15 ερωτήσεις κι απαντήσεις για το φρενάρισμα!

Γηράσκουμε αεί διδασκόμενοι...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12001
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 219 φορές
Έχει δεχθεί like: 211 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

15 ερωτήσεις κι απαντήσεις για το φρενάρισμα!

#1

Δημοσίευση από ALX » 23 Φεβ 2013, 17:04

Καταρχήν ξεκινάμε από τα βασικά.

1) Ποιο είναι το πιο αποτελεσματικό φρένο της μοτοσυκλέτα μας?

Όλοι γνωρίζουμε ότι το μπροστινό φρένο είναι αυτό που φρενάρει καλύτερα την μοτοσυκλέτα. Η ικανότητα πέδησης που παρέχει το μπροστινό φρένο στα δυνατά φρεναρίσματα, είναι το 60 με 80% της συνολικής ικανότητας πέδησης που έχει μια μοτοσυκλέτα. Ποσοστό που εξαρτάται από την πρόσφυση που έχει το εκάστοτε οδόστρωμα όπου και γίνεται το φρενάρισμα.

Αυτό συμβαίνει διότι κατά το φρενάρισμα, μεταφέρονται στον εμπρόσθιο τροχό το σύνολο του βάρους (μοτοσυκλέτας/αναβάτη)
Όταν συμβεί αυτό, το εμπρόσθιο ελαστικό πιέζεται δυνατά πάνω στην άσφαλτο κι έτσι αποκτά μεγαλύτερη πρόσφυση.

2) Είναι δυνατόν να ολισθαίνει συνεχώς ο μπροστινός τροχός αν πατήσουμε πολύ δυνατά το φρένο?

Όχι. Αυτό μπορεί να συμβεί στιγμιαία και μόνο κατά το δυνατό και απότομο φρενάρισμα του μπροστινού μας φρένου που είναι πολύ πιθανό να μπλοκάρουμε τον τροχό και να χάσει το λάστιχο την πρόσφυση με αποτέλεσμα να γλιστρήσει ανεξέλεγκτα. Το οποίο σημαίνει βέβαια ότι το πιθανότερο είναι να πέσουμε.
Για να το αποφύγουμε αυτό,(ή να μειώσουμε αν θέλετε την πιθανότητα να συμβεί) ελάχιστα πιο πριν, χρησιμοποιούμε πρώτα το πισινό και μετά το μπροστινό μας φρένο και μάλιστα, ΔΕΝ πατάμε την μανέτα απότομα και δυνατά, αλλά προοδευτικά. Οπότε ακόμα κι αν μπλοκάρει ο τροχός στιγμιαία, θα μπορέσουμε να το ελέγξουμε αφήνοντας ελαφρά την μανέτα ώστε να αποφύγουμε την πτώση.

3) Ο πισινός τροχός μπορεί να ολισθαίνει συνεχώς αν εφαρμόσουμε δυνατά φρένα?

Το πισινό φρένο, μπλοκάρει πολύ εύκολα τον τροχό όταν το πιέσουμε δυνατά, διότι ο πισινός τροχός δεν έχει τα φορτία που έχει ο μπροστινός και επί το πλείστον , αποφορτίζεται κι άλλο κατά το φρενάρισμα. Έτσι αρχίζει να γλιστρά. Το γλίστρημα όμως του πίσω τροχού ελέγχεται πολύ πιο εύκολα απ' ότι το γλίστρημα του μπροστινού.

4) Πως μπορεί να ελεγχθεί η ολίσθηση του πίσω τροχού?

Το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε, είναι να κοιτάμε εμπρός και στο σημείο που θέλουμε να πάμε (κι όχι εκεί που πιθανότατα μας πάει από μόνη της η μοτοσυκλέτα) Έχει μεγάλη σημασία να κοιτάζουμε το σημείο της διαφυγής από το να κοιτάζουμε το ίδιο το εμπόδιο. Αν το κάνουμε αυτό, η μοτοσυκλέτα κατά έναν μαγικό τρόπο θα πάει εκεί που κοιτάζουμε και η ουρά της θα ακολουθήσει κάνοντας απλά μερικά "ψαρέματα".
Για να μάθουμε να φρενάρουμε καλά, θέλει εξάσκηση. Και αυτή πρέπει να γίνει σε χώρο με ελεγχόμενες συνθήκες (πχ έρημο δρόμο/πίστα/αλάνα) κι όχι στον δρόμο την ώρα που ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια δύσκολη κατάσταση.

5) Το καλό φρενάρισμα είναι έμφυτο ή μαθαίνεται?

Το καλό και σωστό φρενάρισμα μαθαίνεται, δεν είναι έμφυτο, ούτε είναι κάποιο σπάνιο ταλέντο. Με αρκετή εξάσκηση (βήμα βήμα) μπορούμε να μάθουμε να φρενάρουμε πολύ καλά και ασφαλέστατα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτό που θα μάθουμε, θα μας χρειάζεται σχεδόν καθημερινά. Όταν έχουμε εξασκηθεί και δοκιμάσει πολλές φορές φρεναρίσματα σε διάφορες συνθήκες, τότε θα είμαστε πολύ πιο προετοιμασμένοι σε μια δύσκολη στιγμή από έναν άλλο αναβάτη. Και ξέρουμε πως κάτω από συνθήκες πανικού, θα φρενάρουμε καλύτερα από έναν που δεν έχει εξασκηθεί ποτέ του στο φρενάρισμα σε διάφορες συνθήκες οδοστρώματος.
Έρευνες στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, έχουν δείξει πως λόγω του πανικού σε μια δύσκολη κατάσταση, σχεδόν το 1/3 των αναβατών που εμπλέκονται σε τέτοιες δύσκολες καταστάσεις, δεν αντιδρά καθόλου πριν την σύγκρουση. Ούτε φρενάρουν καν!!!

Εάν ωστόσο είμαστε εξασκημένοι στα φρεναρίσματα, ακόμα και η ενστικτώδης κίνηση που θα κάνουμε στην δύσκολη στιγμή (οποιαδήποτε κι αν είναι αυτή) θα είναι σίγουρα πολύ καλύτερη απ' ότι αν δεν ήμασταν εξασκημένοι! Ωστόσο, είπαμε, αυτό απαιτεί να κάνουμε συνεχώς εξάσκηση, ώστε να γινόμαστε ολοένα και καλύτεροι. Η αύξηση της ικανότητάς μας στο φρενάρισμα, δεν θα έρθει με την απλή καθημερινή οδήγηση που κάνουμε όλοι μας.

6) Υπάρχει κάποια ειδική τεχνική για να πάρουμε ότι το καλύτερο μπορούμε από τα φρένα μας?

Για να φρενάρουμε σωστά και να εκμεταλλευθούμε τις μάξιμουμ δυνατότητες των φρένων μας σε μια δεδομένη στιγμή, πρέπει να γνωρίζουμε την τεχνική για να το επιτύχουμε. Υπάρχει δηλαδή μια διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουμε.
Η διαδικασία λέγεται "σταδιακή πέδηση". Αν μάθουμε να την κάνουμε, το αποτέλεσμα θα είναι ένα προβλέψιμο και προοδευτικό φρενάρισμα.

Ένα σημαντικό ερώτημα που έχει αμφιλεγόμενες απαντήσεις, είναι το αν σε μια έκτακτη ανάγκη πρέπει να δώσουμε την ίδια σημασία και στα δύο φρένα μας ταυτοχρόνως, ή μόνο στο ένα.
Οι έμπειροι αναβάτες εκτιμούν ότι ακόμα και σε τέτοιες έκτακτες περιπτώσεις (που ο πανικός τείνει να μειώσει τις πραγματικές μας ικανότητες στο φρενάρισμα), μπορούν να χρησιμοποιήσουν τέλεια το πισινό φρένο, χωρίς να χάσουν καθόλου από το ωφέλιμο φρενάρισμα του μπροστινού.

7) Σε περίπτωση οριακού φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, πρέπει να επικεντρωθούμε στον έλεγχο και των δύο φρένων μας?

Μια άλλη έρευνα που έχει γίνει, έχει δείξει ότι ο μέσος αναβάτης μπορεί να επικεντρωθεί στην σωστή χρήση μόνο του ενός φρένου σε μια δύσκολη κατάσταση. Οπότε, αν δεν πιστεύετε ότι είστε ισοδύναμοι με τους αναβάτες του παγκοσμίου πρωταθλήματος μοτοσυκλέτας, καλύτερα να επικεντρωθείτε στην σωστή χρήση του ενός φρένου. :owned:
Σε αντίθεση οι αγωνιζόμενοι ή οι πολύ εξοικειωμένοι αναβάτες, λένε ότι μπορούν να χειριστούν ταυτόχρονα το ίδιο καλά και τα δύο φρένα.

Όταν έχουμε μια περίπτωση έκτακτης ανάγκης που πρέπει να φρενάρουμε δυνατά, το φρένο που επικεντρωνόμαστε συνήθως είναι το μπροστινό και αυτό γιατί αν κάνουμε λάθος στο πάτημά του και μπλοκάρει ο τροχός δεν διορθώνεται εύκολα και πάμε για βρούβες αντί να σταματήσουμε.

Σύμφωνα με το Αμερικανικό ινστιτούτο Motorcycle Safety Foundation, αν προσπαθήσουμε να πάρουμε το καλύτερο και από τα δύο φρένα μας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, δεν θα πάρουμε το καλύτερο από κανένα! Το ίδιο ινστιτούτο τονίζει πως ο μέσος αναβάτης δεν μπορεί να επικεντρωθεί πλήρως και στα δύο φρένα συγχρόνως. Είναι όπως αυτό που μας έλεγε πάντα η μάνα μας όταν ήμασταν μικροί και προσπαθούσαμε να διαβάσουμε ενώ ταυτόχρονα κοιτούσαμε τηλεόραση, ότι "δεν μπορούμε να επικεντρωθούμε σε δύο πράγματα συγχρόνως"!

Έτσι, για να έχουμε την καλύτερη πέδηση, πρέπει να συγκεντρωθούμε είτε το μπροστινό είτε στο πίσω φρένο. Δεδομένου όμως ότι το μπροστινό φρένο μας παρέχει έως και 80% της δύναμης πέδησης και ταυτόχρονα μια λάθος κίνηση με αυτό είναι πιθανό να μας κάνει να πέσουμε, είναι λογικό να επικεντρωνόμαστε σε αυτό.

Το Motorcycle Safety Foundation διδάσκει τους εκπαιδευτές του ότι "σε φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, θα πρέπει να πιέσουν το πίσω φρένο δυνατά και να αφήσουν τον πισινό τροχό να ολισθαίνει, χωρίς να ασχοληθούν περαιτέρω μαζί του. Αυτή η τεχνική μας βοηθάει να επικεντρωθούμε σε σε ό,τι συμβαίνει μπροστά. Υπάρχει δηλαδή ο χρόνος να επικεντρωθούμε στην προσεκτική χρήση του μπροστινού μας φρένου. "

8) Δηλαδή, πως πρέπει να φρενάρουμε με το πίσω φρένο?

Αυτό που πρέπει να κάνουμε, είναι να το πατήσουμε δυνατά και μετά να το ξεχάσουμε ότι υπάρχει. Ας κάνει ότι θέλει ο πισινός τροχός. Ας γλιστρήσει αν είναι απαραίτητο λόγω πρόσφυσης. Εμείς θα επικεντρωθούμε στην σταδιακή χρήση του μπροστινού, ώστε να το αξιοποιήσουμε σωστά και να σώσει ενδεχομένως τη ζωή μας.

9) Είναι δύσκολο να μάθουμε να φρενάρουμε με "σταδιακή πέδηση"?

Αν κάποιος αναρωτηθεί αν είναι δύσκολο να μάθει να φρενάρει προοδευτικά κι όχι απότομα, θα απαντούσαμε ότι εφόσον αρχίσει να εξασκείται, τίποτα δεν είναι δύσκολο. Ο καλύτερος τρόπος για να μάθουμε να το κάνουμε, είναι να ξεκινήσουμε σταδιακά να εφαρμόζουμε ένα φρενάρισμα τεσσάρων σταδίων. Αργότερα μπορούμε να αυξήσουμε τον αριθμό των σταδίων για να κάνουμε το φρενάρισμα ακόμα πιο προοδευτικό.

10) Μπορείτε να εξηγήσετε την "σταδιακή πέδηση" στην πράξη?

Για να καταλάβουμε πως γίνεται ένα φρενάρισμα τεσσάρων σταδίων, ας σκεφτούμε ότι κινούμαστε ταχύτατα προς μία διασταύρωση με φανάρια και από πολύ μακριά βλέπουμε να ανάβει το πορτοκαλί φανάρι.

Το 1ο στάδιο φρεναρίσματος λοιπόν, είναι η δύναμη που εξασκούμε στο φρένο για να σταματήσουμε στο φανάρι έχοντας όμως ξεκινήσει να φρενάρουμε από πολύ μακριά όταν και είδαμε το πορτοκαλί! Με πιο απλά λόγια, ένα απαλό φρενάρισμα που απλά θα καταφέρει να ακινητοποιήσει την μοτοσυκλέτα πολύ αργά φτάνοντας στην διασταύρωση.

Κατά το 1ο στάδιο λοιπόν θα εφαρμόσουμε στο μπροστινό φρένο μια δύναμη που απλά θα επιβραδύνει τη μοτοσικλέτα πολύ πολύ ήπια για να σταματήσει να κινείται μετά από μεγάλη σχετικά απόσταση.

Το 2ο στάδιο είναι η δύναμη που θα βάζαμε στη μανέτα αν ήμασταν λίγο πιο κοντά στα φανάρια όταν θα άναβε το πορτοκαλί, και είχαμε να κάνουμε ένα νορμάλ (συνηθισμένης δύναμης) φρενάρισμα ώστε να σταματήσουμε εγκαίρως μέχρι το φανάρι. Έτσι, το στάδιο 2 είναι η δύναμη που εφαρμόζουμε στη μανέτα για να σταματήσουμε τη μοτοσικλέτα σύντομα μεν, αλλά χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία δε. Εφαρμόζουμε δηλαδή για πολύ λίγο πρώτα την δύναμη του σταδίου 1 και στην συνέχεια εφαρμόζουμε σταθερά την δύναμη του σταδίου 2.

Στο 3ο στάδιο αμφιταλαντευόμαστε για το αν θα σταματήσουμε ή όχι στο φανάρι ενώ είδαμε να ανάβει το πορτοκαλί αρκετά κοντά σε αυτό. Μέχρι να το αποφασίσουμε όμως ώστε να αρχίσουμε να φρενάρουμε, έχουμε αρκετή φόρα αλλά και μικρή απόσταση πια από το φανάρι. Έτσι εφαρμόζουμε στο μπροστινό φρένο μια αρκετά δυνατή πίεση για να προλάβουμε να σταματήσουμε εγκαίρως.
Δηλαδή, εφαρμόζουμε το απαλό φρενάρισμα του 1ου σταδίου, στη συνέχεια πιέζουμε λίγο περισσότερο τη μανέτα και φρενάρουμε για λίγο με την δύναμη του 2ου σταδίου, και μετά φρενάρουμε αρκετά δυνατά, στο στάδιο 3 πλέον.

Στάδιο 4. Έχουμε αποφασίσει πολύ απερίσκεπτα να τρέξουμε περισσότερο για να προλάβουμε το κόκκινο (ενώ είδαμε να μας ανάβει το πορτοκαλί), αλλά διαπιστώνουμε τελευταία στιγμή ότι δεν προλαβαίνουμε. Σε αυτή την σοβαρή κατάσταση πατάμε τα φρένα μας όσο δεν πάει άλλο, προσπαθώντας να πάρουμε από αυτά την μέγιστη δυνατή επιβράδυνση! Έτσι εφαρμόζουμε την δύναμη του 1ου σταδίου, στη συνέχεια περνάμε στην νορμάλ δύναμη του 2ου σταδίου, στη συνέχεια, περνάμε στην ισχυρή πίεση της μανέτας του 3ου σταδίου, πριν τα δώσουμε όλα που λένε στο 4ο στάδιο.

11) Αν τα "δώσουμε όλα" κατά το φρενάρισμα του μπροστινού τροχού, δεν θα μπλοκάρει αυτός?

Ενδεχομένως ναι, αλλά χρησιμοποιώντας τη σταδιακή διαδικασία πέδησης, η μεταφορά των μαζών του συνόλου μοτοσυκλέτας/αναβάτη έχει ήδη μεταφερθεί ομαλά στο εμπρόσθιο ελαστικό. Η όποια τάση λοιπόν του μπροστινού να χάσει την πρόσφυση από το δυνατό φρενάρισμα, είναι πλέον προβλέψιμη και ελέγξιμη αν συμβεί απ' ότι σε ένα γλίστρημα που θα συνέβαινε με το απότομα δυνατό φρένο όταν ακόμα οι μάζες δεν είχαν προλάβει να μεταφερθούν ομαλά στο μπροστινό ελαστικό.

Με τη σωστή χρήση της διαδικασίας των τεσσάρων σταδίων φρεναρίσματος, ελέγχουμε εύκολα το όποιο γλίστρημα κάνει ο τροχός και το μόνο που έχουμε να κάνουμε γι' αυτό, είναι να διατηρήσουμε το τιμόνι στην ευθεία καθώς θα χαλαρώνουμε την πίεση στο φρένο για να επιτρέψουμε στον τροχό να περιστραφεί εκ νέου και να ανακτήσει την χαμένη πρόσφυση.

12) Τι θα συμβεί αν μπλοκάρει ο τροχός και δεν χαλαρώσουμε την πίεση στην μανέτα?

Αν δεν χαλαρώσουμε την πίεση όταν αντιληφθούμε το γλίστρημα, ακόμα και αν έχουμε εφαρμόσει σωστά όλη αυτή τη διαδικασία της σταδιακής πέδησης, ο τροχός μετά από λίγο θα παρεκκλίνει της πορείας του και θα πέσουμε.

13) Πόσο καλό φρενάρισμα μπορούμε να έχουμε σε μια έκτακτη ανάγκη?

Σε μια τέτοια δύσκολη περίπτωση, οι πολύ καλά εκπαιδευμένοι και έμπειροι αναβάτες είναι ικανοί να ελέγχουν το γλίστρημα του μπροστινού τροχού με την απελευθέρωση της πίεσης στο μπροστινό φρένο κατά τόση δύναμη όση χρειάζεται για να γυρνάει ο τροχός χωρίς στην ουσία να αφήσουν εντελώς το φρένο. Αυτό απαιτεί να έχουμε μια άριστη επίγνωση της ευαισθησίας των φρένων μας και ο μόνος τρόπος να την αποκτήσουμε είναι η εξάσκηση μαζί τους.

Στο NZMSC που είναι το υψηλότερο λέβελ των Megarider, οι εκπαιδευτές για να πουν πως ένας μαθητής έφτασε στο ανώτατο σημείο, θα εξαρτηθεί από το κατά πόσο μπορεί να "ακούσει" την πρόσφυση του μπροστινό ελαστικού (chattering), την ώρα που αυτό φρενάρει οριακά!

14) Τι συμβαίνει με τα "καραφλά" ελαστικά κατά το φρενάρισμα? (Ελαστικά που δεν έχουν πια πέλμα λόγω υπερβολικής φθοράς)

Παίζει ρόλο το πέλμα στο φρενάρισμα? Φυσικά και παίζει. Σε ένα δρόμο βέβαια με τέλεια πρόσφυση θα είναι αρκετά ικανοποιητικό το φρενάρισμα που θα μας δώσει ένα "καραφλό" ελαστικό και θα χειριστούμε τη μοτοσυκλέτα αρκετά εύκολα. Το πρόβλημα όμως είναι ότι τα τέλεια οδοστρώματα είναι κάτι περισσότερο από σπάνια. Το πέλμα με την χάραξη που έχει, λειτουργεί σαν σκούπα και σκουπίζει τη σκόνη, τα πετραδάκια, το χώμα αλλά και το νερό από την επιφάνεια του δρόμου, ώστε το ελαστικό να μπορεί να βρει πρόσφυση.
Τα πέλματα των σημερινών ελαστικών μπορούν να διαχειριστούν με άνεση όλα τα παραπάνω εμπόδια στο δρόμο, εκτός από τις λιπαρές ουσίες όπως τα λάδια (και κυρίως το πετρέλαιο), την παχιά λάσπη και τις βαμμένες διαχωριστικές γραμμές.

Ο συνδυασμός όμως όλων των παραπάνω με ένα καραφλό ελαστικό και προσπάθεια φρεναρίσματος ταυτόχρονα, είναι ένας σίγουρος τρόπος να ακουστεί το μπαμ της πτώσης μας σε όλη τη γειτονιά!

15) Τελικά, πως πρέπει να φρενάρουμε σε συνθήκες κακής πρόσφυσης?

Προσεκτικά, αλλά όχι δειλά. Το μυστικό για καλό φρενάρισμα στην κακή πρόσφυση είναι η από πριν εκτίμηση της πρόσφυσης με το μάτι. Αν ξέρουμε τι είναι κάτω από τους τροχούς μας, μπορούμε να προσαρμόσουμε την δύναμη του φρεναρίσματος κατάλληλα χωρίς να κινδυνεύσουμε.

Έτσι, παρακολουθούμε πάντα την επιφάνεια του δρόμου. Αν περάσουμε φρεναρισμένοι πάνω από μια ολισθηρή επιφάνεια, ο μπροστινός τροχός πιθανότατα θα μπλοκάρει. Αυτός είναι ο λόγος που πολλοί αναβάτες πέφτουν όταν αμφιταλαντευτούν να περάσουν ή όχι ένα πορτοκαλί φανάρι. Όταν αποφασίσουν ότι δεν προλαβαίνουν, βρίσκονται ήδη πολύ κοντά στο φανάρι, πατάνε τα φρένα τους τέρμα και απότομα, πατάει και ο τροχός πάνω στις γλιστερές διαβάσεις των πεζών, και τελικά επέρχεται η πτώση λόγω κακής πρόσφυσης και απότομου φρεναρίσματος.

Οι βασικές απαιτήσεις για το φρενάρισμα σε μια χαλαρή επιφάνεια, όπως είναι τα χαλίκια, είναι οι ίδιες με εκείνες που ισχύουν για την πέδηση σε μια ολισθηρή επιφάνεια. Η διαφορά είναι ότι πρέπει να τηρείς αυτές τις απαιτήσεις πιο αυστηρά στο χώμα.

Θα πρέπει να φρενάρουμε νωρίς, απομακρύνοντας το κορμί μας από το τιμόνι, με την μοτοσυκλέτα σε σε όρθια θέση και σε ευθεία γραμμή, (κάθε φρενάρισμα υπό κλίση στο χώμα και γενικώς σε κακής πρόσφυσης οδόστρωμα είναι εξαιρετικά επικίνδυνο)Χρησιμοποιούμε και τα δύο φρένα πολύ προσεκτικά και προοδευτικά και αφουγκραζόμαστε τον θόρυβο από το μπροστινό και το πίσω ελαστικό, για να προλάβουμε κάποιο ενδεχόμενο μπλοκάρισμά τους .





Πηγή webΒikeWorld (σε ελεύθερη δική μου μετάφραση )


“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12001
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 219 φορές
Έχει δεχθεί like: 211 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#2

Δημοσίευση από ALX » 25 Φεβ 2013, 11:37

Το είχα διαβάσει παλιότερα, αλλά τώρα που το ξαναδιάβασα, είναι ευαγγέλιο λέμε! :worshippy:
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

FZMAN
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 427
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 23:18
Τόπος διαμονής: Λαμογιστάν
Moto: YAMAHA
Κράνος: SHOEI XR1100
Έχει κάνει like: 12 φορές
Έχει δεχθεί like: 28 φορές
Ηλικία: 50

#3

Δημοσίευση από FZMAN » 09 Μαρ 2013, 15:37

ALX™ έγραψε:Καταρχήν ξεκινάμε από τα βασικά.

1) Ποιο είναι το πιο αποτελεσματικό φρένο της μοτοσυκλέτα μας?
...μπλα μπλα μπλα....
........μπροστινό και το πίσω ελαστικό, για να προλάβουμε κάποιο ενδεχόμενο μπλοκάρισμά τους .
:goodpost:
Απλά να συμπληρώσω πως όλα αυτά μπορούν να γίνουν και πρέπει να τα ξέρουμε αλλά πολύ βασικό στοιχείο είναι και η κατάσταση της μοτοσυκλέτας μας.
Πρέπει η μοτοσυκλέτα μας να είναι σε καλή κατάσταση ώστε να μπορεί να στρίβει σωστά, να φρενάρει αλλά και να επιταγχύνει σωστά.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος FZMAN την 21 Μαρ 2015, 11:40, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Λόγος: Σμίκρυνση παράθεσης


Μάριος
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: 21 Φεβ 2013, 18:51
Τόπος διαμονής: .
Ηλικία: 22
Επικοινωνία:

#4

Δημοσίευση από Μάριος » 09 Μαρ 2013, 19:49

:claping: :+1:

Άβαταρ μέλους

Yamahito
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 521
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 01:18
Τόπος διαμονής: nowhere
Moto: extx
Έχει δεχθεί like: 1 φορά

#5

Δημοσίευση από Yamahito » 10 Μαρ 2013, 01:00

3) Ο πισινός τροχός μπορεί να ολισθαίνει συνεχώς αν εφαρμόσουμε δυνατά φρένα?

Το πισινό φρένο, μπλοκάρει πολύ εύκολα τον τροχό όταν το πιέσουμε δυνατά, διότι ο πισινός τροχός δεν έχει τα φορτία που έχει ο μπροστινός και επί το πλείστον , αποφορτίζεται κι άλλο κατά το φρενάρισμα. Έτσι αρχίζει να γλιστρά. Το γλίστρημα όμως του πίσω τροχού ελέγχεται πολύ πιο εύκολα απ' ότι το γλίστρημα του μπροστινού.


Όταν υπάρχει και δεύτερο άτομο, η μηχανή πετά κώλο αν πατήσουμε απότομα το πίσω φρένο;

Άβαταρ μέλους

gkourmoul1
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 651
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 23:23
Τόπος διαμονής: Ηράκλειο - Καλαμάκι
Moto: YAMAHA TDM900
Έχει κάνει like: 3 φορές
Έχει δεχθεί like: 19 φορές
Ηλικία: 35

#6

Δημοσίευση από gkourmoul1 » 10 Μαρ 2013, 01:21

Εαν πατησουμε αποτομα το πισω φρενο με δευτερο ατομο επανω τοτε θα δυσκολευτει αρκετα να επιβραδυνει η μοτοσυκλετα. Βεβαια, θα δυσκολευτει αρκετα να μπλοκαρει και ο πισω τροχος. Για να επιτευχθει και το τελευταοιο θα χρειαστει αρκετη δυναμη στο πενταλ. Σε καποιες περιπτωσεις (βλεπε vstrom) υπαρχει πιθανοτητα μην δεις καν μπλοκαρισμα σε καλο οδοστρωμα
....
Εικόνα

Γιώργος

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12001
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 219 φορές
Έχει δεχθεί like: 211 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#7

Δημοσίευση από ALX » 10 Μαρ 2013, 11:19

Με δεύτερο άτομο και με τα ισχνά πίσω φρένα των συνήθως ενός εμβόλου δαγκανών (ή ακόμα και διπλού εμβόλου), είναι σχεδόν απίθανο να καταφέρεις να τον μπλοκάρεις, εκτός κι αν είσαι σε βρεγμένη παλιά άσφαλτο. Σε νορμάλ στεγνό οδόστρωμα, είναι μάλλον πολύ δύσκολο να συμβεί κάτι τέτοιο.
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12001
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 219 φορές
Έχει δεχθεί like: 211 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#8

Δημοσίευση από ALX » 30 Απρ 2013, 07:37

Κοιτώντας το ξανά το κείμενο και εκεί που λέει για την χρήση του πίσω φρένου, θυμήθηκα πως αναλόγως του μηχανακίου, έχεις και εντελώς διαφορετική πέδηση. Είχα μηχανάκια που το πίσω φρένο μόνο χώρο και βάρος πρόσθετε στο μηχανάκι. Είχα άλλα που κάααατι έκανε. Αλλά με το BMW το πισινό πραγματικά συμμετέχει πάαααρα πολύ στο φρενάρισμα, λόγω της ιδιομορφίας των αναρτήσεων κυρίως αλλά και λόγω της διπίστονης δαγκάνας και του μεγάλου πισινού δίσκου.
Και για μένα το πίσω φρένο είναι μεγάλο κεφάλαιο αν ξέρεις να το χρησιμοποιείς σωστά. Όχι μόνο για να φρενάρεις αλλά και για να σε βοηθάει στην οδήγηση (κλείσιμο γραμμής στις στροφές)
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

Σάββας
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 4131
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 23:44
Τόπος διαμονής: Λαμογία .
Moto: HONDA - YAMAHA
Κράνος: HJC IS 17
Έχει κάνει like: 2 φορές
Ηλικία: 55

#9

Δημοσίευση από Σάββας » 30 Απρ 2013, 08:09

Εύγε για μια φορά ακόμα ψηλέ ! :cheers:

Εξαιρετικό άρθρο ! :thumpup:

Όντως εξαρτάται από την μοτό που αναφερόμαστε το φρενάρισμα όπως πολύ σωστά επισημάνθηκε, όντως το πίσω φρένο βοηθά στην διόρθωση στη στροφή (άν ξέρει κάποιος να το κάνει) διορθώνοντας τα <<μούτρα>> της υποστροφής που συμβαίνει κυρίως σε μοτό που δεν διαθέτουν δίσκους διπλούς εμπρός αλλά θα προσθέσω ακόμη και ένα προσόν των νεότερων μοτό.

Το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών και τα συνδυασμένα φρένα !

Μέχρι να πάρω το ήδη κατεχόμενο δεν είχα ποτέ στο παρελθόν και πάλευα με όλα αυτά που αναφέρονται παραπάνω.
Την ώρα της αγοράς ομολογώ ότι ο ηλίθιος σκεφτόμουνα τα 500 ευρώ παραπάνω για να το πάρω με ABS. :think:

Αυτό όμως μέχρι που πήρα ένα χωρίς και ένα με ABS για τέστ.
Όταν γύρισα μετά το τέστ αυτού που διέθετε ABS/CBS (και τα δύο έχουν συνδυασμένα) έδωσα χωρίς καμιά σκέψη τα 500 επιπλέον και δεν τόχω μετανιώσει ούτε για μια στιγμή ! :D

Φρενάρισμα πανικού με τέζα το πίσω φρένο?
Κανένα πρόβλημα, ταυτόχρονο φρενάρισμα με το εμπρός (μεσαίο πιστόνι) και το πίσω χωρίς κανένα απολύτως μπλοκάρισμα!

Τέζα το μπροστινό?
Κανένα πρόβλημα, χοροπηδάει η μανέτα αλλά το φρενάρισμα είναι ασφαλέστατο και...........

Με τα δύο τέζα πατημένα?
Ελάτε να το δοκιμάσετε για να καταλάβετε για τι μιλάω γιατί προσωπικά ακόμα και μετά από 2,5+ χρόνια και 31.000 χλμ δεν μπορώ να το πιστέψω.
Άγκυρες ! :yes:

Όλα αυτά μέχρι τα 10 χλμ γιατί από κεί και κάτω απενεργοποιείται το σύστημα για να έχουμε ολίσθηση προβλεπόμενη και άκρως ελεγχόμενη πλέον και να αποφευχθεί ένα βασικότατο μειονέκτημα του συστήματος.

Μειονέκτημα του συνδυασμένου ότι θέλει πολύυυυ εξάσκηση για να δουλέψεις μόνο το πίσω (γίνεται) και σε κατάσταση πανικού είναι λίγο δύσκολο νάχεις το νού σου να το πατήσεις πριν περάσει την <<σκάλα>> της ειδικής βαλβίδας και μπεί και το μπροστινό αλλά η διάταξη του εμπρός δίσκου αριστερά και του πίσω δεξιά, δίνει απίστευτο αποτέλεσμα παντού. :thumpup:

Άγιε Σοιχίρο ο Θεός να αναπαύσει την ψυχούλα σου ! :yes: :hat:
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12001
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 219 φορές
Έχει δεχθεί like: 211 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#10

Δημοσίευση από ALX » 30 Απρ 2013, 08:48

Προτιμώ το σύστημα της BMW που ενεργοποιεί το πίσω φρένο όταν πατάς το μπροστινό, αλλά ΟΧΙ το μπροστά όταν πατάς το πίσω. Πολύ πιο ψαγμένο αυτό από της Honda, διότι το πίσω (τις περισσότερες φορές) το πατάς για να διορθώσεις κάτι [(την ευθυγράμμιση πχ της μοτοσυκλέτας πριν το κυρίως φρενάρισμα ή τη γραμμή σου πχ στο εσωτερικό της στροφής και ΔΕΝ ΘΕΣ να ενεργοποιηθεί και το εμπρός φρένο υπό κλίση (για ευνόητους λόγους)]

Αν και για να σου πω την αλήθεια... δεν το χρειάζομαι το σύστημα αυτό. Έχω συνηθίσει να φρενάρω σωστά χρησιμοποιώντας πάντα και τα δύο μου φρένα, οπότε δεν μου προσφέρει κάτι. Σε GS 1200 που είχα οδηγήσει, δεν ένιωσα κάποια στιγμή καλύτερα απ΄ότι στο δικό μου όσων είχαν να κάνουν με το φρενάρισμα.
Πιο πολύ σε άπειρους αναβάτες απευθύνονται τα συνδυασμένα φρένα, παρά σε έμπειρους.
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

Σάββας
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 4131
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 23:44
Τόπος διαμονής: Λαμογία .
Moto: HONDA - YAMAHA
Κράνος: HJC IS 17
Έχει κάνει like: 2 φορές
Ηλικία: 55

#11

Δημοσίευση από Σάββας » 30 Απρ 2013, 09:13

Απόψεις είναι αυτές και δεν γνωρίζω μιας και δεν έχω οδηγήσει πως λειτουργεί το σύστημα της μπουμπούς .

Θα συμφωνήσω πως μάτωσα τρόπος του λέγειν για να μάθω να δουλεύω το πίσω πριν την βαλβίδα που εμπλέκει το εμπρός αλλά ακόμα δεν έχω εμπιστοσύνη να το χρησιμοποιήσω σε στροφή επάνω με πολλά και βρίσκω την υποστροφή και το πέταγμα στο κέντρο της στροφής προς την διαχωριστική ουκ ολίγες φορές.

Από την άλλη όμως έχω δοκιμάσει να πατήσω τέζα πάνω στην στροφή το πίσω συνδυασμένο και το αποτέλεσμα ήταν πέραν κάθε προσδοκίας ευχάριστο γιατί έμεινα στην γραμμή μου όπως ήθελα.

Δεν ξέρω πως έγινε αυτό αλλά έγινε !

Τώρα αν απευθύνεται σε άπειρους αναβάτες ή όχι είναι μεγάλο θέμα καθώς επίσης και το ποιός θεωρείται έμπειρος και ποιός όχι.

Το εν λόγο σύστημα πάντως εκτός από το σκούτερ υπάρχει και σε μοτό μεγάλου κυβισμού και ιπποδυνάμεως της εν λόγο εταιρείας που όσο νάναι δεν τις προτιμούν και άπειροι αναβάτες, απλά έχει δύο εγκεφάλους αντί για έναν για ευνόητους λόγους.

Καλό πάντως θάτανε να δοκιμάζαμε όλοι μας και της μιας εταιρείας και της άλλης για νάχουμε σφαιρική άποψη.
Πράγμα λίγο δύσκολο διότι κατά την άποψή μου για να κάνεις τέτοιες οριακές δοκιμές πρέπει να ξέρεις το μοτοσακό σου και να το οδηγείς για αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα οπότε με μια βόλτα δεν θα καταλάβει κάποιος κάτι.

Τέλος πάντων, ας εκλειφθέι σαν μια διαφορετική άποψη απλά γιατί τώρα που το ξανασκέφτομαι φοβάμαι μήπως ανοίξω πληγή και αέναες συζητήσεις.

Πρόθεσή μου ήταν αγαθά να συμπληρώσω στο πολύ ωραίο άρθρο που σίγουρα δεν περιλαμβάνει τις μοτό που διαθέτουν σύστημα αντιμπλοκαρίσματος και αυτές που διαθέτουν και δεν ολισθαίνουν θέλουμε δεν θέλουμε.

Ευχαριστούμε και πάλι φίλε μου για το πολύ ωραίο άρθρο ! :cheers: :thumpup: :bye:
Εικόνα


joebar
Νέα μέλη
Νέα μέλη
Δημοσιεύσεις: 21
Εγγραφή: 28 Απρ 2013, 09:46
Τόπος διαμονής: athens
Moto: cbr 1000 repsol
Ηλικία: 44

#12

Δημοσίευση από joebar » 30 Απρ 2013, 09:29

οσες φορες εχει τυχει να καβαλησω μοτο με cbs μου ηταν παντελως αχρηστο και μερικες φορες επικυνδυνο για τα δικα μου δεδομενα,ποτε δεν καταλαβα τον λογο υπαρξης του
caramello
crepa-cafe

χαλανδρι

Άβαταρ μέλους

Σάββας
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 4131
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 23:44
Τόπος διαμονής: Λαμογία .
Moto: HONDA - YAMAHA
Κράνος: HJC IS 17
Έχει κάνει like: 2 φορές
Ηλικία: 55

#13

Δημοσίευση από Σάββας » 30 Απρ 2013, 09:48

joebar έγραψε:οσες φορες εχει τυχει να καβαλησω μοτο με cbs μου ηταν παντελως αχρηστο και μερικες φορες επικυνδυνο για τα δικα μου δεδομενα,ποτε δεν καταλαβα τον λογο υπαρξης του
Κώστα το δικό σου το νύν έχει και αν ναι πως συμπεριφέρεται ή πως ενεργείς για διόρθωση πορείας στις στροφές? :think:
Εικόνα


joebar
Νέα μέλη
Νέα μέλη
Δημοσιεύσεις: 21
Εγγραφή: 28 Απρ 2013, 09:46
Τόπος διαμονής: athens
Moto: cbr 1000 repsol
Ηλικία: 44

#14

Δημοσίευση από joebar » 30 Απρ 2013, 10:01

φυσικα και δεν εχει
αν ειχε θα ηταν σοβαρος λογος για να μην το παρω
αν θελω να διορθωσω στην στροφη μεσα χρησιμοποιω το πισω χωρις να κλεισω το γκαζι
caramello
crepa-cafe

χαλανδρι

Άβαταρ μέλους

TC-drift
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 1384
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 23:58
Τόπος διαμονής: ΑΘΗΝΑ
Moto: BANDIT 650-TT600R
Έχει κάνει like: 5 φορές
Έχει δεχθεί like: 26 φορές
Ηλικία: 35

#15

Δημοσίευση από TC-drift » 30 Απρ 2013, 11:31

Πραγματικά πολύ ενδιαφέρον άρθρο..

Εγώ απο την δική μου προσωπική εμπειρία,χωρίς να έχω παρακολουθήσει κάποιο σχολειο ή να έχω μελετήσει θεωρία.

Πάντα στα μηχανάκια που είχα έπαιζα πάντα μπάλα με το μπροστινο 90% και το πίσω το έβαζα στο παιχνίδι πιο πολύ στις στροφές για θέμα τοποθέτησης ή ζυγίσματος της μηχανής. Και επίσης σε απαιτητικά φρεναρίσματα συμπληρωματικά. Αυτόν τον κανόνα δεν έχω βρει κάπου να μην βρίσκει εφαρμογή ακόμη και σε σκούτερ που είναι κατα βάση πισώβαρο και με δυνατό πίσω φρένο πάντα απο τον κατασκευαστή λόγω φιλοσοφίας. ΔΕΝ μπορείς να εμπιστευτείς την τύχη σουσ το πίσω φρένο για πολλούς λόγους.

Το κομμάτι που με κάλυψε πλήρως είναι οτι σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης αναλώνεις ΟΛΗ σου την προσπάθεια και αυτοσυγκέντρωση στον έλεγχο της πρόσφυσης του μπροστά και απλά έχεις ΚΑΡΦΩΣΕΙ το πίσω. Το μόνο που έχεις το νου σου στο πίσω (αν δεν εχεις ABS) είναι αφού είναι μπλοκαρισμένο και η μηχανή έχει την τάση να πλαγιολισθαίνει, ανα διαστήματα να πατάς αφήνεις για να αποκαθιστάς την ευθεία πορεία του συνόλου.

και επίσης το ΠΙΟ σημαντικό: Εκεί που το 95% των αναβατών την πατάνε και έχουν πτώση τελίκά σε αποφυγή εμποδίου. ΟΤΑΝ ερθει η ώρα για ελιγμό, ειδικά το πίσω φρένο το ΑΜΟΛΑΜΕ. με το πρώτο στρίψιμο στο τιμόνι με μπλολαρισμένο το πίσω η μηχανή είναι ανεξέλεγκτη.

Τέλος, έχω να πω οτι το μεγαλύτερο σχολείο τελικά στην οδήγηση γένικά αλλά ειδικά στο φρενάρισμα είναι το χώμα... Ότάν έχεις γράψει χιλιάδες εντουροχιλιόμετρα στα οποία έχεις γλυστρήσει ΑΠΕΙΡΕΣ φορές, έχεις πλαγιολισθήσει άπειρες φορές και έχεις΄άπειρα μπλοκαρίσματα τροχων μπρος πίσω, δύσκολα θα βρεθείς σε έκπληξη όταν κάτι αντίστοιχο θα συμβεί στον δρόμο.

Πριν απο κάνα χρόνο ευχαρίστησα τα χρόνια που κάνω χώμα όταν σε μια κατηφορική αριστερή επέμεινα στο φρένο μέχρι βαθιά στην στροφή με αοτέλεσμα κάπου με 70Km/h να έχω μπλοκάρισμα μπροστινού! Το μόνο λογικό αποτέλεσμα εκεί θα ήταν μια άσχημη π΄τώση με την μαπα κάτω. Αντίθετα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου είχα αφήσει φρένο, είχα χτυπήσει πόδι κάτω (πόνεσε ΠΟΛΥ η πατούσα,αουτς) και το μηχανάκι επανήλθε στην ευθεία. Καθαρά εντουράδικη αντίδραση στην άσφαλτο ( :rolleyes: ).

Εγώ το μόνο που μπορώ να προτείνω αν κάποιος δεν ε΄χει την δυνατότητα να κάνει χώμα και να μετρήσει και μερικές ανώδυνες π΄τώσεις εκπαιδευτικές είναι σε ελεγχόμενους χώρους να πειραματίζεται με την μηχανή του και να ΄΄πλάθει΄΄ επικίνδυνες καταστάσεις έτσι ωστε να είναι έτοιμος μηχανικά μια δύσκολη στιγμή.

:cheers:

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12001
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 219 φορές
Έχει δεχθεί like: 211 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#16

Δημοσίευση από ALX » 30 Απρ 2013, 11:40

Σάββα... όταν είπα άπειρους αναβάτες... το εννοούσα. Εσύ πιστεύεις δηλαδή ότι όσοι καβαλάνε varadero 1000 είναι έμπειροι? Και πιάνω το varadero που ήταν από τα πρώτα μηχανάκια μεγάλου κυβισμού που η honda έβαλε το cbs.
Ξέρεις πόσοι έφυγαν από παπιά και μικρά σκούτερ και πήραν varadero, GS και δεν ξέρω εγώ τι άλλο?
Αυτοί μόνο άπειροι μπορούν να χαρακτηριστούν, καθώς όσα χρόνια κι αν καβαλούσαν παπιά και σκούτερ, δεν μπορούν να θεωρηθούν έμπειροι μοτοσυκλετιστές, διότι, άλλο η οδήγηση ενός μικρού μέσα στη πόλη (κυρίως) κι άλλο μιας μεγάλης μοτό που θα τραβηχτείς εκτός των τειχών και θα δουλέψεις σε μεγαλύτερες ταχύτητες και κλίσεις σε στροφές.
Αν δεν είχες δηλαδή από πάντα μια μεγάλη μοτό να έχεις οδηγήσει εκτός, να έχεις στρίψει σε στροφιλίκια κτλ, από που αλλού θα την βρεις την πείρα?

Οι εταιρίες λοιπόν, στοχεύουν σε αυτό το target group και μαζί με αυτούς πιάνουν κι όλους τους υπόλοιπους.... μέτριους και πολύ έμπειρους αναβάτες.
Ο σκοπός είναι να προστατέψουν αυτούς που "δεν το έχουν" το σπορ κι όχι τους καλούς και έμπειρους αναβάτες. Εκείνοι λίγο πολύ θα την βρουν την άκρη σε μια στραβή, γιατί ξέρουν να φρενάρουν, να πλαγιάσουν, να αλλάξουν πορεία. Οι άπειροι πάνε και βροντάνε σαν μπάμπουρες στα παρμπρίζ! Πέφτουν από τσαρούχωμα φρένου σε στροφή κτλ.

Εκεί λοιπόν, ο έμπειρος, συνήθως δεν θέλει τέτοια συστήματα που επεμβαίνουν κατά βούληση τους στον τρόπο που θέλει να οδηγήσει.
Αν εξαιρέσουμε το ABS που δεν πιστεύω ότι υπάρχει άνθρωπος που μπορεί να φρενάρει καλύτερα σε γλιστερές συνθήκες απ' ότι αυτό, το cbs εμένα δεν μου λέει τίποτα. Εντελώς τίποτα! Ειδικά της Honda. Tης BMW τρώγεται διότι είπαμε ότι δεν ενεργοποιεί το μπροστά πατώντας το πίσω. (πολύ λάθος για μένα αυτό το σύστημα της Honda)
Από κει και πέρα είναι λίγο και περί ορέξεως. Άλλοι θέλουν τα πάντα (abs cbs tc) άλλοι κάποια, και άλλοι τίποτα.
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

Patapios
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 3403
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 22:29
Τόπος διαμονής: Νεα Ιωνια
Moto: Τiger 1050 SE
Κράνος: hjc prha-10
Ηλικία: 37

#17

Δημοσίευση από Patapios » 30 Απρ 2013, 11:49

Προσωπικη εμπειρια 2 χρονων με abs cbs honda hornet 600 .

Σε φρεναρισματα σε: ευθεια, εθνικες, πανικου, πολης με συνθηκες σκατα, αλλαγης πορειας κτλ .... το συστημα αυτο για ΕΜΕΝΑ δεν παιζεται.

Σε φρεναρισματα ΟΜΩΣ υπο κλιση αλλαζε την γεωμετρια των αναρτησεων κατα τροπο που ΕΓΩ τουλαχιστον δεν μπορουσα να ελεγξω. Οποτε σε γρηγορες στριφτερες διαδρομες απλα δεν το χρησιμοποιουσα.

Oποτε εν μερη συμφωνω και διαφωνω .
FaceTiger.gr Εικόνα


joebar
Νέα μέλη
Νέα μέλη
Δημοσιεύσεις: 21
Εγγραφή: 28 Απρ 2013, 09:46
Τόπος διαμονής: athens
Moto: cbr 1000 repsol
Ηλικία: 44

#18

Δημοσίευση από joebar » 30 Απρ 2013, 12:06

:claping: :claping:
ALX™ έγραψε:Σάββα... όταν είπα άπειρους αναβάτες... το εννοούσα. Εσύ πιστεύεις δηλαδή ότι όσοι καβαλάνε varadero 1000 είναι έμπειροι? Και πιάνω το varadero που ήταν από τα πρώτα μηχανάκια μεγάλου κυβισμού που η honda έβαλε το cbs.
Ξέρεις πόσοι έφυγαν από παπιά και μικρά σκούτερ και πήραν varadero, GS και δεν ξέρω εγώ τι άλλο?
Αυτοί μόνο άπειροι μπορούν να χαρακτηριστούν, καθώς όσα χρόνια κι αν καβαλούσαν παπιά και σκούτερ, δεν μπορούν να θεωρηθούν έμπειροι μοτοσυκλετιστές, διότι, άλλο η οδήγηση ενός μικρού μέσα στη πόλη (κυρίως) κι άλλο μιας μεγάλης μοτό που θα τραβηχτείς εκτός των τειχών και θα δουλέψεις σε μεγαλύτερες ταχύτητες και κλίσεις σε στροφές.
Αν δεν είχες δηλαδή από πάντα μια μεγάλη μοτό να έχεις οδηγήσει εκτός, να έχεις στρίψει σε στροφιλίκια κτλ, από που αλλού θα την βρεις την πείρα?

Οι εταιρίες λοιπόν, στοχεύουν σε αυτό το target group και μαζί με αυτούς πιάνουν κι όλους τους υπόλοιπους.... μέτριους και πολύ έμπειρους αναβάτες.
Ο σκοπός είναι να προστατέψουν αυτούς που "δεν το έχουν" το σπορ κι όχι τους καλούς και έμπειρους αναβάτες. Εκείνοι λίγο πολύ θα την βρουν την άκρη σε μια στραβή, γιατί ξέρουν να φρενάρουν, να πλαγιάσουν, να αλλάξουν πορεία. Οι άπειροι πάνε και βροντάνε σαν μπάμπουρες στα παρμπρίζ! Πέφτουν από τσαρούχωμα φρένου σε στροφή κτλ.

Εκεί λοιπόν, ο έμπειρος, συνήθως δεν θέλει τέτοια συστήματα που επεμβαίνουν κατά βούληση τους στον τρόπο που θέλει να οδηγήσει.
Αν εξαιρέσουμε το ABS που δεν πιστεύω ότι υπάρχει άνθρωπος που μπορεί να φρενάρει καλύτερα σε γλιστερές συνθήκες απ' ότι αυτό, το cbs εμένα δεν μου λέει τίποτα. Εντελώς τίποτα! Ειδικά της Honda. Tης BMW τρώγεται διότι είπαμε ότι δεν ενεργοποιεί το μπροστά πατώντας το πίσω. (πολύ λάθος για μένα αυτό το σύστημα της Honda)
Από κει και πέρα είναι λίγο και περί ορέξεως. Άλλοι θέλουν τα πάντα (abs cbs tc) άλλοι κάποια, και άλλοι τίποτα.
caramello
crepa-cafe

χαλανδρι

Άβαταρ μέλους

Θάνος
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 5065
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:12
Τόπος διαμονής: Athens
Έχει κάνει like: 2 φορές
Έχει δεχθεί like: 7 φορές
Ηλικία: 35

#19

Δημοσίευση από Θάνος » 30 Απρ 2013, 15:06

Πάντως το πίσω φρένο είναι ότι καλύτερο για όταν υπάρχει συνεπιβάτης, με την χρήση του αποφορτίζουμε το μπροστινό σύστημα αναρτήσεων
ώστε να του κάνουμε το ταξίδι πιο ευχάριστο και ξεκούραστο στα χέρια και πόδια....

Άν λοιπόν έχω συνεπιβάτη το χρημοποιώ, όταν είμαι μόνος μου ξεχνάω ότι έχω και πίσω φρένο, μόνο όταν το χρειάζομαι
πραγματικά το χρησιμοποιώ!
Μήν βιάζεσαι! Άκομη και όταν υπάρχει λόγος... άστον να περιμένει!
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

MichaelDelaney
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 106
Εγγραφή: 26 Μαρ 2013, 12:12
Τόπος διαμονής: Μεσόγεια
Moto: NC21, 2*NC30, SC45
Έχει δεχθεί like: 1 φορά
Ηλικία: 87

#20

Δημοσίευση από MichaelDelaney » 01 Μάιος 2013, 14:41

ALX™ έγραψε: 2) Είναι δυνατόν να ολισθαίνει συνεχώς ο μπροστινός τροχός αν πατήσουμε πολύ δυνατά το φρένο?

Όχι. Αυτό μπορεί να συμβεί στιγμιαία και μόνο κατά το δυνατό και απότομο φρενάρισμα του μπροστινού μας φρένου που είναι πολύ πιθανό να μπλοκάρουμε τον τροχό και να χάσει το λάστιχο την πρόσφυση με αποτέλεσμα να γλιστρήσει ανεξέλεγκτα. Το οποίο σημαίνει βέβαια ότι το πιθανότερο είναι να πέσουμε.
Για να το αποφύγουμε αυτό,(ή να μειώσουμε αν θέλετε την πιθανότητα να συμβεί) ελάχιστα πιο πριν, χρησιμοποιούμε πρώτα το πισινό και μετά το μπροστινό μας φρένο και μάλιστα, ΔΕΝ πατάμε την μανέτα απότομα και δυνατά, αλλά προοδευτικά. Οπότε ακόμα κι αν μπλοκάρει ο τροχός στιγμιαία, θα μπορέσουμε να το ελέγξουμε αφήνοντας ελαφρά την μανέτα ώστε να αποφύγουμε την πτώση.
Ναι. Φυσικά και μπορεί να ολισθαίνει.

Για να είμαστε ακριβείς, δεν μπορεί να ΜΗΝ ολισθαίνει.

Αν δεις τηλεμετρίες, θα δεις ότι στην διάρκεια του φρεναρίσματος, χωρίς κανένα μπλοκάρισμα, ο μπροστά τροχός γράφει απόσταση π.χ. 10 μέτρα, και ο πίσω τροχός αφρενάριστος συμπλεκταρισμένος, γράφει π.χ. 10 μέτρα και μισό.

Αυτό το μισό παραπάνω μέτρο, είναι στην ουσία ολίσθηση του μπροστινού τροχού, καθώς προσπαθεί να φρενάρει. Τα καταφέρνει, αλλά ένα μικρό ποσοστό της κίνησης, ΠΑΝΤΑ χάνεται σαν ολίσθηση.

Μάλιστα όταν η ολίσθηση αυτή αρχίζει και παίρνει σοβαρές τιμές, τότε γίνεται το φαινόμενο που φρενάρουμε και η μοτοσυκλέτα δεν φρενάρει τόσο και γίνεται υποστροφική, προσπαθεί να ανοίξει την τροχιά της.

Και όταν παραπάρει μεγάλη τιμή, τότε έχουμε ΔΙΑΚΡΙΤΟ μπλοκάρισμα, που μάλλον αυτό εννοεί ο αρθρογράφος και απαντάει με το ΟΧΙ σαν τον μεταξά.

Το αντίστροφο φαινόμενο γίνεται στον πίσω τροχό, όσο οι ταχύτητες ανεβαίνουν, η δύναμη του κινητήρα που προσπαθεί να περάσει ο τροχός στην άσφαλτο, κατά ένα μέρος γίνεται όντως κίνηση της μοτοσυκλέτας, κατά ένα μικρό ποσοστό όμως γίνεται σπινάρισμα.

Για αυτό και τα συστήματα που μετράνε ταχύτητα από τον πίσω τροχό, δεν μπορούν ποτέ να είναι ακριβή.

Στην πραγματικότητα, και όταν στρίβουμε, και όταν φρενάρουμε, και όταν επιταχύνουμε, οι τροχοί δίνουν συνέχεια και ασταμάτητα μια μάχη με την ολίσθηση. Η μάχη αυτή σταματάει ΜΟΝΟ όταν η μοτοσυκλέτα είναι ακίνητη.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Οδήγηση & Τεχνικές”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης