Σωστη και ασφαλης οδηγηση στην πολη. ©

Γηράσκουμε αεί διδασκόμενοι...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12325
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 224 φορές
Έχει δεχθεί like: 234 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

Σωστη και ασφαλης οδηγηση στην πολη. ©

#1

Δημοσίευση από ALX » 25 Φεβ 2013, 10:21

Σωστη και ασφαλης οδηγηση στην πολη.

Eνας συνοπτικος οδηγος των κινδυνων που συναντουμε καθημερινα οσοι μενουμε σε μεγαλες πολεις της Ελλαδας και οδηγουμε μοτοσυκλετα (και πως μπορουμε να τους αποφυγουμε)

Posted Image

Κατ αρχην αυτο που πρεπει να τονισω και να θεωρειται δεδομενο,ειναι το οτι η μοτοσυκλετα μας πρεπει να ειναι σε αψογη κατασταση.Τα ελαστικα της,οι αναρτησεις της,τα φρενα της,τα φωτα της και τα φλας.Επισης να μην ειναι στραβια (ξερετε απο καποιο παλιο ατυχημα η ασχημη πτωση να εχει στραβωμενο σκελετο ή στραβα "καλάμια")

Ολα αυτα παιζουν σημαντικοτατο ρολο στο αν μπορει η μοτοσυκλετα να ακολουθησει τις εντολες μας στην αποφυγη μιας δυσκολης καταστασης.

Το τι μπορεις να συναντησεις στους δρομους της πολης,λιγο πολυ ολοι το εχετε ζησει και το εχετε δει.Τα πιο περιεργα πραγματα,που μερικες φορες δεν τα βαζει η λογικη.

Απο πεταμενα πραγματα μες την μεση του δρομου μεχρι και την αμυαλη κινηση των πεζων.

Για να αποφυγουμε λοιπον τετοιες δυσκολες καταστασεις,τι πρεπει να κανουμε?Να εχουμε ολες τις αισθησεις μας σε επαγρυπνιση στο 100% των αποδοσεων τους.

Δυστυχως ή ευτυχως ολοι οι ανθρωποι δεν εχουμε τις ιδιες ικανοτητες,τις ιδιες αντιδρασεις και την ιδια εμπειρια.

Εμπειρια...μεγαλη κουβεντα.Η εμπειρια ειναι εκεινη που τις περισσοτερες φορες θα μας σωσει ή δεν θα μας σωσει αν δεν υπαρχει.

Η εμπειρια αποκταται στον δρομο.Οσα περισσοτερα χιλιομετρα εχουμε γραψει πανω σε μοτοσυκλετα,τοσες περισσοτερες δυσκολες καταστασεις μας εχουν τυχει στις οποιες ειχαμε κληθει να βγαλουμε τα καστανα απο την φωτια.

Τι μπορει να συναντησουμε λοιπον μεσα στην πολη?

Το συνηθεστερο και μονιμο προβλημα μεσα στην Αθηνα αλλα και στις αλλες μεγαλες πολεις της Ελλαδας,ειναι οι λακουβες.Οπου και να πας υπαρχει και μια λακουβα.Οσες και να αποφυγεις ειναι μαθηματικα σιγουρο πως σε καποια θα πεσεις μεσα.Κι αν ειναι μικρη εχει καλως...αν ειναι μεγαλη και βαθια?

Εκει θα παιξει ρολο η τυχη, η ετοιμοτητα μας καθως και η ικανοτητα μας σαν αναβατες.Ο παραγοντας τυχη (ή κακοτυχια οπως θελετε πεστε το) υπαρχει παντα και γι αυτο δεν θα το ξαναναφερω.

Τι κανουμε λοιπον στην μεγαλη λακουβα?

Αν την δουμε εγκαιρως και διαπιστωσουμε πως δεν γινεται να την αποφυγουμε με ελιγμο γιατι ειναι ηδη πολυ κοντα μας,αναποφευκτα πρεπει να την περασουμε απο πανω.

Το βασικοτερο σε αυτη την περιπτωση ειναι να καταφερουμε να περασουμε τον μπροστινο τροχο πανω απο αυτην και να σκεφτουμε τι θα κανουμε πια με τον πισω.Αν πεσει ο μπροστινος τροχος μεσα,δυσκολα θα την βγαλουμε καθαρη.Για να γινει αυτο,δυο πραγματα μπορουμε να κανουμε.Γκαζι και τραβηγμα του τιμονιου,ωστε η μπροστινη μας ροδα να μπορεσει να περασει απο πανω.

ΠΟΤΕ δεν παμε φρεναρισμενοι μεχρι μεσα στην λακουβα.Τα φρενα μας (αν την εχουμε δει) πρεπει να σταματησουν λιγο πριν προσεγγισουμε την λακουβα.Με λιγα λογια οσο λιγοτερο φορτιο εχει ο μπροστινος μας τροχος τοσο περισσοτερες πιθανοτητες εχει να περασει χωρις να πεσει μεσα.

Το ανασηκωμα στα μαρσπιε σε ολες τις περιπτωσεις ανωμαλειων στον δρομο βοηθα ταμαλα στον ελεγχο της μοτοσυκλετας για την αποφυγη αλλα και για την συμπεριφορα της ακομα κι αν πεσουμε μεσα σε καποια λακουβα.

Στην κατηγορια λακουβες,μπαινουν και τα καπακια των υπονομων που μετα απο αλλεπαλληλες στρωσεις νεας ασφαλτου εχουν βαθυνει επικινδυνα και καραδοκουν για το θυμα τους.Συνηθως τα καπακια των υπονομων βρισκονται ακριβως στο μεσον του δρομου (χωρις να ειναι απαραιτητο αυτο)

Αυτο μας λεει λοιπον πως ποτε δεν ακολουθουμε ενα προπορευομενο οχημα ακριβως απο πισω (αποσταση ασφαλειας) και μαλιστα ποτε στο κεντρο του!
Ο οδηγος του αυτοκινητου που θα δει την λακουβα ή τον υπονομο,θα κεντραρει και θα περασει ακριβως απο πανω της(εκτος κι αν ειναι η γυναικα μου που δεν αφηνει λακουβα απατητη)
Αρα εμεις οδηγουμε περιπου στην γραμμη των τροχων του και μαλιστα των αριστερων τροχων για να μην βρεθουμε προ εκπληξεως.

Ενα αλλο συνηθισμενο προβλημα των δρομων της πολης ειναι οι εγκαρσιες τομες της ασφαλτου που κανουν συνηθως τα συνεργεια της ΔΕΗ του ΟΤΕ ή της ΕΥΔΑΠ και συνηθως μεχρι να κινητοποιηθουν οι αλλοι που ριχνουν την πισσα,μενουν ανοικτα γεμισμενα μονο με χωμα για αρκετες ημερες.
Αν ειναι και χειμωνας και εχουν πεσει και τιποτα βροχες εχει φυγει και αυτο και εχει αφησει μια ολοκληρη χαραδρα ικανη ακομα και να μας πεταξει κατω,περα απο την ζημια που μπορει να μας κανει στην μοτοσυκλετα (σκασιμο ελαστικου στραβωμα ζαντας)
(Ισχυουν οι ιδιοι τροποι αποφυγης αυτων των εγκαρσιων τομων οπως και με τι λακουβες)

Πολυ επικινδυνα ειναι επισης τα ειδικα πλαστικα σαμαρια που βαζουν οι δημαρχοι των περιοχων συνηθως μπροστα απο σχολεια για να μειωνουν οι οδηγοι την ταχυτητα τους.(Αν και απαγορευονται κανονικα, οι Ελληνες δημαρχοι δεν καταλαβαινουν τιποτα αφου το κρατος δεν επεμβαινει).Επισης εκει που υπαρχουν αυτα δεν υπαρχει και προειδοποιητικη σημανση για την υπαρξη τους οπως θα πρεπε κανονικα κι ετσι ειδικα το βραδυ ειναι πολυ δυσκολο να τα δουμε αν δεν ξερουμε την περιοχη και συνεπως την υπαρξη τους.
Η καλυτερη μεθοδος αποφυγης τους ειναι να σηκωθουμε στα μαρσπιε(μειωνουμε κατα πολυ την αναπηδηση της μοτοσυκλετας ετσι και την ελενχουμε καλυτερα απ οταν ειμαστε καθισμενοι στην σελα)
Και σε αυτη την περιπτωση δεν παμε ποτε πανω τους φρεναρισμενοι.


Ενα αλλος μεγαλος κινδυνος για εμας τους μοτοσυκλετιστες ειναι οι κηλιδες λαδιων απο προβληματικα ΙΧ αλλα και κηλιδες πετρελαιων (συνηθως απο βυτια τροφοδοσιας των πολυκατοικιων με προβληματικες βανες) Αυτο με τις κηλιδες πετρελαιου ξεκιναμε να το συναντουμε απο Σεπτεμβριο συνηθως οταν και αρχιζει μαζικα η τροφοδοσια των δεξαμενων των πολυκατοικιων για τον επερχομενο χειμωνα.(Και για ολο τον χειμωνα εννοειται αλλα τον Σεπτεμβριο συνηθως ειναι πιο εντονο το προβλημα)

Τι κανουμε λοιπον αν συναντησουμε στο διαβα μας μια μεγαλη κηλιδα που καλυπτει το ρευμα μας και που δεν ειναι δυνατον να την αποφυγουμε (αν μπορουμε να την αποφυγουμε δεν το συζηταμε καν)

Προσπαθουμε να φερουμε την μοτοσυκλετα σε μια "νεκρη κατασταση".Δηλαδη ξεχναμε καθε προσπαθεια φρεναρισματος,επιταχυνσης,κλεισιματος γκαζιου κτλ.
Εγω προσωπικα επειδη εχει τυχει να περασω αρκετες φορες στην ζωη μου πανω απο λαδια/πετρελαια (σε μια απ αυτες επεσα γιατι ηταν υπο κλιση και δεν τα ειδα ) εχω μαθει πλεον πως να το κανω κι ο θεος βοηθος απο κει και περα.

Το βασικοτερο ειναι να εχουμε εκεινη την στιγμη την μοτοσυκλετα εντελως ορθια κι οπως ειπα ουτε φρεναρισμενη,ουτε επιταχυνομενη.Να ειμαστε εντελως χαλαροι κι οχι σφιγμενοι γιατι καθε τι που κανουμε εμεις πανω στην μοτοσυκλετα απ ευθειας περνα και σ αυτην.Επισης δεν προσπαθουμε να στριψουμε ακομα κι αν ο δρομος εχει στροφη.Παμε ευθεια μεχρι να περασουμε την κηλιδα,αλλιως η οποιαδηποτε προσπαθεια αλλαγης της πορειας μας θα μας επιφερει την πτωση.
Εγω συγκεκριμενα παταω συμπλεκτη μεχρι να περασω και τον κραταω και αρκετα μετα την κηλιδα μεχρι να καθαρισουν τα λαστιχα πατωντας πια σε καθαρη ασφαλτο.Ο συμπλεκτης βοηθα στο να περιστρεφεται ο κινητηριος τροχος ελευθερα χωρις να φρεναρει.
Ειναι η καλυτερη μεθοδος αποφυγης μιας πτωσης σε τετοια κατασταση.

Θυμηθειτε πως τις κηλιδες λαδιου συνηθως τις συναντουμε πριν απο φαναρια(εκει που μενουν αρκετη ωρα σταματημενα τα αυτοκινητα)
Επισης οταν ο δρομος ειναι βρεγμενος και δειτε να σχηματιζεται ενα ουρανιο τοξο μπροστα σας στο οδοστρωμα,μην φρεναρετε για να το θαυμασετε.Ειναι πετρελαια και συνεπως ακολουθηστε τις παραπανω οδηγιες.

Εχετε δει στην επαρχια καποιες προειδοποιητικες πινακιδες που λενε ΠΡΟΣΟΧΗ ΖΩΑ (ποτε δεν καταλαβα αν αναφερονται στα ζωακια ή στους οδηγους) Στην πολη ομως δεν υπαρχουν τετοιες πινακιδες αν και θα πρεπε καθως απο "ζωα" (μεσα στην Αθηνα ειδικα)... αλλο τιποτα!!!
Κι ειπαμε καλα η γατουλα,και το σκυλακι που δεν εχουν μυαλο αλλα μονο ενστικτο,οι αλλοι?....τα νοημων "ζωα"?Μ αυτα τι κανουμε?

Τα παιρνουμε λοιπον με την σειρα.
Οι γατες εχουν την ταση να περασουν οσο ποιο γρηγορα μπορουν τον δρομο πιστευοντας οτι η ταχυτητα τους θα τις σωσει.Τα αποτελεσματα βεβαια τα βλεπουμε.Ομως η γατα εχει κι ενα αλλο κακο και πρεπει να το γνωριζουμε.Συνηθως γυριζει πισω οταν αντιληφθει κινδυνο ακομα κι αν θελει πολυ λιγο να φτασει στο απεναντι πεζοδρομιο.Γι αυτο μην ειστε ποτε σιγουροι οτι αφου προλαβε και περασε και βγηκε απο την πορεια σας,δεν θα ξαναγυρισει σε αυτη αν ακουσει εκεινη την στιγμη καποιο θορυβο.(Πληροφοριακα το αυτο ισχυει και για τις κοτες αλλα αυτες ευτυχως δεν τις συναντουμε στην Αθηνα αλλα μονο στην επαρχια)

Οι σκυλοι.Πολυ πιο προσεκτικοι απο τις γατες και πιο προβλεψιμοι στις αντιδρασεις τους.Συνηθως σε περιμενουν να περασεις (πολυ καλυτερα απο καποιους ανθρωπους μερικες φορες) αλλα αν δεν το κανουν αυτο και συνεχισουν την πορεια τους γιατι δεν μας ειδαν,συνηθως συνεχιζουν να πηγαινουν προς τα κει που εχουν αρχικα επιλεξει ή καποιες φορες μενουν και ακινητοι αφηνωντας σε μας την επιλογη αν θα τους πατησουμε η οχι.

Κι ερχομαστε τωρα στα αλλα "ζωα".Τα πιο επικινδυνα κατα την γνωμη μου.
Βρισκονται παντου.
Πισω απο μεγαλα οχηματα,πισω απο δεντρα,αναμεσα στα αυτοκινητα (και μεσα σε αυτα),ακροβατουν στην διαχωριστικη λωριδα μιας οδου διπλης κυκλοφοριας,καβαλανε καγκελα νησιδων σε λεωφορους γιατι τους φαινεται πιο δυσκολο να χρησιμοποιησουν μια υπογεια διαβαση ή να περπατησουν λιγο περισσοτερο ωστε να φτασουν στο φαναρι με τις διαγραμμισμενες διαβασεις πεζων.

Σε ολες αυτες τις περιπτωσεις μπορει να συμβει το μοιραιο αν ΕΜΕΙΣ δεν παρουμε τα μετρα μας.
Προσοχη λοιπον οταν προσπερναμε σταματημενο μεγαλο οχημα και ειδικα λεωφορειο.Μπορει μπροστα απο την μουρη τους να πεταχτει η θειά με τις σακουλες απο την λαικη ή το σουπερ μαρκετ.
Μειωστε την ταχυτητα σας.Ενας εναγκαλισμος με πεζο δεν ειναι οτι πιο ευχαριστο,ουτε γι εσας ουτε γι αυτον και η πτωση και ο σοβαρος τραυματισμος και των δυο ειναι σιγουρος.
Μειωστε την ταχυτητα σας παντου οπου δεν εχετε καλο οπτικο πεδιο και πρεπει να περασετε κοντα απο ενα μεγαλο εμποδιο,ειτε αυτο λεγεται οπως ειπαμε λεωφορειο,φορτηγο,δεντρο,περιπτερο (αυτα που ειναι κολλημενα στην ακρη του πεζοδρομιου γιατι μπορει να δειτε ξαφνικα να ανοιγει η πορτα και να βγαινει ο περιπτερας με την οπισθεν )

Προσεξτε κατα την κινηση σας αναμεσα στα αυτοκινητα.Υπαρχουν και καποιοι που θα σας ανοιξουν "ιπποτικα" την πορτα (οχι για να μπειτε βεβαια) χωρις να ελενξουν αν ερχεται τιποτα απο πισω.
Για να βγουν,για να φτυσουν,για να αδειασουν το τασακι τους,για να παρουν αερα αν κανει ζεστη!!! ...(το εχω ακουσει κι αυτο σαν δικαιολογια οταν μπινελικιασα καποιον καποτε)

Επισης κατα την κινηση σας αναμεσα σε ακινητοποιημενα αυτοκινητα,δωστε προσοχη παντα στους μπροστινους τροχους των αυτοκινητων κι οχι στο αμαξωμα τους.Οταν δειτε τους τροχους να στριβουν το πιθανοτερο ειναι την επομενη στιγμη το αυτοκινητο να σας κλεισει το δρομο βγαινοντας διαγωνια μπροστα σας.

Προσοχη επισης στους Πακιστανους κοντα στα φαναρια,που ειναι σκυμενοι και καθαριζουν τα φαναρια των αυτοκινητων και ξαφνικα σηκωνονται και προσπαθουν να πιασουν γρηγορα πεζοδρομιο επειδη ανοιξε το φαναρι.

Και μιας που ειπα φαναρι....οταν φτανουμε σε ενα φαναρι (και ειδικα νυχτα) αν δεν υπαρχει αυτοκινητο αλλο σταματημενο εκει,πιανουμε οσο το δυνατον ακρη (ή προς την νησιδα ή προς το πεζοδρομιο)Αν υπαρχει καποιο ηδη σταματημενο αυτοκινητο το περναμε και στεκομαστε μπροστα του.Αν υπαρχουν δυο αυτοκινητα,σταματαμε αναμεσα τους και λιγο πιο μπροστα αν υπαρχει χωρος.Αυτο θα μας προστατεψει σε περιπτωση που ερθει απο πισω μας νυσταγμενος/αφηρημενος κτλ οδηγος που δεν θα μας εχει δει οπως δεν θα εχει δει και το κοκκινο φαναρι και θα πεσει πανω μας.Ετσι χρησιμοποιουμε τα αυτοκινητα σαν ασπιδα προστασιας.Ποτε σταματημενοι μες την μεση της λωριδας!

Επισης.... μειωστε την ταχυτητα σας μεσα στα στενα που υπαρχει μεγαλο προβλημα ορατοτητας (μειωμενο οπτικο πεδιο).
Μην θεωρειτε ποτε πως αφου η οδος που κινηστε εχει προταιρεοτητα,δεν θα σας βγει ο νυσταγμενος πλην τιμιος βιοπαλαιστης με το almera του εχοντας βεβαιως στοπ.
Τα στοπ εχουν καταντησει διακοσμητικα των δρομων πλεον.Ειδικα λοιπον μεσα στα στενα,που δεν υπαρχει χωρος ελιγμου η μονη λυση ειναι η μειωση της ταχυτητας ωστε να προλαβουν τα φρενα μας να μας σωσουν.

Επισης προσεχετε πολυ τις κινησεις του οδηγου μεσα σε αυτοκινητο που παει σιγα ή εχει επιβραδυνει απαλα και κινειται μπροστα σας ενω εσεις ετοιμαζεστε να το προσπερασετε.Πολλες φορες οι κινησεις του (η "γλωσσα" του σωματος) δειχνουν οτι εχει προθεση να στριψει αριστερα χωρις βεβαια να εχει βγαλει φλας πριν(τι διαολο...Ελληνας ειναι)
Ετσι θα αποφυγετε ενα πολυ συνηθισμενο ατυχημα της πολης με εμπλεκομενα οχηματα μια μοτοσυκλετα κι ενα αυτοκινητο.

Εχετε μερα-νυχτα αναμμενα τα φωτα σας.Φαινεστε καλυτερα και μια λαμπα κοστιζει πολυ λιγοτερο απο οποιαδηποτε ζημια απο πτωση/συγκρουση ή τα εξοδα της αναρωσης.

Πρεπει επισης να ξερετε πως τους καλοκαιρινους μηνες η προσφυση των δρομων ειναι μειωμενη λογο σκονης και θερμοκρασιας της ασφαλτου.Η μοτοσυκλετα μπορει να γλυστρησει ανα πασα στιγμη κατω απο αυτες τις συνθηκες.Σε οσους απο εσας λοιπον εφτασε η ωρα να αλλαξετε λαστιχα μην το αναβαλετε και περιμενετε το φθινωπορο ακομα κι αν ειναι αρχες καλοκαιριου(η συνηθισμενη βλακεια των Ελληνων που κραταει χρονια).Το καλο λαστιχο το χρειαζεσαι παντα και παντου κι ειδικα τοτε που η προσφυση ειναι ακομα χειροτερη (οπως το καλοκαιρι).
Μια πτωση απο φθαρμενα ελαστικα περαν των οποιων σωματικων βλαβων,κοστιζει πολυ περισσοτερο απο μια αλλαγη ελαστικων.

Προσοχη επισης στα προπορευομενα φορτηγα.
Αυτα που κουβαλανε πραγματα που ειναι προχειροδεμενα.Σε μια αναπηδηση της καροτσας μπορει κατι να πεσει και να βρεθει στην πορεια σας.
Επισης τα φορτηγα που κουβαλανε αμμο και δεν εχουν το ειδικο σκεπασμα,ειναι σιγουρο πως θα σας στειλουν αρκετα χωματα στα ματια σας απο τον στροβιλισμο του αερα που γινεται μεσα στην καροτσα..
Αν φορατε κρανος κι εχετε ανοικτη την ζελατινα απλα κλειστε την αμμεσα και πριν φτασατε κοντα στο φορτηγο.
Αν δεν φορατε κρανος,ας προσεχατε.
Και στις δυο περιπτωσεις αν μπορειτε προσπεραστε εγκαιρα και μην μενετε απο πισω τους.

Τελος να προσθεσω κατι ακομα ανοιγοντας μια μεγαλη παρενθεση που δεν εχει να κανει με τον οδηγο της σωστης και ασφαλης οδηγησης γιατι πιστευω πως ειναι κατι που δεν μαθαινεται αλλα θα ηθελα να το αναφερω.

[.Ως ανθρωποι εχουμε αυτο που λενε "μια εκτη αισθηση"
Τι ειναι για μενα η εκτη αισθηση.Ειναι η προβλεψη του κινδυνου.Πολλες φορες οι ανθρωποι ερχονται απροσμενα προσωπο με προσωπο με τον κινδυνο απο την ελειψη αυτης της ικανοτητας.(της εκτης αισθησης)Αυτη η εκτη αισθηση δεν πιστευω βεβαια πως μπορει να καλιεργηθει,αλλα ειναι μαλλον εμφυτη και δεν την εχουν ολοι αναπτυγμενη σε ιδιο βαθμο.Καποιοι την εχουν πολυ ανεπτυγμενη καποιοι αλλοι λιγοτερο και καποιοι καθολου.Ειναι ομως πολυ βασικο να την εχεις.Μπορει να σε βγαλει απο πολυ δυσκολες καταστασεις.


Πιστευω επισης πως αυτη η "εκτη αισθηση" με εχει σωσει παρα πολλες φορες απο διαγραφομενα ατυχηματα που ισως καποιοι αλλοι να μην τα ειχαν αποφυγει.
Δεν το λεω ετσι απλα.Το εχω εμπεδωσει πια.Οταν παρα πολλες φορες εχω πει μεσα μου ...."εδω υπαρχει κινδυνος"... (πριν ακομα φανει καθαρα)....εχω πεσει μεσα στην προβλεψη μου και γλυτωσα επειδη ηδη ειχα κανει τις ενεργειες αποφυγης αυτου του πιθανου κινδυνου.]

Εδω κλεινει η μεγαλη αυτη παρενθεση.

Αυτα ηταν τα σημαντικοτερα που μπορεσα να θυμηθω.Ελπιζω να σας βοηθησουν (για οσους δεν τα ξερατε ηδη)

ALX ©


“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

Θάνος
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 5073
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:12
Τόπος διαμονής: Athens
Έχει κάνει like: 1 φορά
Έχει δεχθεί like: 7 φορές
Ηλικία: 36

#2

Δημοσίευση από Θάνος » 01 Μαρ 2013, 02:29

ALX™ έγραψε:
...Ενας εναγκαλισμος με πεζο δεν ειναι οτι πιο ευχαριστο,ουτε γι εσας ουτε γι αυτον και η πτωση και ο σοβαρος τραυματισμος και των δυο ειναι σιγουρος.

Ωραιο κειμενο, εχει νομιζω ολα τα σεναρια που συμβαινουν συχνα μεσα στην πολη, ομως στην παραπανω προταση εχω ενσταση,
η πτωση δεν ειναι σιγουρη, μπορει να χτυπησει καποιος πεζο (και μαλιστα θανασιμα) και να μην υπαρχει πτωση!
Μήν βιάζεσαι! Άκομη και όταν υπάρχει λόγος... άστον να περιμένει!
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Miles
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 169
Εγγραφή: 20 Φεβ 2013, 16:42
Τόπος διαμονής: Θεσσαλονίκη για!
Moto: Sym Wolf 250i
Κράνος: Agv veloce gt
Ηλικία: 28

#3

Δημοσίευση από Miles » 01 Μαρ 2013, 12:00

:worshippy: :goodpost: !

"Zωγράφισες" Άλεξ!
"I believe, whatever doesn't kill you,simply makes you....stranger."

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12325
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 224 φορές
Έχει δεχθεί like: 234 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#4

Δημοσίευση από ALX » 01 Μαρ 2013, 12:33

Θάνος έγραψε:
η πτωση δεν ειναι σιγουρη, μπορει να χτυπησει καποιος πεζο (και μαλιστα θανασιμα) και να μην υπαρχει πτωση!
Τώρα... αυτό θα κοιτάξεις? Σίγουρο δεν είναι τίποτα! ...αλλά οι πιθανότητες να πέσεις αν βαρέσεις πεζό είναι κοντά στο 100%!
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

gkourmoul1
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 675
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 23:23
Τόπος διαμονής: Ηράκλειο - Καλαμάκι
Moto: YAMAHA TDM900
Έχει δεχθεί like: 6 φορές
Ηλικία: 36

#5

Δημοσίευση από gkourmoul1 » 01 Μαρ 2013, 13:57

Πολυ καλο το κειμενο!
ALX™ έγραψε:
Θάνος έγραψε:
η πτωση δεν ειναι σιγουρη, μπορει να χτυπησει καποιος πεζο (και μαλιστα θανασιμα) και να μην υπαρχει πτωση!
Τώρα... αυτό θα κοιτάξεις? Σίγουρο δεν είναι τίποτα! ...αλλά οι πιθανότητες να πέσεις αν βαρέσεις πεζό είναι κοντά στο 100%!
Εξαρταται απο το ειδος της συγκρουσης, αλλα και απο το βαρος της μηχανης.
Ειναι διαφορετικη η "γεματη" μετωπικη συγκρουση σε σχεση με τις υπολοιπες.
Οπως και ειναι διαφορετικο να συγκρουστει ο πεζος με μια harley και διαφορετικο με παπακι.

Εκτιμω παντως οτι οσο πιο σοβαρο το χτυπημα για τον πεζο, τοσο και πιο πολλες οι πιθανοτητες για πτωση του αναβατη, συναρτησει των παραπανω βεβαιως.
Εικόνα

Γιώργος

Άβαταρ μέλους

Θάνος
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 5073
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:12
Τόπος διαμονής: Athens
Έχει κάνει like: 1 φορά
Έχει δεχθεί like: 7 φορές
Ηλικία: 36

#6

Δημοσίευση από Θάνος » 01 Μαρ 2013, 17:33

Θα ελεγα οτι εξαρταται κυριως απο τον τυπο της μηχανης....σε μηχανη με μουτρο/fairing και grip, οπως στα ss κτλ, εαν η συγκρουση γινει μετωπικη
τοτε δεν ειναι απαραιτητο να επελθει πτωση του μοτοσυκλετιστη....αντιθετα ομως σε μηχανη που το μουτρο ειναι αμελητεο και υπαρχουν τιμονια,
τοτε οντως οι πιθανοτητες αγγιζουν το 100% για την πτωση, αφου κατα 99% θα σου γυρισει το τιμονι....
Μήν βιάζεσαι! Άκομη και όταν υπάρχει λόγος... άστον να περιμένει!
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Lavazutra
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 601
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 23:06
Τόπος διαμονής: Ninja Temple
Moto: Lavazaki Versys 650
Κράνος: HJC R-Pha 10 +
Έχει κάνει like: 2 φορές
Έχει δεχθεί like: 8 φορές
Ηλικία: 34

#7

Δημοσίευση από Lavazutra » 01 Μαρ 2013, 18:09

Ε καλά τα λέει.....

Προσοχή θέλουν και πανέμορφές διαβάσεις πεζών από πλαστικό χρώμα ......άλλοι τις πατάνε και ζορίζονται άλλοι τις πατάνε και δροσίζονται (πως αλλιώς να σπινιάρει το μπουρούχι μου με 100χαω :p )
Upgrade Mode
Loading....

Άβαταρ μέλους

ibar132
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 1769
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 23:03
Τόπος διαμονής: αθηνα
Moto: tiger1050
Κράνος: arai qv
Έχει κάνει like: 70 φορές
Έχει δεχθεί like: 38 φορές
Ηλικία: 43

#8

Δημοσίευση από ibar132 » 01 Μαρ 2013, 18:30

πολυ καλο αλεξ
θα μαθεις τελικα να ανεβαζεις φοτο...χαχα
απλα θα ηθελα να προσθεσω μεγαλη προσοχη
στο θεμα διηθησης
ειμαστε 100% παρανομοι
οχι να μην το κανουμε απλα πολυ προσοχη
يفغينيا
باناجيوتيس



Los buenos somos más!!

Άβαταρ μέλους

Θανος.Κ
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 593
Εγγραφή: 21 Φεβ 2013, 00:26
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: Honda SH300i C/ABS
Ηλικία: 33

#9

Δημοσίευση από Θανος.Κ » 01 Μαρ 2013, 20:31

Ωραίο κείμενο ALX, με βοήθησε. :goodpost:
Χαμογελάτε κάνει καλό!!!

Άβαταρ μέλους

Masif
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 1487
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 22:40
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: Suzuki GSX650F
Κράνος: RPHA10+ Ben Spies
Ηλικία: 35

#10

Δημοσίευση από Masif » 01 Μαρ 2013, 23:50

Μπράβο Άλεξ. Για άλλη μια φορά ένα πολύ χρήσιμο άρθρο. :+1:
Αλέξανδρος

Άβαταρ μέλους

joekeim
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 90
Εγγραφή: 20 Φεβ 2013, 22:14
Τόπος διαμονής: οπου γης πατρις
Moto: wolf

#11

Δημοσίευση από joekeim » 02 Μαρ 2013, 11:02

:goodpost: :+1: πολυ χρησιμες πληροφοριες ALX.και τα περισσοτερα (μην πω ολα )τα συνανταμε καθημερινα...
Εικόνα

makiswolf

Άβαταρ μέλους

FZMAN
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 430
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 23:18
Τόπος διαμονής: Λαμογιστάν
Moto: YAMAHA
Κράνος: SHOEI XR1100
Έχει κάνει like: 15 φορές
Έχει δεχθεί like: 29 φορές
Ηλικία: 51

#12

Δημοσίευση από FZMAN » 09 Μαρ 2013, 15:44

:goodpost:


Φρανκι
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 221
Εγγραφή: 07 Μαρ 2013, 10:07
Τόπος διαμονής: Άνω Τούμπα
Moto: Yamaha TDM900
Ηλικία: 34

#13

Δημοσίευση από Φρανκι » 11 Μαρ 2013, 15:46

Lavazutra έγραψε:Ε καλά τα λέει.....

Προσοχή θέλουν και πανέμορφές διαβάσεις πεζών από πλαστικό χρώμα ......άλλοι τις πατάνε και ζορίζονται άλλοι τις πατάνε και δροσίζονται (πως αλλιώς να σπινιάρει το μπουρούχι μου με 100χαω :p )
Αυτό ακριβώς συμπληρώνει 100% τους κινδύνους της πόλης :+1:
Με λένε Φρατζέσκο... Οι φίλοι με φωνάζουν: ΦΡΑΤΖΕΣΚΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟ

Απάντηση

Επιστροφή στο “Οδήγηση & Τεχνικές”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης