Το "νύχι" της μοτοσυκλέτας μας

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στη κατηγορία αυτή, έχετε την δυνατότητα να ανεβάζετε συνημμένες εικόνες κατευθείαν από τον υπολογιστή σας.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12325
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 224 φορές
Έχει δεχθεί like: 234 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

Το "νύχι" της μοτοσυκλέτας μας

#1

Δημοσίευση από ALX » 11 Ιούλ 2013, 09:48

Όλοι ξέρουμε τις έννοιες "γεωμετρία μοτοσυκλέτας", "ίχνος", "κάστερ", "μεταξόνιο" κτλ
Aυτό που δεν γνωρίζουν οι πολλοί είναι κάποιες λεπτομέρειες στην γεωμετρία που επηρεάζει κατά βούληση την γεωμετρία.
Είναι το λεγόμενο "νύχι" που έχουν οι μοτοσυκλέτες στο μπροστινό τους σύστημα (στις μπότες των καλαμιών) που εκεί εδράζεται ο άξονας του τροχού.

Όταν θέλουμε τέτοια γεωμετρία που να επιτύχουμε ευελιξία, μικραίνουμε την γωνία κάστερ και το ίχνος. Τέτοιες εφαρμογές υπάρχουν στα μικρά σκούτερ που χρειαζόμαστε από αυτά να έχουν μεγάλη ευελιξία, ώστε να μπορούμε να κινούμαστε άνετα στην πόλη.

Στα περισσότερα τέτοια σκούτερ λοιπόν, θα παρατηρήσετε ότι το "νύχι" που εδράζεται ο άξονας του μπροστινού τροχού, βρίσκεται πίσω από την μπότα.

Δείτε το piaggio X7 ας πούμε.
piaggio1pisw.jpg
Αντιθέτως, όταν χρειαζόμαστε μεγαλύτερη ευστάθεια, μεγαλώνουμε την γωνία κάστερ και το ίχνος. Πχ σε ένα τσόπερ. Ταυτόχρονα οι εταιρίες, βάζουν το νύχι μπροστά από την μπότα, ή δεν βάζουν καθόλου νύχι και ο άξονας εδράζεται απευθείας στο κέντρο της μπότας. Όμως ποτέ δεν θα δείτε νύχι πίσω από την μπότα σε αυτές τις μοτοσυκλέτες!

Δείτε μια Harley Davidson Sportster 1200
Harley_Davidson_XL_883_Sportster.jpg
Tι συμβαίνει όμως με το "νύχι" πραγματικά? Γιατί άλλες φορές μπαίνει μπρος, ή πίσω, ή δεν μπαίνει καθόλου σε παρόμοιες μοτοσυκλέτες? Είναι αναλόγως το τι θέλει ο κατασκευαστής, και το πως τον βολεύει να το βάλει κατά την σχεδίαση της μοτοσυκλέτας.
Αν ας πούμε δεν έχει περιθώριο να αυξήσει όσο θέλει το ίχνος, τότε για να κερδίσει αυτό το παραπάνω που χρειάζεται, θα βάλει το νύχι μπροστά από την μπότα κερδίζοντας λίγη ακόμα ευστάθεια. Όταν θέλει να μειώσει το ίχνος χωρίς να πειράξει την γωνία κάστερ (γιατί δεν τον παίρνει να την πειράξει), βάζει το νύχι, πίσω από την μπότα και κερδίζει λίγο ακόμα σε ευελιξία.

Όταν δεν έχει τέτοιους περιορισμούς, προτιμά να μην βάζει καθόλου νύχι και να εδράζει τον άξονα ακριβώς πάνω στην ευθεία της μπότας του καλαμιού για μεγαλύτερη στιβαρότητα της κατασκευής.

Πχ στο R1150GS
bmwr1150gs.jpg
Στις σπορ μοτοσυκλέτες από την άλλη, συνήθως δεν θα δείτε ποτέ νύχι...είτε μπρος είτε πίσω. Ο άξονας του τροχού εδράζεται σχεδόν πάντα στην ευθεία του καλαμιού πάνω στην μπότα για λόγους στιβαρότητας, και τις όποιες άλλες ρυθμίσεις θέλει να κάνει ο κατασκευαστής, τις κάνει μόνο αλλάζοντας την γωνία κάστερ.

Πχ Το CBR1000RR
honda_cbr_1000_rr.jpg
Eπειδή όμως το νύχι παίζει κι άλλο σημαντικό ρόλο, δεν θα το δείτε ποτέ πίσω από την μπότα σε μια μοτοσυκλέτα on off. Κι αυτό γιατί όταν το νύχι βρίσκεται μπροστά από την μπότα, η μοτοσυκλέτα υπερπηδάει πιο εύκολα τα εμπόδια που βρίσκει μπροστά του ο μπροστινός τροχός. Έτσι λοιπόν, θα το δείτε συνήθως μπροστά από την μπότα, ή στο κέντρο της μπότας.

Πχ το ΚΤΜ LC4 Adventure
ktmlc4adventure.jpg
ή το BMW F650GS
bmwf650gs.jpg
Συνοψίζοντας αυτά που είπαμε, φτάνουμε στο συμπέρασμα πως το νύχι μπαίνει πίσω από την μπότα συνήθως σε σκούτερ που τα βοηθά να έχουν μεγαλύτερη ευελιξία μέσα στην πόλη, κάνοντας όμως μεγάλες παραχωρήσεις στο θέμα υπερπήδηση εμποδίων γι' αυτό και με αυτά τα μηχανάκια όταν πέσουμε σε σαμάρι, ή σε λακκούβα χάνουμε τα αυγά και τα πασχάλια.

Οι συνηθέστερη θέση του άξονα είναι στο κέντρο της μπότας, το οποίο είναι η χρυσή τομή όταν υπάρχει η δυνατότητα να παίξει ο κατασκευαστής με την γωνία κάστερ ώστε να έχει την στιβαρότητα που χρειάζεται ο μπροστινός τροχός. Σε αυτό το σημείο της μπότας, είναι τοποθετημένος ο άξονας σε πολλές μοτοσυκλέτες ανεξαρτήτου είδους. Μπορεί να το δούμε από custom bikes, από on off, από SS μέχρι και σε σκούτερ.

To νύχι, θα το δούμε μπροστά από την μπότα μόνο εκεί που ζητάμε άνετη υπερπήδηση εμποδίων και σταθερότητα. Δηλαδή σε ον οφ, σε και σε τράιαλ, αλλά και σε κάποιες custom μοτοσυκλέτες.

Τα τελευταία χρόνια που τα mega scooter έγιναν της μόδας, και οι απαιτήσεις από αυτά μεγάλωσαν, το νύχι σε τέτοια σκούτερ τοποθετείται μπροστά από την μπότα, έτσι ώστε να κερδίσουν σε σταθερότητα στα πολλά χιλιόμετρα, αφού από κατασκευή τους, πρέπει (και έχουν) μικρή γωνία κάστερ.

Πχ το beverly της piaggio
piaggio-beverly-300ie.jpg
:)

ΑLX :cheers:
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.


“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

Patapios
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 3403
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 22:29
Τόπος διαμονής: Νεα Ιωνια
Moto: Τiger 1050 SE
Κράνος: hjc prha-10
Ηλικία: 37

#2

Δημοσίευση από Patapios » 11 Ιούλ 2013, 10:32

:goodpost:
FaceTiger.gr Εικόνα

Άβαταρ μέλους

mario
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 541
Εγγραφή: 27 Μαρ 2013, 14:20
Τόπος διαμονής: patra
Moto: tiger 1050
Κράνος: FG 15 HJC
Έχει κάνει like: 17 φορές
Έχει δεχθεί like: 12 φορές
Ηλικία: 45

#3

Δημοσίευση από mario » 11 Ιούλ 2013, 12:42

όσο ζούμε μαθαίνουμε......
ευχαριστούμε alx.... :thumpup: :thumpup: :thumpup:

Άβαταρ μέλους

ax_ena_honda
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 536
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 22:42
Τόπος διαμονής: Ανατολική Aττική
Moto: Ηonda MD21+NC23
Έχει δεχθεί like: 1 φορά
Ηλικία: 28

#4

Δημοσίευση από ax_ena_honda » 11 Ιούλ 2013, 20:23

Εγώ δεν ήξερα καν ότι αυτό το "νύχι" είχε ουσιαστικό λόγο ύπαρξης!!! Ευχαριστούμε, Μαστρολούκουμε :chinese:
official fun R&D since 1989

Εικόνα

Άβαταρ μέλους

gkourmoul1
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 675
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 23:23
Τόπος διαμονής: Ηράκλειο - Καλαμάκι
Moto: YAMAHA TDM900
Έχει δεχθεί like: 6 φορές
Ηλικία: 36

#5

Δημοσίευση από gkourmoul1 » 11 Ιούλ 2013, 20:26

Ανάθεμα και εάν κατάλαβα ποιο είναι το "νύχι" στις φωτογραφίες :banghead:
Εικόνα

Γιώργος

Άβαταρ μέλους

Αλομπαρ
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 2319
Εγγραφή: 12 Μαρ 2013, 03:19
Τόπος διαμονής: Χαβούζα
Moto: ΚTM SuperDukeR 1290
Κράνος: SHOEI XR-1100
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 57 φορές
Έχει δεχθεί like: 33 φορές
Ηλικία: 33

#6

Δημοσίευση από Αλομπαρ » 11 Ιούλ 2013, 20:46

εκει που βιδωνει ο αξονας του μπροστα τροχου Γιωργο (αν καταλαβα καλα)

και αυτο το σημειο ειτε θα ειναι κατω, στο τελος του καλαμιου, ειτε μπροστα ή πισω απ το καλαμι.
Δημήτρης

Πρωην jimbakis

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12325
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 224 φορές
Έχει δεχθεί like: 234 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#7

Δημοσίευση από ALX » 11 Ιούλ 2013, 21:02

gkourmoul1 έγραψε:Ανάθεμα και εάν κατάλαβα ποιο είναι το "νύχι" στις φωτογραφίες :banghead:
Εικόνα
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

IoannisPanagiotidis
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 653
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 23:40
Τόπος διαμονής: Solingen
Moto: R1200GS
Κράνος: Sr1
Έχει κάνει like: 34 φορές
Έχει δεχθεί like: 45 φορές
Ηλικία: 45

#8

Δημοσίευση από IoannisPanagiotidis » 11 Ιούλ 2013, 21:51

δεν το ειχα παρατηρησει ποτε !...χεχε!...μάθαμε κατι ακομα ... :winking:

Άβαταρ μέλους

makisp
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 1664
Εγγραφή: 21 Φεβ 2013, 16:08
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: MG V2 1200
Έχει δεχθεί like: 1 φορά

#9

Δημοσίευση από makisp » 13 Ιούλ 2013, 15:36

Ουπς, είχα διερωτηθεί μερικές φορές γιατί τα On/off έχουν αυτό το νύχι και δεν περνάει ο άξονας από το τέλος του πιρουνιού αλλά ομολογώ ότι δεν είχε πάει το μυαλό μου (μια φορά σκεφτόμουν να κάνω το Klr, cafe racer και με χαλούσε η μπότα του) :tooth:
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

naftilos
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 2645
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 15:55
Τόπος διαμονής: Αθηνα Ηρακλειο
Moto: Αprilia pegaso+capon
Κράνος: SHARK VISION-R
Έχει κάνει like: 90 φορές
Έχει δεχθεί like: 112 φορές

#10

Δημοσίευση από naftilos » 13 Ιούλ 2013, 15:56

Χα! Δεν ήξερα το ρόλο που παίζει το νύχι. Ποτέ δεν του έδωσα σημασία :thumpup:

Άβαταρ μέλους

konangera
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 111
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 22:46
Τόπος διαμονής: Πειραιάς
Moto: Cbr 1000RR
Κράνος: HJC FG15 Carbon
Ηλικία: 30

#11

Δημοσίευση από konangera » 13 Ιούλ 2013, 20:09

Διαβασα 2-3 φορες το κομματι μεχρι την πρωτη φωτο για να καταλαβω. Φαντασου ποσο πολυ δεν ηξερα την υπαρξη του ''νυχιου''.

Γκουντ ΠΟστ!!!!
RR Developer
ΜεταRRυθμίζομαι!!
Γεράσιμος.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης