα, θα μπορούσαμε να παράγουμε χάλυβα με σκληρή επιφάνεια για αντοχή στην κοπή και μαλακότερο πυρήνα για αντοχή στην κρούση.
Όμως, στην περίπτωση υψηλής ποιότητας χάλυβα, η επιφανειακή σκληρότητα μπορεί να καταστραφεί ψεκάζοντας με freon ή διοξείδιο του άνθρακα (CO2), που κατεβάζουν γρήγορα την θερμοκρασία στους -20 περίπου και με κάνα δύο σφυριές ή στην περίπτωση χαμηλής ποιότητας αρκεί από μόνη της η ψύξη ή οι σφυριές. Στην σκληρή επιφάνεια δημιουργούνται πολλαπλές ρωγμώσεις, αόρατες στο μάτι, που όμως επιτρέπουν στον κόφτη να διεισδύσει και να κόψει άνετα την αλυσίδα.

Πέρα από τον απλό χάλυβα υπάρχουν τα χαλυβο-κράμματα, δηλ, χάλυβας στον οποίο προστίθενται ένα ή περισσότερα στοιχεία. Τα χαλυβο-κράμματα παρουσιάζουν βελτιωμένες ιδιότητες ή και νέες ιδιότητες. Οι μηχανικές ιδιότητες βελτιώνονται κυρίως με προσθήκη μαγγανίου, νικελίου και μολυβδαινίου. Αξιοπρόσεκτοι είναι οι νικελιο-χρωμιούχοι χάλυβες που έχουν καλή
δυσθραυστότητα, πλαστικότητα και σκληρότητα, όπως επίσης τελευταία η προσθήκη βορίου. Η ακριβής σύσταση και αναλογία είναι φυσικά βιομηχανικό μυστικό.

Σε όλα αυτα πρέπει να θυμόμαστε ότι υπάρχουν ακαθαρσίες είτε εξαρχής είτε ως παραπροϊόντα της κατεργασίας του χάλυβα. Η παρουσία αυτών των ανεπιθύμητων στοιχείων μειώνει τις
αποσκοπούσες ιδιότητες, αλλά η πλήρης απομάκρυνσή τους απαιτεί πολύπλοκες τεχνικές και τεράστιο κόστος. Γι' αυτό τέτοιες τεχνικές εφαρμόζονται σε μικροαντικείμενα και εξαρτήματα και όχι για παράδειγμα στους χάλυβες κατασκευών που έτσι και αλλιώς δεν έχουν τέτοιες ιδιαίτερες απαιτήσεις.Δυστυχώς μια εταιρία για να επιβιώσει και δεδομένη την θέση της στον ανταγωνισμό και το αγοραστικό της κοινό, κάνει συμβιβασμούς σε αυτές τις τεχνικές προκειμένου να διαμορφώσει τον τιμοκατάλογό της σε ανταγωνιστικά επίπεδα, ακόμη και σε χάλυβες που προωθούνται για εφαρμογές ασφαλείας.



Τώρα λίγα πιο πρακτικά.

Μεγάλοι κρίκοι ή μικροί;

Στους μεγάλους κρίκους μπορεί να μπουν μέσα στον κρίκο κατάλληλες μύτες ενός γρύλου.

Επίσης, λοστοί για να τον συστρέψουν. Από την άλλη όμως, το λουκέτο μπορεί να μπει σε οποιοδήποτε κρίκο, μαζεύοντας τα μπόσικα και μην αφήνοντας αλυσίδα στο έδαφος, που θα δώσει στέρεο πάγκο εργασίας στα καθάρματα. Σημειωτέον ένας κόφτης με μεγάλους βραχίονες ή με προσθήκη μιας σωλήνας για παράδειγμα, μπορεί να κόψει ακόμη και στο μέτρο και ακόμη το ένα σκέλος του να πατάει στο πάτωμα για αντίσταση...Τους μεγάλους κρίκους τέλος είναι εύκολο να τους πιάσει ο κόφτης στην μία μόνο πλευρά τους κάνοντας τους ευάλωτους.

Στους μικρούς μπορεί να μπει σφήνα και να χτυπηθούν μέχρι να σπάσουν και δεν κάνει θόρυβο αν βάλουν χοντρά πανιά. Όμως, δεν μπορούν να πιαστούν εύκολα στον κόφτη, αν δεν πιαστούν και οι δυο πλευρές του κρίκου μαζί.

Σιδηροπρίονα και λίμες;

Ξεχάστε τα! Στην κλίμακα σκληρότητας Rockwell φτάνουν 58-61 βαθμούς. Οι καλοί χάλυβες όπως της Abus είναι στους 65 μινιμουμ. Όχι απλώς δεν θα μπορέσουν να γαντζωθούν τα δοντάκια τους για να κάνουν αρχή, ή αν θεωρητικά υπάρξει αρχή δεν θα μπορέσουν να προχωρήσουν παραμέσα, αλλά στην περίπτωση των πολυγωνικής διατομής κρίκων ο κρίκος είναι αυτός που θα πριονίζει το σιδηροπρίονο και την λίμα. (Ωστόσο, έχω διαβάσει, αλλά όχι με φίρμα εταιρίας για να το επιπεβαιώσω, ότι υπάρχει λάμα που κόβει 10 χιλιοστά στους 65 Rockwell σε κανα μισάωρο)

Τροχοί;

Στην περίπτωση τροχών όλες οι αλυσίδες θα κοπούν. Όμως, και ειδικά στις πολυγωνικής διατομής θα φάνε πολύ δίσκο και 1-2 σπασμένους που είναι εξαιρετικά επικίνδυνοι. Πολύ και
χαρακτηριστικό θόρυβο και σπίθες. Επικίνδυνο. Και μιλάμε για μεγάλους τροχούς, όχι της πλάκας με μπαταρίες. Και η αλυσίδα θα πρέπει να είναι σταθερή.

Κυλινδρικοί ή πολυγωνικοί κρίκοι;

Η κατασκευή των κυκλικής διατομής είναι ευκολότερη και γι αυτό τα χιλιοστά διατομής ανεβαίνουν εύκολα. Από την άλλη οι πολυγωνικής έχουν τα παραπάνω πλεονεκτήματα. Το ότι οι
στρόγγυλοι γλιστράνε στους κόφτες απλώς δεν συμβαίνει. Και επιπλέον τα δόντια των καλών κοφτών ανοίγουν με δευτερεύον μοχλικό σύστημα παράλληλα και όχι υπό γωνία, όπως στα ψαλίδια για χαρτί.

Σχήμα πετάλου;

Υπάρχουν τριών ειδών πέταλα. Τα κυκλικά, αυτά που έχουν δύο ευθύγραμμα τμήματα και μετά ένα ημικύκλιο και αυτά όπως της Abus που έχουν στην θέση του ημικυκλίου ένα τριγωνικό σχήμα.
Κατά τον εφελκυσμό κατά τον διαμήκη άξονα του πετάλου, αν μπει γρύλος πχ,τα ημικύκλια έχουν σημεία αδυναμίας, διότι δεν έχουν την βέλτιστη διάταξη, τείνουν να λάβουν αυτήν την διάταξη, αλλά όταν την λάβουν έχουν ήδη καταπονηθεί από αυτήν την αλλαγή, αν δεν έχουν ήδη σπάσει. Τα τριγωνικά, βρίσκονται ήδη στην βέλτιστη διάταξη για διαμήκη καταπόνηση. Στην πράξη όμως ο γρύλος σπάνια μπαίνει στα μακριά του πετάλου. Πώς να μπει άλλωστε;; Μπαίνει στα κοντά και εκεί όλες οι διατάξεις είναι ίδιες. Τα πέταλα όμως λόγω του μεγάλου τους μήκους είναι ευάλωτα σε συστρεπτική καταπόνηση, γι αυτό πρέπει να πιάνουν και αναρτήσεις και μπράτσα ή και ένα απλό σωλήνα από σήμα στο δρόμο. Έτσι δεν μπορούν να το συστρέψουν. Και φυσικά όπως και στα λουκέτα να κλειδώνει και από τις δύο μεριές!

Λουκέτα για δισκόφρενα;

Τεράστιες δαγκάνες και βαρελάκια. Κόφτης δεν τα πιάνει από πουθενά. Ειδικά αυτά που επιτρέπουν στον πείρο να στρέφεται ελεύθερα, ακόμη και αν είχες λάμα αρκετά σκληρή για να τα
κόψεις, που δεν θα βρεις, θα τα έκοβες πολύ δύσκολα. Όμως, γιατί να ασχοληθείς με το λουκέτο ενώ το δισκόφρενο είναι τόσο ευάλωτο. Τα δισκόφρενα είναι φτιαγμένα να δέχονται συγκεκριμένη καταπόνηση. Καταπόνηση σε φορά διαφορετική από αυτή τα σπάει εύκολα! Ένα λοστός σε τρυπητό δισκόφρενο κάνει θαύματα και αθόρυβα! Το ίδιο και σε ατόφιο! Freon και CO2 και μια σφυριά με πανί για αθόρυβα και πάπαλα ο δίσκος. Απλώς οδηγάς μόνο με το πίσω!

Επιφανειακή ή σκλήρωση μέχρι τον πυρήνα; (case hardened ή core hardened = through hardened)

Δεδομένη την διάμετρο και το κράμα, σίγουρα μέχρι τον πυρήνα για τέτοιους είδους εφαρμογές.

Δες παραπάνω για την επιφανειακή σκλήρωση.

Ψύξη;

Freon και CO2 δουλεύει στα δισκόφρενα και στην επιφανειακή σκλήρωση, όπως έγραψα. Σε ολική σκλήρωση με πιστοποίηση αντοχής στην ψύξη χρειάζεται υγρό άζωτο! Αλλά το να προμηθευτείς, να μεταφέρεις και να χρησιμοποιήσεις κάτι τέτοιο για να κλέψεις ένα μηχανάκι, ακόμη και το πιο ακριβό......

Κόφτες;

Έχουμε και λέμε καλά κράματα, όπως της Abus, 65 Rockwell και οι κόφτες 59-60. Άρα, δεν κόβονται. ΛΑΘΟΣ! Ανεξάρτητα σκληρότητας, οτιδήποτε κάτω από 9,5χιλιοστά κόβεται με έναν
κοινό κόφτη, από μικρού έως μεσαίου μεγέθους, αποδεδειγμένα! Γιατί απλά δεν έχει αρκετή μάζα να υποστηρίξει την σκληρότητά του. (Είναι λίγο πιο πολύπλοκο, αλλά αυτή η εξήγηση είναι αρκετή για εδώ) Ένας από τους μεγαλύτερους κόφτες αυτήν την στιγμή, ο Irwin Record 42", υπολογίζω ότι κόβει οτιδήποτε κάτω από 13χιλιοστά.

[/video][video]



Αλυσίδες που έκοψε, αλλά και που μπορεί να κοπούν με μικρότερους:
  • Squire MC4 Chain 12.5mm
  • Luma Kit Solido Duo 12mm
  • Abus Granite City Black X-Plus 10mm
  • Abus Granite Granit Power Chain 11mm
  • Oxford Monster 11.5mm
  • Datatool Python 12mm
  • English Superlink 13mm
  • English Chain Quadlink 10mm
  • Oxford Boss 10mm
  • Kryptonite Fahgettaboutit 11mm
Δεν έκοψε την Almax Immobiliser ουτε με τα 16 ούτε μετά 19mm. Υποψιάζομαι όμως ότι δεν έχει να κάνει με την αντοχή της, αλλά με το ότι ο κόφτης είχε ανοίξει τόσο πολύ που δεν είχε
πλέον ροπή. Με μια προέκταση του βραχίονα με μια σωλήνα ίσως τα αποτελέσματα να ήταν διαφορετικά, αν και ούτε ο υδραυλικός την έκοψε. Επιφυλάσσομαι για την κλειδαριά του λουκέτου που δίνει όμως. Το λουκέτο δεν μπορεί να πιαστεί με τον κόφτη, όμως θα προτιμούσα κάτι με μηχανισμό δίσκων, που δεν έχουν παραβιαστεί μέχρι σήμερα.

Γενικώς, και για τα περισσότερα κράματα ένα επιπλέον χιλιοστό διαμέτρου αυξάνει την αντοχή σε κόφτες κατά 50%.

Επίσης μπορούμε να δούμε ένα ακόμα τεστ ενός λουκέτου της Abloy (342) αξίας 120€ και μιας αλυσίδας της Pragmasis 13χιλ με έναν πανάκριβο κόφτη (άνω των 300€) (Αν και στα Γερμανικά, θα καταλάβετε πόσο "λίγο" ήταν το λουκέτο, και πόσο καλή η αλυσίδα)


Τέλος, οι κυλινδρικές κλειδαριές σαν και αυτές της kryptonite που άνοιγαν για πλάκα, δεν είχαν πρόβλημα στο σχεδιασμό, αλλά στην κατασκευή. Pins με πολύ μικρές διαφορές σε συνδυασμό με μεγάλες ανοχές στους τζόγους ξεκλείδωναν στο ίδιο ύψος. Αντίθετα, οι κλειδαριές της Medeco, ίδιες, αλλά με υψηλή ποιότητας κατασκευής είναι τόσο ασφαλής όσο μια τέτοια κλειδαριά μπορεί να είναι, και αυτό δεν είναι λίγο.Τώρα θα πει κάποιος και εγώ που θα το ξέρω; Γι' αυτό καλύτερα μακριά από όλες τις κυλινδρικές. ΟΙ καλύτερες αυτή τη στιγμή είναι της τεχνολογίας δίσκων που δεν έχουν πέσει θύματα του lock-picking μέχρι τώρα και αυτές που έχουν τα pins σε τουλάχιστον δυο κατευθύνσεις και αν έχουν και τμηματικά pins ή μανιτάρια στα pins ακόμη καλύτερα.


Το Αbus Granit Quick 37 ανοίγεται σε 40" και κλειδωμένο σε αλυσίδα!
Με Security level 15. Το υψηλότερο έχει 20 (Με συναγερμό 22)
abus_granit_quick_37_60_maxi_mini.jpeg
Μήπως τα 11 χιλιοστά του δεν είναι αρκετά;

Πόσο λέτε να αντέχει στο πλάι που είναι θωρακισμένο;

Μόλις 30"

Να σημειώσουμε πως αυτό το σχέδιο έχει αδυναμίες άσχετες με την ποιότητα του μετάλλου. Το καλό της βαρελάκι είναι με πίρο των 16mm

Ένα noname πέταλο σε χρονο dt

Πέταλο με το κλασσικό ημικύκλιο.
Evo-Series-4.jpg
Πέταλο γωνιακό στα 16mm
antitheft-abus-lg.jpg
Αυτό έχει κάποια πλεονεκτήματα, όπως είπαμε.

__________________________________________________________________________________________________

Έτσι πρέπει να είναι ένα λουκέτο. Θωρακισμένο πεταλάκι. Μικρό ώστε να χωράει ένας μόνο κρίκος. Σφήνα δεν μπαίνει, κόφτης δεν το πιάνει και μιλάμε για 14χιλιοστα στην συγκεκριμένη περίπτωση.
3048033d0b30b9a30f5a69ac32488117.jpg
__________________________________________________________________________________________________

Ποια αλυσίδα θα διάλεγα; Την Almax των 19χιλιοστών. Ήδη και η Abus αναγνωρίζει την κρισιμότητα της διαμέτρου και γι αυτό έχει φτάσει τα πέταλά της και τα βαρελάκια δισκόφρενων στα 16χιλ και τα λουκέτα στα 14. Οι αλυσίδες της παραμένουν στα 13χιλ. Διακρίνω πως τα κράματά της μπορούν να δώσουν 19χιλ, ίσως και καλύτερης ποιότητας από της Almax, όμως αυτό δεν είχε γίνει μέχρι τώρα για λόγους τιμολογιακούς σε μια αγορά που δεν υπήρχε ανταγωνισμός άνω των 13χιλ.

Όμως το Squire SS65CS που δίνει με την αλυσίδα η Almax έχει διάμετρο 12,7χιλ. (Όχι 13, που αναφέρει η Almax στο σάιτ της). Καλού σχεδιασμού και κραμάτων όμως, είναι pin tumbler κλειδαριά. Όσο καλά δευτερεύοντα συστήματα και να έχουν βάλει για να αποφύγουν τις μεθόδους bumping δεν μπορουν θεωρητικά τουλάχιστον να μηδενίσουν τον κίνδυνο, όπως οι disc tumbler κλειδαριές της abus. Δεν ξέρω όμως αν τα 19χιλ της Almax χωράνε στην Granit Plus 37RK/80

Ναι, τελικά χωράει η Granit Plus 37RK/80 έχει εσωτερική διάμετρο 20,63χιλ

Όμως, επειδή είναι αδύνατο να κουβαλάω κάτι τέτοιο μαζί μου, θα έπαιρνα και το χοντρότερο βαρελάκι και πέταλο που θα μπορούσα να βρω. Δεν θα ήθελα να προτείνω και πάλι Abus γιατί ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΛΕΙΔΑΡΙΕΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ποσο μάλλον της ίδιας εταιρίας.

___________________________________________________________________________________________________

Για να δούμε λίγα για κλειδαριές.

Η αρχή των κλειδαριών. Έτσι είναι οι απλές κλειδαριές των σπιτιών και τα φτηνά λουκέτα. Pin tumbler.
Τα μωβ καρφάκια εμποδιζουν την περιστροφή του πυρήνα εντός του κυλίνδρου.
Το κλειδί ανασηκώνει τα μωβ στην κατάλληλη θέση, ωστε να μπορεί να περιστραφεί ο πυρήνας.


Wafer tumbler

ΠΡΟΣΟΧΗ! Δεν είναι τεχνολογίας δίσκων που θα δούμε αργότερα. Μην σας κοροϊδέψουν. Χαρακτηριστικά βρίσκονται στις κλειδαριές γραφείων και συρταριέρων - εκείνα τα κυλινδρικά πραγματάκια κυρίως σε μεταλλικά γραφεία. Είναι ακριβώς της ίδιας αρχής με τα pins, αλλά εδώ υπάρχουν ορθογώνια πλαίσια. Λόγου του ότι δεν μπορούν να φέρουν εύκολα δευτερεύοντες μηχανισμούς όπως θα δούμε, είναι απλούστατες και ευάλωτες.


Tubular pin tumbler



Λοιπον εδώ είναι το θέμα με τα στυλό που άνοιγαν κλειδαριές ασφαλείας. Τα pin ειναι τοποθετημένα κυκλικά ή και πολυγωνικά. Μετά θα δούμε ποια είναι τα διαρρηκτικά εργαλεία και θα καταλάβετε περισσότερα. Το σκεπτικό ήταν πως αν κάποιος κατάφερε να βρει το σωστό βύθισμα των pin και άρχιζε η περιστροφή τα pin θα κολλούσαν στην επόμενη θέση και θα έπρεπε να ξεκινήσει από την αρχή. Όμως όταν χρησιμοποιούνται pins με μικρές διαφορές βυθισμάτων και σε συνδυασμό με τις ανοχές εξαιτίας οικονομίας στην παραγωγή, συμβαίνει τα pins να ξεκλειδώνουν στο ίδιο σημείο με αποτέλεσμα οτιδήποτε, όπως το σώμα ενός στυλό, να λειτουργεί ως κλειδί. Η MEDECO εταιρία υψηλής ποιότητας φτιάχνει τέτοιες κλειδαριές, αλλά δεν αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα, γιατί δεν κάνει τις προαναφερόμενες βλακείες.

Για να μην κουράζεστε να παίζετε με τα pins μπορείτε να πάρετε κάτι πιο ξεκούραστο. Όμως αυτά τα αυτόματα είτε θα ξεκλειδώσουν αμέσως την κλειδαριά ή δεν πρόκειται να βρουν ποτέ τον συνδυασμό της όσο και να τα αφήσεις.
Γρήγορα όμως βγήκε και το εργαλείο που κάνει την ίδια δουλειά στις tubular pin tumbler καθιστώντας την αρχική τους ιδέα άχρηστη.

Επίσης υπάρχουν κλειδιά για να ανοίξετε σχεδόν όλες τις κλειδαριές αυτοκινήτων ή να φτάσετε κατευθείαν στον μηχανισμό κλειδώματος. Το μεσαίο κλειδάκι που είναι κλειδί και από τις δύο μεριές ανοίγει σχεδόν όλες τις τάπες βενζίνης.

Αλλά γιατί να παιδεύεστε, όταν μπορείτε απλώς να βγάλετε τον πυρήνα του κυλίνδρου;

...και αν μέσα έχει κανένα από αυτά τα μπαστούνια; Σιγά τα αυγά! 60sec


Γι αυτό για να δυσκολέψουν τα πράγματα χρησιμοποιούνται όχι κυλινδρικά pins.

Επίσης, pins όχι σε μία ευθεία γραμμή όλα καθώς και πολύ άλλοι δευτερεύοντες μηχανισμοί που δεν είναι για εδώ. BTW, οι κλειδαριές των αυτοκινήτων είναι συνήθως wafer tumbler, αλλά με σχεδόν μηδενικές ανοχές και πολλούς δευτερεύοντες μηχανισμούς.



Όλα όσα αναφέραμε ανήκουν στο lock-picking. Είναι γενικά μια τεχνική που απαιτεί πολύ καλή γνώση του μηχανισμού της κλειδαριάς και άπειρες ώρες εξάσκησης για κάθε ένα τύπο ξεχωριστά. Θεωρητικά όλες ανοίγουν. Πρακτικά, όμως αυτές που έχουν πολύπλοκους δευτερεύοντες μηχανισμούς δεν ανοίγουν. Πόσο μάλλον στο πεδίο της μάχης που οι συνθήκες δεν είναι ιδανικές.

Κάποιες όμως κλειδαριές ανοίγουν με την τεχνική του bumping. Σύμφωνα με αυτή ένα κλειδί που είναι του συγκεκριμένου μοντέλου κλειδαριάς κόβεται στα μέγιστα βυθίσματα του και ανάλογα με τις ανάγκες με μια ή δυο τροποποιήσεις ακόμη. Αυτό χτυπιέται απότομα μέσα στην κλειδαριά ή τραβιέται απότομα και η κλειδαριά ακολουθώντας τους νόμους της μηχανικής ανοίγει δίχως ίχνος παραβίασης στις περισσότερες των περιπτώσεων


Κλειδαριές Disc tumbler

Αbloy lock


Αρχή λειτουργίας ίδια με αυτή των μηχανικών κλειδαριών χρηματοκιβωτίων συνδυασμού. Μόνο που εδώ δεν υπάρχει ο σταθερός άξονας που βγαίνει στο περιστρεφόμενο καντράν, αλλά στην θέση του μπαίνει το κλειδί. Δεν έχουν καμία σχέση με τις βλακείες των tubular, το bumping δεν μπορεί να εφαρμοστεί, δεν έχουν ελατήρια, αντέχουν στις πιο αντίξοες καιρικές συνθήκες.Θεωρητικά και με τα κατάλληλα εργαλεία μπορεί να κάτσει το lock picking. Πρακτικά κανείς δεν το πέτυχε σε ρεαλιστικές συνθήκες. Μέχρι σήμερα κανείς δεν άνοιξε top λουκέτο της abus ή της abloy. Αν έχουν και δευτερεύοντες μηχανισμούς μιλάμε για άσκηση στην θεωρία των πιθανοτήτων.

Οι δίσκοι πρέπει να ευθυγραμμιστούν ώστε να πιάσουν το διαμήκης pin και να γυρίσουν τον μηχανισμό της κλειδαριάς


Όταν λοιπόν πάτε να αγοράσετε κάτι μην ακούσετε τι θα σας πει ο κατά πάσα πιθανότητα άσχετος. Να είστε προετοιμασμένοι και ψάξτε από πριν τί θέλετε. Τώρα ποιος θα δώσει 200€ για λουκέτο, 300+ γι' αλυσίδα κ.ο.κ. είναι άλλο θέμα.

Δυστυχώς αν κλειδωθείτε από έξω θα έρθει ένας τύπος θα δοκιμάσει το lock picking σε μια απλή κλειδαριά του σπιτιού σας, θα βάλει το αυτόματο, άντε και κανένα bump key και εκεί τελειώνει το ταλέντο του. Μετά μαξιλαράκι στην πόρτα του αυτοκινήτου ή τρυπάνι στην πόρτα του σπιτιού σας. Ευτυχώς όμως και τα κλεφτρόνια στην Ελλάδα στερούνται τεχνικών γνώσεων. Αν δεν τους κάτσει καμία από τις έτοιμες λύσεις καταφεύγουν στην ωμή βία. Εύκολη και γρήγορη μεν δεν δουλεύει στα καλά και ακριβά συστήματα δε.

Στην Disc tumbler κλειδαριά το κλειδί μπαίνει και βγαίνει χωρίς καμία αντίσταση. Ξεκλειδώνει και ΚΛΕΙΔΩΝΕΙ ΜΕ κλειδί. Σε κάποια μοντέλα, κυρίως αυτά που προορίζονται για master key, έχουν άλλο κλειδί για κλείδωμα και άλλο για ξεκλείδωμα



Author: ddp
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.


“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

Θάνος
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 5072
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:12
Τόπος διαμονής: Athens
Έχει κάνει like: 2 φορές
Έχει δεχθεί like: 7 φορές
Ηλικία: 36

#2

Δημοσίευση από Θάνος » 04 Οκτ 2015, 15:49

Οι αλυσιδες οι 16αρες αντεχουν και δεν αντεχουν....απο εκει και κατω ειναι απλα πεταμενα λεφτα....

Οσο για τα λουκετα....ειναι μονοδρομος να πας στα πιο κλειστου τυποθ και επισης να δωσεις χρηματα.....

Ολα τα αλλα ειναι πραγματικα αχρηστα και πεταμενα λεφτα...εκτος απο τις περιπτωσεις που θες να το
ψευτοκλειδωσεις εξω απο μια καφετερεια για το περαστικο κλεφτρονακι.....
Μήν βιάζεσαι! Άκομη και όταν υπάρχει λόγος... άστον να περιμένει!
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12183
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 248 φορές
Έχει δεχθεί like: 268 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#3

Δημοσίευση από ALX » 04 Οκτ 2015, 15:58

Γιατί ρε Θάνο? 16χιλ δεν κόβεται καθόλου εύκολα σε φάση "κλοπή νύχτα από το πεζοδρόμιο ή την πυλωτή". Με τι θα την κόψεις? Οι χειροκίνητοι κόφτες δεν μπορούν.
Μιλάμε πάντα για ειδική αλυσίδα με τον μέγιστο βαθμό σκληρότητας, όχι απλό σίδερο ή ατσάλι.
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

Θάνος
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 5072
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:12
Τόπος διαμονής: Athens
Έχει κάνει like: 2 φορές
Έχει δεχθεί like: 7 φορές
Ηλικία: 36

#4

Δημοσίευση από Θάνος » 04 Οκτ 2015, 18:53

Γιατι ψηλε την πιανουν, και απο την στιγμη που την πιανουν με ενα παγωμα για βοηθεια δε θα αντεξει....
οσο οι κοφτες ανοιγουν μεχρι (20χιλ νομιζω) οι 16αρες ναι μεν καλες αλλα οχι ατρωτες οπως οι 19αρες
και παραπανω.....Βεβαια το οτι θελει χρονο ειναι ενα θεμα που τους απομακρυνεις...
Μήν βιάζεσαι! Άκομη και όταν υπάρχει λόγος... άστον να περιμένει!
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12183
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 248 φορές
Έχει δεχθεί like: 268 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#5

Δημοσίευση από ALX » 04 Οκτ 2015, 22:00

Εγώ σε διάφορα τεστ που είδα, η 16άρα δεν μάσισε από κανέναν χειροκίνητο κόφτη. Η 19άρα βέβαια, ακόμα καλύτερα, αλλά λέμε τώρα.
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Απάντηση

Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης