Crash Protectors και η χρήση τους!

Απάντηση
Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
Θάνος
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 5072
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:12
Τόπος διαμονής: Athens
Έχει κάνει like: 2 φορές
Έχει δεχθεί like: 7 φορές
Ηλικία: 36

Crash Protectors και η χρήση τους!

#1

Δημοσίευση από Θάνος » 27 Φεβ 2013, 22:40

Με αφορμή διάφορες συζητήσεις που γίνονται κατα καιρούς και πολλούς που ρωτάνε τι μανιτάρια να βάλουν, σκέφτηκα να κάνω αυτό το
τόπικ και να ξεδιαλύνουμε ορισμένα θεματάκια απο την συζήτηση που θα γίνει...κάθε γνώση και σχόλιο λοιπόν δεκτό!



Ας αρχίσουμε λοιποοοοοοόν.......


Εξ'αρχής τα crash protector δημιουργήθηκαν για να καλύψουν τις ανάγκες στις πίστες απο τις πτώσεις κυρίως τύπου low siding, ετσι λοιπόν
και στα πρώτα χρόνια παραγωγής τους έβγαιναν μόνο για SS μοτοσυκλέτες! Στην πορεία ομως άρχισαν να μπαίνουν και στα Naked μηχανάκια
και φτάσαμε σήμερα να μπαίνουν σχεδόν σε όλες τις μοτοσυκλέτες!


Έτσι λοιπόν οι εταιρείες είδαν οτι είναι κάτι που θα τους φέρει χρήμα και πλέον υπάρχει αφθονία εταιρειών που "δημιουργούν" crash Protectors!


Πρέπει να είναι γνωστό οτι τα crash protector ΔΕΝ μπορούν να μπαίνουν "τυχαία" πάνω σε μια μοτοσυκλέτα, έτσι λοιπόν όταν υπάρχει δυνατότητα
να μπούν επάνω στην καλή μας μπορούμε να προχωρήσουμε σε αυτή την διαδικασία πέρνοντας φυσικά κάποια ρίσκα! Για μοτοσυκλέτες που ΔΕΝ
υπάρχει συγκεκριμένο σημείο απο την εταιρεία της μοτοσυκλέτας και απλά βγαίνουν κάποιες άλλες εταιρείες και λένε βγάζουμε για το Χ μηχανάκι
Crash Protectors τοτε καλό θα ήταν να μήν το σκεφτόμαστε κάν για μια τέτοια τοποθέτηση!


Αν λοιπόν υπάρχει η δυνατότητα να μπούν ΠΑΝΤΑ προτειμούμε τα γνήσια crash Protectors, ώστε να ειναι μελετημένα απο την ίδια την εταιρεία της
μοτοσυκλέτας μας! Υπάρχουν διάφοροι τύποι crash Protectors και πρέπει να ξέρουμε ΤΙ; θέλουμε απο αυτά πρίν τα τοποθετήσουμε!




Τύποι Crash Protectors



  • Υπάρχουν τύποι Crash Protectors που προστατέυουν μόνο τα fairing και αυτα είναι τύπου Crash Protectors σαν τα παρακάτω...

Εικόνα



Προσέξτε οτι αυτά τα μανιτάρια ειναι επάνω στην ΑΠΛΗ βίδα που κουμπώνει το fairing, αυτα είναι
για να "σώσουν" μονο τα πλαστικά και ΣΕ ΚΑΜΙΑ περίπτωση πλαίσιο-κιντήρα!





  • Υπάρχουν τύπου που θα προστατέψουν το πλαίσιο οπως υπόσχονται και όχι μονο!

Εικόνα

τον συγκεκριμένο τύπο προσωπικά δε θα τον τοποθετούσα σε καμία περίπτωση....



  • Υπάρχουν τύπου που θα προστατέψουν το πλαίσιο/fairing οπως υπόσχονται αλλα θέλουν τρύπημα τα fairing

Εικόνα




  • Υπάρχουν τύπου πάλι που θα προστατέψουν το πλαίσιο/fairing και τα συγκεκριμένα δεν θέλουν τρύπημα στο fairing, αλλα.......

Εικόνα Εικόνα


.....αυτος ο τελευταίος τύπος λοιπόν είναι ένας πανάκριβoς τύπος crash protector και για να μήν τρυπήσουμε το fairing όχι απλά το χρυσοπληρώνουμε,
αλλα ρισκάρουμε να πάθει η μοτοσυκλέτα μας ΜΕΓΑΛΗ ΖΗΜΙΑ!



Εξηγώ το γιατι...


Αυτός ο τύπος έχει δύο βάσεις που μπαίνουν εκεί ακριβώς που μπαίνουν και τα άλλα που τρυπάς το fairing, αυτές οι βάσεις έχουν αναμεσά τους έναν
ατσάλινο άξονα πίσω απο το ψυγείο της μοτοσυκλέτας ώστε να αντέξουν οι βάσεις περισσότερο την ώρα της κρούσης, μίας και οι βάσεις έχουν μία
σχετικά μεγάλη επιφάνεια για να φτάσουν στο σημέιο που το fairing έχει τρύπα και να βγεί απο εκεί το μανιτάρι, πράγμα που τις καθιστά αδύναμες να
κρατήσουν τόσο βάρος και πίεση χωρίς τον ατσάλινο άξονα...

Δείτε παρακάτω μία φωτογραφία με τις βάσεις και τον άξονα πως είναι μέσα στην μοτοσυκλέτα χωρίς να είναι τα crash protector επάνω σε αυτές
τοποθετημένα....η μικρή τρύπα έχει βιδωμένο τον άξονα και η άλλη είναι για να υποδεχτεί το crash protector..


Εικόνα


Με το να έχουμε λοιπόν έναν τέτοιο τύπο ρισκάρουμε αν δεν αντέξει ο άξονας στην καλύτερη να στραβώσει και να καταστρέψει το ψυγείο έως
και να σπάσει και ανάλογα ποια φορά θα πάρει είτε να μας κάνει μια ωραία τρύπα στο ζεστό μοτέρ μας ή να τρυπήσει όλο το ψυγέιο καθώς και να
συμβούν και τα δύο απο τα "δύο" κομμάτια του κομμενου άξονα!


  • Υπάρχουν και οι τύποι που είναι για το ψαλίδι και τις αναρτήσεις μπροστά σε συνδυασμό και για την ζάντα μας....

Εικόνα Εικόνα



Η επιλογη με το hayabusa έγινε λόγο του υλικού και το οτι υπάρχουν όλοι αυτοι οι τύποι ενώ σε αλλες μοτοσυκλέτες όχι...επίσης να πώ ότι η
Suzuki ΔΕΝ δίνει τιποτα για το εν λόγο μηχανάκι... :rolleyes:





Τοποθέτηση των Crash Protector





Τα Crash Protectors έχουν κάποιες ανοχές, οταν τα αγοράζουμε μέσα στα χαρτιά τους (manual) έχουν οδηγίες τοποθέτησης καθώς και τα Nt
που πρέπει να σφύξουμε την βίδα, ΠΡΟΣΟΧΗ! ΔΕΝ σφίγγουμε τα crash Protectors ποτέ με το χέρι και με όση δύναμη έχουμε/έχει ο μάστορας!

Η τοποθέτηση πρέπει να γίνει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ με δυναμόκλειδο ώστε να έχει τις ανοχές που πρέπει την ωρα της κρουσης! Ο λόγος είναι γιατί απο ένα
σημείο πίεσης και ύστερα το crash protector ΠΡΕΠΕΙ να σπάσει ώστε να ΜΗΝ στραβώσει το πλαίσιο! Χωρίς όμως να σημαίνει οτι δέν θα αρπάξει το
πλαίσιο, το ρισκο ΠΑΝΤΑ υπάρχει και ειδικά οταν ΔΕΝ σπάει....Οποτε μετά απο πτώση, εάν δείτε το μανιτάρι σας σπασμένο, μάλλον θα πρέπει να χαρείτε
παρά να λυπηθείτε!

Έτσι λοιπόν το πιο ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ πράγμα για την τοποθέτηση είναι να προσέξουμε το σημείο που δίνει ο κατασκευαστής (γιατι συνήθως δεν στραβώνει
το πλαίσιο εκεί) και τα Nt που σφίγγουμε τις βίδες!




Τέλος θέλω να σας δείξω την σκέψη της BMW που έχει εφαρμόση στο Κ1200S, που δέν νομίζω να μην ξέρουν τι κάνουν, πρόκειτε για έναν πολύ
δυνατό συνδυασμό προστασίας πλαισίου - κινητήρα!

Έχει το crash protector ΜΕΣΑ απο το fairing! Δείτε και σε φωτό...

Εδώ μπορείτε να δείτε το μανιτάρι πώς είναι τοποθετημένο επάνω στην μοτοσυκλέτα απο την μαμα του...


Εικόνα


και εδώ κλασσικά aftermarket που τρυπάς fairing...στη bmw δηλ ειναι χαζοί που δέν εκαναν τρύπα απο την αρχη του σχεδίου και το αφήσανε απο
μέσα;;;; επίσης και στο νεό Κ1300S που έχει ανοιχτό fairing στο το μανιτάρι παραμένει πίσω απο αυτό.


Εικόνα




Αυτά τα λίγα λοιπόν και ελπίζω να βοήθησα για να ξέρουμε ΠΟΙΑ τα ΡΙΣΚΑ που πέρνουμε απο την στιγμη που τα φοράμε στις καλές μας! ΝΑΙ μπορεί
και να σώσουν την καλή μας αλλα μπορεί και να δημιουργήσουν μεγαλύτερο πρόβλημα απο μία πτώση που σε άλλη περίπτωση απλα θα αλλάζαμε ένα
κουστούμι (αυτο κυρίως για τα φερινγκάτα μηχανάκια..). Η επιλογή είναι δική σας!


Μήν βιάζεσαι! Άκομη και όταν υπάρχει λόγος... άστον να περιμένει!
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

FZMAN
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 430
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 23:18
Τόπος διαμονής: Λαμογιστάν
Moto: YAMAHA
Κράνος: SHOEI XR1100
Έχει κάνει like: 15 φορές
Έχει δεχθεί like: 29 φορές
Ηλικία: 51

#2

Δημοσίευση από FZMAN » 12 Μαρ 2013, 20:54

:goodpost:

Άβαταρ μέλους

slaine
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 20:25
Τόπος διαμονής: Ελλάδα
Moto: sprint st 1050
Κράνος: HQ1 Lordship Blue

#3

Δημοσίευση από slaine » 12 Μαρ 2013, 21:03

Ωραίος!
Έχω ακούσει για μανιτάρια τα οποία είτε τα ίδια είναι φτιαγμένα έτσι είτε οι βάσεις πάνω στις οποίες βιδώνουν που σε μικρή πτώση είναι οκ αλλά σε μεγάλη για να μην κάνουν ζημιά σε σκελετό κλπ κόβονται. Είναι φτιαγμένα έτσι δηλαδή ώστε να κόβονται/σπάνε σε κάποια σημεία μετά από μία συγκεκριμένη δύναμη. Ισχύει αυτό; Δε γνωρίζω από πρώτο χέρι. Αν ναι, θεωρώ ότι είναι από τις πιο ασφαλείς λύσεις.
no pain no gain
shut up and train

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
Θάνος
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 5072
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:12
Τόπος διαμονής: Athens
Έχει κάνει like: 2 φορές
Έχει δεχθεί like: 7 φορές
Ηλικία: 36

#4

Δημοσίευση από Θάνος » 12 Μαρ 2013, 21:38

Ισχυει, σιγουρα ισχυει στα crash protector που δινουν οι μαμα εταιρειες, ομως πολυ σημαντικος παραγοντας για να δουλεψει αυτο σωστα,
ειναι η σωστη τοποθετηση, για αυτο και θελει δυναμοκλειδο, για να εχει τα σωστα Nt.... Απο εκει και περα υπαρχουν 2-3 εταιρειες στην αγορα
που εχουν χτισει ενα καλο ονομα γυρω απο τα μανιταρια, οποτε καλο θα ειναι να γινετε προτιμηση στα πιο επωνυμα προιοντα,
το λεω γιατι εχω δει μανιταρια μαρκα οτι να'ναι....
Μήν βιάζεσαι! Άκομη και όταν υπάρχει λόγος... άστον να περιμένει!
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Masif
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 1487
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 22:40
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: Suzuki GSX650F
Κράνος: RPHA10+ Ben Spies
Ηλικία: 34

#5

Δημοσίευση από Masif » 13 Μαρ 2013, 00:10

Λοιπόν μιας και ανέφερε ο Θάνος για καλές και όχι μάρκες....

Έψαχνα στο internet για το ποια μανιτάρια να βάλω. Δυστυχώς δεν έχω πολλές επιλογές, εφόσον φυσικά δεν θέλω να τρυπήσω τα πλαστικά άρα ή πάμε σε R&G (δυστυχώς όμως δεν ξέρω με ποια κριτήρια) που τουλάχιστον σε ξένα φόρουμς έχω διαβάσει οτι είναι τα καλύτερα ή πάμε σε puig που τα είχε πάρει το μάτι μου κάπου αλλά δεν τα βρίσκω. Έχω βρει και κάτι κινέζικα τα οποία απορρίφθηκαν αμέσως. Δυστυχώς αν και έχω κάποιες στενότητες αυτή τη στιγμή τείνω προς R&G τα οποία πάνε στα 250 ευρώ αλλά προτιμώ να δώσω τα 250 παρά 500-600 αν κούφια η ώρα τύχει κάποια στραβή.



:+1: πάντως για το θέμα που αναφέρει ο Θάνος για τις φτηνές εταιρίες ή ακόμα και τα noname γιατί πολύ απλά δεν ξέρουμε από τι υλικό είναι φτιαγμένα και κατα πόσο την κρίσιμη στιγμή θα κάνουν δουλειά ή ακόμα χειρότερα θα δημιουργήσουν και ζημιά από το πουθενά.
Αλέξανδρος

Άβαταρ μέλους

Αλομπαρ
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 2319
Εγγραφή: 12 Μαρ 2013, 03:19
Τόπος διαμονής: Χαβούζα
Moto: ΚTM SuperDukeR 1290
Κράνος: SHOEI XR-1100
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 62 φορές
Έχει δεχθεί like: 33 φορές
Ηλικία: 33

#6

Δημοσίευση από Αλομπαρ » 26 Μαρ 2013, 13:56

ωραιος και πληρης ο οδηγος. :+1: θανο.

Μασιφ και εγω της R&G εχω βαλει, γυρω στα 120 μου ειχαν βγει, αλλα νταξει ειναι αλλη μηχανη.

Και κατι που θελω να ρωτησω.
Τα crash protectros που μπαινουν στις ροδες, που οφελουν?
μιας και οπτικα, οταν πεσει η μηχανη, δε μου φαινεται οτι ακουμπουν κατω.

Α! παντως σε μια στατικη πτωση, το μανιταρι με εσωσε μιας και δεν επαθε κατι η μηχανη.
Δημήτρης

Πρωην jimbakis

Άβαταρ μέλους

Masif
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 1487
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 22:40
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: Suzuki GSX650F
Κράνος: RPHA10+ Ben Spies
Ηλικία: 34

#7

Δημοσίευση από Masif » 26 Μαρ 2013, 17:14

Εξαρτάται. Έχω δει μηχανή να πέφτει και να βρίσκει με το μανιτάρι που είχε στον μπροστά τροχό. Προφανώς βέβαια βρήκε και με το μανιτάρι στο fairing.

Παρήγγειλα κι εγώ της r&g. Πάω σήμερα να δώσω και την προκαταβολή.
Αλέξανδρος

Άβαταρ μέλους

Αλομπαρ
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 2319
Εγγραφή: 12 Μαρ 2013, 03:19
Τόπος διαμονής: Χαβούζα
Moto: ΚTM SuperDukeR 1290
Κράνος: SHOEI XR-1100
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 62 φορές
Έχει δεχθεί like: 33 φορές
Ηλικία: 33

#8

Δημοσίευση από Αλομπαρ » 26 Μαρ 2013, 19:27

Με το καλο να σου ερθουν, καλοφορετα.
Δημήτρης

Πρωην jimbakis

Άβαταρ μέλους

Dante
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 649
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 22:39
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: Cagiva Raptor 650
Κράνος: HJC FG-15
Ηλικία: 27

#9

Δημοσίευση από Dante » 26 Μαρ 2013, 20:14

Του αδελφου μου τα r&g παντως του εκαναν βαθουλωματακι στο πλαισιο.
και το ιδιο ειχε παθει και ο a7xbilly.αρα τα συγκεκριμενα για το ερ δεν ειναι καθολου καλα...
οποτε προσοχη που πιανουν κιολας.

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
Θάνος
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 5072
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:12
Τόπος διαμονής: Athens
Έχει κάνει like: 2 φορές
Έχει δεχθεί like: 7 φορές
Ηλικία: 36

#10

Δημοσίευση από Θάνος » 26 Μαρ 2013, 21:52

jimbakis έγραψε: Τα crash protectros που μπαινουν στις ροδες, που οφελουν?


Προστασία σε ψαλίδι - μπουκάλες, δαγκάνες - δίσκους...Υπάρχουν πιθανότητες κατα την διάρκεια της πτώσης να χοροπηδήσει άτσαλα
η μοτοσυκλέτα και να βρούν και αυτές οι επιφάνειες....
Μήν βιάζεσαι! Άκομη και όταν υπάρχει λόγος... άστον να περιμένει!
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Αλομπαρ
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 2319
Εγγραφή: 12 Μαρ 2013, 03:19
Τόπος διαμονής: Χαβούζα
Moto: ΚTM SuperDukeR 1290
Κράνος: SHOEI XR-1100
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 62 φορές
Έχει δεχθεί like: 33 φορές
Ηλικία: 33

#11

Δημοσίευση από Αλομπαρ » 26 Μαρ 2013, 22:05

χμμ
ετσι οπως το θετεις, ναι.
απλα δε το σκεφτηκα ετσι.
Δημήτρης

Πρωην jimbakis

Απάντηση

Επιστροφή στο “Ανταλλακτικά/Aftermarket/Accessories”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης