Αλλαγή υγρών συμπλέκτη σε R1150GS

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στη κατηγορία αυτή, έχετε την δυνατότητα να ανεβάζετε συνημμένες εικόνες κατευθείαν από τον υπολογιστή σας.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12297
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 258 φορές
Έχει δεχθεί like: 280 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

Αλλαγή υγρών συμπλέκτη σε R1150GS

#1

Δημοσίευση από ALX » 02 Αύγ 2013, 15:24

Πρώτη δημοσίευση 27/2/2010
Αλλά επί της ευκαιρίας που θα τα αλλάξω ξανά, το ποστάρω.


Mιας και μου ήρθε το speed bleeder από Αμερική που είχα παραγγείλει, κάθισα σήμερα και έκανα την αλλαγή των υγρών του συμπλέκτη που το είχα αμελήσει λίγο είναι η αλήθεια. :blush:

Βρίσκουμε το σημείο στο GS (και σε όλη την σειρά R1150) που εξαερώνεις το σύστημα του συμπλέκτη στο δεξί πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας εκεί που είναι το μαρσπιέ του συναναβάτη. Κόβουμε το δεματικό που το συγκρατεί στο υποπλαίσιο για να βγει προς τα έξω και να μπορούμε να δουλέψουμε.
01.jpg
Αφού μονώσουμε γύρω γύρω με πανί το ποτηράκι των υγρών για να μην χυθεί πουθενά το υγρό, ξεβιδώνουμε το καπάκι και το αφαιρούμε με προσοχή. (ΠΡΟΣΟΧΗ! ΤΑ ΥΓΡΑ ΤΩΝ ΦΡΕΝΩΝ ΟΤΑΝ ΠΕΣΟΥΝ ΣΕ ΒΑΜΜΕΝΕΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΕΣ,ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ ΤΟ ΧΡΩΜΑ)
02.jpg
Αυτό είναι το speed bleeder που είχα παραγγείλει. Ένα αυτόματο εξαερωτηράκι που κάνεις τη δουλειά αυτή χωρίς να χρειάζεσαι δεύτερο άτομο όπως θα χρειαζόσουν με ένα απλό. Yπάρχουν αντίστοιχα speed bleeders για τις δαγκάνες των φρένων των μοτοσυκλετών, που κάνουν πανεύκολη την αλλαγή των υγρών αλλά και την εξαέρωση του συστήματος των φρένων)
03.jpg
Ξεβιδώνουμε την μικρή τάπα που έχει το σημείο της εξαέρωσης με ένα άλεν και πλέον βλέπουμε στο εσωτερικό την μπίλια που μονώνει το κύκλωμα από το εξωτερικό περιβάλλον. Αυτή η μπίλια έχει ελατήριο εσωτερικά που την πιέζει να φράξει το στόμιο.
04.jpg
Βιδώνουμε το speed bleeder στη θέση που ήταν η τάπα το οποίο όταν βιδώσει, πιέζει με την μύτη που έχει την μπίλια που είπα πριν, και ανοίγει το κύκλωμα. Τερματίζουμε το βίδωμα του και μόλις γίνει αυτό, ξεβιδώνουμε 1/4 με 1/2 της στροφής ώστε να μπορούν να περάσουν τα υγρά. Προσαρμόζουμε και ένα διάφανο σωληνάκι στην άκρη του speed bleeder για να στείλουμε με ασφάλεια τα υγρά σε ένα δοχείο συλλογής, αλλά και για να βλέπουμε το χρώμα των υγρών που περνούν από 'κεί (είναι σημαντικό για την συνέχεια)
05.jpg
Πιέζουμε στη συνέχεια ελαφρώς τη μανέτα του συμπκλέτη για να σπρώξει τα υγρά προς την έξοδο.
06.jpg
...τα οποία και βγαίνουν από το κύκλωμα.
[attachment=5]07.jpg[/attachment][attachment=4]08.jpg[/attachment]
Φροντίζουμε να έχουμε έτοιμο ένα καινούριο (σφραγισμένο) μπουκαλάκι υγρών φρένων (συνήθως DOT4) για να συμπληρώσουμε στο ποτηράκι όταν η στάθμη των υγρών πέσει πολύ χαμηλά. (ΠΡΟΣΟΧΗ!!! ΔΕΝ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΤΗ ΣΤΑΘΜΗ ΝΑ ΠΕΣΕΙ ΠΟΛΥ ΧΑΜΗΛΑ ΕΠΕΙΔΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΑΕΡΑ ΤΟ ΚΥΚΛΩΜΑ)
09.jpg
Μόλις λοιπόν η στάθμη πέσει χαμηλά, συμπληρώνουμε τόσο όσο χρειάζεται να φτάσει ξανά στο max.
10.jpg
Συνεχίζουμε να κάνουμε πολύ απαλές τρομπαρισιές στη μανέτα, έως ότου δούμε να βγαίνουν καθαρά υγρά από το διαφανές σωληνάκι. Αυτό σημαίνει ότι το παλιό υγρό (που είχε πιο σκούρο χρώμα) έχει φύγει από το κύκλωμα. Συνήθως χρειάζεται να αδειάσουν 3-4 ποτηράκια του δοχείου συμπλέκτη για να αλλάξει όλο το υγρό στο κύκλωμα)
11.jpg
Στη συνέχεια, ξεβιδώνουμε το speed bleeder και ξαναβάζουμε την τάπα του σημείου εξαέρωσης. Θα μπορούσα να αφήσω και το ίδιο το speed bleeder πάνω (αφού βεβαίως το έσφιγγα καλά) αλλά προτίμησα να βάλω την τάπα για σιγουριά.

Συμπληρώνουμε την στάθμη στο ποτηράκι του συμπλέκτη μέχρι την ένδειξη max και βιδώνουμε προσεκτικά το καπάκι του, προσέχοντας να πατήσει σωστά η ελαστική τσιμούχα για να μην έχουμε διαρροές υγρού και τελειώσαμε. :)
12.jpg
ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Τα υγρά των φρένων (όπως και τα λάδια του κινητήρα μας) είναι πολύ τοξικά για το περιβάλλον. Έτσι φροντίζουμε για την σωστή ανακύκλωσή τους πηγαίνοντας τα σε ένα βενζινάδικο. ΔΕΝ ΤΑ ΠΕΤΑΜΕ ΣΕ ΥΠΟΝΟΜΟΥΣ, ΝΕΡΟΧΥΤΕΣ, 'Η ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ) :no:
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.


“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

IoannisPanagiotidis
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 653
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 23:40
Τόπος διαμονής: Solingen
Moto: R1200GS
Κράνος: Sr1
Έχει κάνει like: 34 φορές
Έχει δεχθεί like: 45 φορές
Ηλικία: 45

#2

Δημοσίευση από IoannisPanagiotidis » 03 Αύγ 2013, 00:32

πανεμορφα και καθαρα!... καλα χιλιομετρα να χει! :thumpup:

Άβαταρ μέλους

VASILIS98
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 466
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 23:15
Τόπος διαμονής: Αθηνα
Moto: kymco agility 200i
Κράνος: shoei xr1100
Έχει δεχθεί like: 1 φορά
Ηλικία: 36

#3

Δημοσίευση από VASILIS98 » 03 Αύγ 2013, 00:46

:thumpup: :goodpost:

Άβαταρ μέλους

Θάνος
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 5073
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:12
Τόπος διαμονής: Athens
Έχει κάνει like: 2 φορές
Έχει δεχθεί like: 7 φορές
Ηλικία: 36

#4

Δημοσίευση από Θάνος » 03 Αύγ 2013, 12:54

Δέν ξέρω εάν είναι θέμα επιλογής υγρού μόνο η όχι, αλλα εμένα δεν τα
αλλάζεις ποτέ, άν λοιπόν έχει να κάνει μόνο με το υγρό αξίζει νομίζω
να το ψάξει κανείς και να μην χρειάζεται να αλλάξεις υγρά ποτέ....για δείτε το...
Μήν βιάζεσαι! Άκομη και όταν υπάρχει λόγος... άστον να περιμένει!
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12297
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 258 φορές
Έχει δεχθεί like: 280 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#5

Δημοσίευση από ALX » 03 Αύγ 2013, 13:03

Eσένα παίρνει διαφορετικά υγρά που δεν θέλουν αλλαγή. Τα δικά μου είναι dot4 και ως dot θέλουν αλλαγή. (και δυστυχώς, δεν μπορώ να βάλω σαν τα δικά σου. Δεν τα παίρνει το δικό μου σύστημα)
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

Θάνος
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 5073
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:12
Τόπος διαμονής: Athens
Έχει κάνει like: 2 φορές
Έχει δεχθεί like: 7 φορές
Ηλικία: 36

#6

Δημοσίευση από Θάνος » 03 Αύγ 2013, 13:09

ΟΚ, άρα δέν είναι θέμα μόνο υγρών....να το ξεδιαλύνουμε αυτό γιατί σε περίπτωση
που ήταν μόνο θέμα υγρών, θα αξίζε να ησυχάσει κανείς μιά για πάντα....
Μήν βιάζεσαι! Άκομη και όταν υπάρχει λόγος... άστον να περιμένει!
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

landscape
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 145
Εγγραφή: 28 Φεβ 2013, 08:59
Τόπος διαμονής: Μιραμπέλλο
Moto: gilera runner 200vxr
Κράνος: shoei raid II
Έχει δεχθεί like: 1 φορά
Ηλικία: 27

#7

Δημοσίευση από landscape » 03 Αύγ 2013, 16:53

Μια παρατήρηση ,

Όταν κάνουμε αυτή τη δουλειά (ή αλλαγή υγρών φρένων) η μηχανή δεν πρέπει να είναι ποτέ στο πλαινό σταντ ,πάντα στο κεντρικό και πάντα ίσιο το τιμόνι . Σε αντίθετη περίπτωση ,υπάρχει η πιθανότητα με το που ανοίξουμε το καπάκι να χυθούν κάποια υγρά στα πλαστικά.

Επίσεις αν δεν έχουμε ίσια το τιμόνι , αν δεν χυθούν υγρά θα έχουμε 99% λάθος ένδειξη για το σημείο Max ,αφού γέρνει το ποτηράκι.

Τέλος ένα άλλο Tip είναι ,σε παλιά δοχεία που έχουν σκουριάσει οι βίδες και φοβόμαστε μην "κλοτσήσουν" πριν ξεβιδώσουμε ,βάζουμε το ΣΩΣΤΟ σε μέγεθος σταυροκατσάβιδο πάνω στην βίδα και το κοπανάμε με ένα σφυρί (προσεκτικά και σταθερά ) 2-3 φορές ώστε να πατήσει καλά το κατσαβίδι και να "σπάσουν" οι σκουριές του σπιρόματος. Μετά λύνουμε πιέζοντας προς τα μέσα το κατσαβίδι , και ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ ηλεκτρικό κατσαβίδι !!!!!!
"Χάλασα το αυτόματο, να έρχομαι στο χωριό σου,
γιατί έχει χωματόδρομο, γαμώ το δήμαρχο σου."

Απάντηση

Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης