Για αναβάτες παντός καιρού (κι όχι μόνο!)

Κράνη, μπουφάν, παντελόνια, γάντια, κ.α.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12325
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 224 φορές
Έχει δεχθεί like: 234 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

Για αναβάτες παντός καιρού (κι όχι μόνο!)

#1

Δημοσίευση από ALX » 25 Φεβ 2013, 10:15

Είμαστε πολλοί αυτοί που δεν αποχωριζόμαστε τις μοτοσυκλέτες μας με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες.
Είτε αυτό γίνεται κατ' ανάγκην (έλλειψη ΙΧ) ή κατ' επιλογή (επειδή πραγματικά γουστάρουμε)
Όσοι μάλιστα κάνουμε και χειμερινά ταξίδια με όποιες καιρικές συνθήκες, αποδεικνύουμε το πόσο γουστάρουμε την μοτοσυκλέτα.

Τι πρέπει να προσέχει όμως ένας μοτοσυκλετιστής που χρησιμοποιεί την μοτοσυκλέτα του ακόμα και με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες? Και δεν μιλάμε φυσικά για την πόλη που οι αποστάσεις είναι μικρές και σύντομες, αλλά μιλάμε για χειμερινές βόλτες και ταξίδια.

Το βασικότερο λοιπόν είναι να μένουμε ζεστοί πάνω στην μοτοσυκλέτα μας. Όταν κρυώνουμε, δεν μπορούμε να οδηγήσουμε όσο καλά θέλουμε και μπορούμε, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουμε την σωματική μας ακεραιότητα σε κάποιο ενδεχόμενο λάθος.
Τον χειμώνα εκτός τους κρύου, έχουμε να αντιμετωπίσουμε και την βροχή. Που όταν συνδιαστεί με το κρύο, δίνει άσχημα αποτελέσματα για τον μοτοσυκλετιστή.

Ένα από τα βασικότερα πράγματα λοιπόν είναι να παραμείνουμε "αδιάβροχοι". Αν βραχούμε σε ταξίδι και κάνει και κρύο, απλά την πατήσαμε.
Έτσι φροντίζουμε από πριν για να μην φτάσουμε σε αυτό το σημείο.
Ένα καλό σετ αδιάβροχα πρέπει να μας ακολουθούν πάντα και παντού τον χειμώνα. Καλές χρυσές, και άγιες οι αδιάβροχες κορντούρες,αλλά ποιος μας λέει πως δεν έφτασε η ώρα τους να βάλουν νερό? Κι όταν είσαι κάποιες εκατοντάδες χιλιόμετρα μακρυά από το σπίτι σου, το μόνο που δεν θα ήθελες να συμβεί, θα ήταν το να γίνεις μουσκίδι και να κάνει ψοφόκρυο.

ΤΟ ΚΟΡΜΙ ΜΑΣ


Ξεκινώντας από μέσα προς τα έξω, πρέπει να ξέρουμε πως η καλή θερμομόνωση του κορμιού μας είναι το κλειδί στην υπόθεση κρύο. Ένα καλό ισοθερμικό, μας κρατάει ζεστούς πολύ καλύτερα από ένα χοντρό πουλόβερ και μας δίνει και ελευθερία κινήσεων,αφού δεν χρειάζεται να είναι τόσο χοντρό όσο ένα άλλο κοινό ρούχο για να μας προστατέψει. Όσοι δεν έχετε, αγοράστε ένα και θα εκπλαγείτε με το αποτέλεσμα. Αν μάλιστα αυτό το ισοθερμικό έχει και αντιανεμική μεμβράνη, είναι ότι το καλύτερο!

Τον χειμώνα ενδείκνυται η χρησιμοποίηση των συνθετικών μπουφάν, ή κοινώς των μπουφάν από κορντούρα. Πολύ πιο ζεστά και άνετα από τα αντίστοιχα δερμάτινα, χάνοντας όμως σε εμφάνιση. Πέρα από αυτό τα περισσότερα είναι ΚΑΙ αδιάβροχα και μπορούν να αντιμετωπίσουν άνετα μια ψιλοβροχή χωρίς να αναγκαστούμε να χρησιμοποιήσουμε αδιάβροχα. Κάποια καλά μπουφάν δεν έχουν πρόβλημα ούτε σε δυνατές βροχές, αλλά γιατί να το ρισκάρουμε όταν είμαστε σε ταξίδι? Είπαμε... των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν. Κανείς δεν θα ήθελε πιστεύω ένα τέτοιο μπουφάν ποτισμένο στο νερό όταν είναι σε ταξίδι.

ΤΑ ΠΟΔΙΑ ΜΑΣ


Πιο ανθεκτικά στο κρύο αλλά όταν ταξιδεύουμε πρέπει να τα προστατεύσουμε κι αυτά όσο το δυνατόν καλύτερα.
Αν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα,μπορούμε να αγοράσουμε ένα αντίστοιχο με τα μπουφάν παντελόνι από κορντούρα. Σίγουρα η καλύτερη επιλογή για το κρύο. Όπως και τα μπουφάν έτσι κι αυτά είναι αδιάβροχα και ότι ισχύει για τα άλλα,ισχύει και γι αυτά.
Ζεστά και αδιάβροχα λοιπόν που υπόσχονται να μας κρατήσουν όσο το δυνατόν ζεστότερους πάνω στην μοτοσυκλέτα.
Όταν δεν υπάρχει η οικονομική άνεση να αγοράσουμε ένα τέτοιο παντελόνι, μπορούμε να αγοράσουμε ένα καλό ισοθερμικό που θα κάνει αρκετά καλή δουλειά. Αν είναι και αυτό με αντιανεμική προστασία ακόμα καλύτερα. Σε μεγάλα κρύα, μπορούμε να το συνδιάσουμε και με ένα απλό αδιάβροχο παντελόνι,κι έτσι να έχουμε την μέγιστη προστασία από κρύο και νερό. Με λίγα λόγια φτιάχνουμε ένα παντελόνι σαν την κορντούρα χρησιμοποιώντας όμως τρία άλλα. Το ισοθερμικό,το τζιν μας και το αδιάβροχο χωρίς όμως ποτέ να καταφέρουμε να πιάσουμε όλα εκείνα τα καλά χαρακτηριστικά που έχει από μόνο του ένα παντελόνι κορντούρας. Δηλαδή την αντοχή στην τριβή σε ενδεχόμενη πτώση, αλλά και την προστασία που προσφέρει με τα προστατευτικά που έχει σε γόνατα και γοφούς.

ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ / ΛΑΙΜΟΣ


Το κεφάλι το θεωρούμε δεδομένο πως είναι προστατευμένο από το κρύο αφού φοράμε το κράνος μας. Ότι κράνος κι αν είναι αυτό,ακριβό η φτηνό,την ίδια δουλειά κάνει ως προς την προστασία μας από το κρύο.Ή σχεδόν την ίδια γιατί εκεί αλλάζει λιγάκι ο τρόπος με τον οποίο αφήνει το κράνος να εισέλθει μέσα του ο κρύος αέρας.
Αλλά ακόμα και γι αυτό η τεχνολογία του εξοπλισμού αναβάτη,έχει βρει πολλές πατέντες.
Οι λεγόμενες μπαλακλάβες,κάνουν πολύ καλή δουλειά προστατεύοντας το πρόσωπο και τον λαιμό από το κρύο.Το πρόσωπο που παγώνει από τον αέρα που εισέρχεται από το κάτω μέρος του κράνους,και τον λαιμό που συνήθως ένα κομμάτι του είναι ακάλυπτο,όσο ψηλά κι αν φτάνει ο λαιμός του μπουφάν.
Στο εμπόριο εκτός της κλασσικής μπαλακλάβας,υπάρχουν ένα σωρό άλλες παραλλαγές της.Μισή μπαλακλάβα, ή μόνο λαιμοπροστασία κτλ.
Επίσης ένα υποσιάγωνο στο κράνος μειώνει από πολύ έως εντελώς την εισροή αέρα από το κάτω μέρος του κράνους, μόνο που έτσι αναπόφευκτα κρατάει μέσα σε αυτό τα χνώτα μας και έχουμε εκείνο το αντιπαθητικό θόλωμα της ζελατίνας. Πάντως και γι αυτό υπάρχει λύση.
Υπάρχουν κράνη με έτοιμες αντιθαμβωτικές ζελατίνες, ή κράνη που δέχονται έξτρα αντιθαμβωτικές ζελατίνες με σύστημα pin lock τα οποία κάνουν τέλεια δουλειά.
Έτσι λοιπόν,(κι αν δεν έχετε ήδη) στην επόμενη αγορά κράνους,φροντίστε να πάρετε κάποιο που έχει αντιθαμβωτική ζελατίνα,ή δέχεται έξτρα αντιθαμβωτικές ζελατίνες pinlock.

ΤΑ ΑΚΡΑ

Τα χέρια μας.

Για το τέλος άφησα τα άκρα μας. Ίσως τα σημαντικότερα που πρέπει να κρατήσουμε ζεστά και στεγνά. Από παλιά ακούμε πως αν έχεις ζεστά τα πόδια και τα χέρια σου,δεν κρυώνεις. Κι αυτό ισχύει!
Έτσι λοιπόν, φροντίζουμε να αγοράζουμε ένα καλό ζευγάρι χειμερινά γάντια τα οποία πέρα από ζεστά πρέπει να είναι και αδιάβροχα, και ένα ζευγάρι καλές αδιάβροχες μπότες.

Τα γάντια πρέπει να μην είναι πολύ χοντρά για να μπορούμε να έχουμε καλύτερη αίσθηση των χειριστηρίων της μοτοσυκλέτας,αλλά ούτε πολύ λεπτά γιατί θα κρυώνουμε. Στα γάντια (για μένα) δεν χωράνε υποχωρήσεις. Τα γάντια πρέπει να είναι καλά. Και τα καλά είναι και ακριβά.
Υπάρχουν βέβαια και οι μεσοβέζικες λύσεις αγοράζοντας ένα φτηνό σχετικά γάντι που το χρησιμοποιείς παράλληλα με άλλα προιόντα,όπως έξτρα αδιάβροχη θήκη πάνω από αυτά,ή και με κάποιο ισοθερμικό γάντι μέσα από αυτά, προστατεύεσαι από το κρύο και την βροχή. Καλές λύσεις είναι και αυτές,αλλά αν αναλογιστείς το κόστος για τα τρία στην ουσία γάντια, όσο και για την έλλειψη αίσθησης που θα προκύψει,φτάνει για να δώσεις μια και καλή κάποια χρήματα για ένα καλό ζευγάρι που θα έχει και τις απαραίτητες ενισχύσεις.Τέτοια γάντια είναι φυσικά τα γάντια από κορντούρα.
Αν υπάρχουν και θερμαινόμενα γκριπ στην μοτοσυκλέτα μας,τότε τα πράγματα γίνονται σαφώς καλύτερα αφού πλέον δεν χρειάζεται να έχεις πολύ χοντρά γάντια για να κρατήσεις τα χέρια σου ζεστά. Είναι ίσως από τα καλύτερα γκάντζετ για τον χειμώνα που μπορεί να έχει μια μοτοσυκλέτα. Υπάρχουν εργοστασιακά αλλά και άφτερ μάρκετ.
Οι ον οφ μοτοσυκλέτες μάλιστα,οι οποίες φέρουν χούφτες,έχουν ακόμα ένα πλεονέκτημα στην προστασία των χεριών από το κρύο και την βροχή.
Βέβαια υπάρχουν κι άλλες λύσεις και από την ποικιλία και τις πατέντες αυτές, καταλαβαίνουμε πόσο σημαντικό είναι να έχουμε ζεστά και στεγνά τα χέρια μας,ώστε να έχουμε και τον καλύτερο όπως είπα έλεγχο στα χειριστήρια της μοτοσυκλέτας (και ειδικά στο φρένο)
Αυτές οι λύσεις είναι κάποιες έξτρα χούφτες από μαλακό υλικό που προσαρμόζονται στο τιμόνι και απλά χώνουμε εκεί μέσα τα χέρια μας. Είναι σαν τις χούφτες των ον οφ απλά αυτές είναι από συνθετικό ύφασμα και αγκαλιάζουν τα χέρια μας.

Τα πόδια μας

Οι μπότες είναι και αυτές ένα πολύ σημαντικό κομμάτι. Είναι αυτές που θα κρατήσουν τα πόδια μας στεγνά και ζεστά,και θα μας προστατέψουν σε μια ενδεχόμενη πτώση πολύ καλύτερα από ένα απλό παπούτσι. Χρειάζεται να κάνουμε την καλύτερη δυνατή επιλογή γιατί μια φτηνή μπότα,το πιθανότερο θα είναι να βάζει νερά σε βροχές. Κι αν βάλει νερά κι είναι χειμώνας, την κάτσαμε την βάρκα στα ρηχά. Αν παγώσουν τα πόδια, εκτός ότι θα αισθανόμαστε εντελώς χάλια, δεν θα μπορούμε να ελέγχουμε σωστά και τα χειριστήρια της μοτσουκλέτας. Δηλαδή το ποδόφρενο και τις ταχύτητες.
Οι μπότες που φέρουν επένδυση μεμβράνης Goretex θεωρούνται οι καλύτερες στην κατηγορία τους και φυσικά είναι και ακριβότερες από άλλες που χρησιμοποιούν άλλου είδους προστατευτική μεμβράνη. Όμως όπως και στα γάντια, έτσι και στις μπότες δεν πρέπει να σκεφτούμε τα μερικά ? παραπάνω γιατί πιθανότατα θα το μετανιώσουμε.
Αυτό βέβαια δεν πάει να πει πως οι μπότες που δεν έχουν μεμβράνη goretex θα βάλουν ντε και καλά νερό.Τουναντίον.Υπάρχουν μπότες που είναι πολύ καλές και αδιάβροχες για πολλά χρόνια. Απλά το όνομα goretex θεωρείται κορυφή και έχει τις λιγότερες πιθανότητες να πάρει νερό απ ότι οι άλλες. Για την ιστορία θα πω πως οι παλιές μου μπότες,χωρίς μεμβράνη goretex είχαν κρατήσει τα πόδια μου στεγνά για τέσσερις ολόκληρους χειμώνες με αρκετά χειμερινά και βρόχινα ταξίδια.

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ


Το καλοκαίρι είναι πιο απλά τα πράγματα, γιατί συνήθως δεν έχουμε να κάνουμε με βροχή και κρύο (αλίμονο) αλλά ο εξοπλισμός, παραμένει εξοπλισμός. Δεν πάει να πει επειδή κάνει ζέστη γυρνάμε με κοντομάνικο και βερμούδα πάνω στη μοτοσυκλέτα. (πόσο μάλλον σε ταξίδι!)
Έτσι λοιπόν, το κράνος είναι και πάλι απαράβατος κανόνας ασφάλειας, κι από κει και πέρα, πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένα καλοκαιρινό διάτρητο μπουφάν με τις ενισχύσεις του στα επίμαχα σημεία (κόστος από 100 έως 200€) κι ένα αντίστοιχο παντελόνι. (πολλοί βέβαια, το καλοκαίρι προτιμούν το τζιν, αλλά καλό θα ήταν να υπήρχε τουλάχιστον αυτό το ειδικό τζιν που πωλείται στα μοτομάγαζα το οποίο φέρει ενισχύσεις στα επίμαχα σημεία αλλά δεν μοιάζει με μοτοσυκλετιστικό ρούχο. Τέτοια τζιν έχει πχ η colori για όποιον ενδιαφέρεται)
Οι μπότες καλό είναι να υπάρχουν στα ταξίδια. Αν όχι ψηλές, έστω χαμηλές που υπάρχουν στα μοτομάγαζα. Τα καλοκαιρινά γάντια επίσης πρέπει να υπάρχουν για δύο δουλειές. Και για προστασία, αλλά και για να μην γλιστράνε τα χέρια μας από το γκριπ λόγω του ιδρώτα.

Αυτές ήταν λίγες συμβουλές που μπόρεσα να παραθέσω από την πείρα που έχω αποκτήσει όλα αυτά τα χρόνια που ασχολούμαι με τις μοτοσυκλέτες.

Συμπληρώσεις και διορθώσεις δεκτές από άλλους φίλους για να μαθαίνουν οι νέοι φίλοι της μοτοσυκλέτας αυτά τα σημαντικά πράγματα για την προστασία τους από τα άσχημα καιρικά φαινόμενα οδηγώντας την μοτοσυκλέτα τους. :)


“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX


stavrosgr74
Νέα μέλη
Νέα μέλη
Δημοσιεύσεις: 13
Εγγραφή: 24 Φεβ 2013, 11:04
Τόπος διαμονής: Αθηνα
Moto: Kawasaki

#2

Δημοσίευση από stavrosgr74 » 25 Φεβ 2013, 17:04

:claping: :claping: :claping:
Πολύ ωραίο άρθρο!!!!!!

Άβαταρ μέλους

FZMAN
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 430
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 23:18
Τόπος διαμονής: Λαμογιστάν
Moto: YAMAHA
Κράνος: SHOEI XR1100
Έχει κάνει like: 15 φορές
Έχει δεχθεί like: 29 φορές
Ηλικία: 51

#3

Δημοσίευση από FZMAN » 09 Μαρ 2013, 15:54

:goodpost:


Φρανκι
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 221
Εγγραφή: 07 Μαρ 2013, 10:07
Τόπος διαμονής: Άνω Τούμπα
Moto: Yamaha TDM900
Ηλικία: 34

#4

Δημοσίευση από Φρανκι » 11 Μαρ 2013, 15:40

Ωραίος οδηγός...
Αλέξανδρε μπορείς να τα συγκεντρώσεις όλα αυτά τα θέματα-οδηγούς σε ένα?
Με λένε Φρατζέσκο... Οι φίλοι με φωνάζουν: ΦΡΑΤΖΕΣΚΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟ

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12325
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 224 φορές
Έχει δεχθεί like: 234 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#5

Δημοσίευση από ALX » 11 Μαρ 2013, 18:48

Τι εννοείς σε ένα; Αλλο θέμα το ένα άλλο το άλλο, αλλά σε μια κατηγορία όλα.
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX


Φρανκι
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 221
Εγγραφή: 07 Μαρ 2013, 10:07
Τόπος διαμονής: Άνω Τούμπα
Moto: Yamaha TDM900
Ηλικία: 34

#6

Δημοσίευση από Φρανκι » 11 Μαρ 2013, 18:51

Εννοώ συγκεντρωμένα σαν ένας υπεροδηγός που θα έχει λινκ για τους επι μέρους οδηγούς.
Απλά μια σκέψη έκανα γιατί νομίζω το έχεις ξανακάνει
Με λένε Φρατζέσκο... Οι φίλοι με φωνάζουν: ΦΡΑΤΖΕΣΚΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟ

Άβαταρ μέλους

RiderMakis
Νέα μέλη
Νέα μέλη
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: 02 Μαρ 2013, 17:40
Τόπος διαμονής: ΚΑΠΟΥ ΣΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
Moto: AFRICA TWIN 750T

#7

Δημοσίευση από RiderMakis » 18 Μαρ 2013, 14:03

Να πω και γω 2 πράγματα από την προχθεσινή μου (Παρασκευή 15 του μήνα) εμπειρία που είχα με πολύ βροχή, καθώς γύριζα από ταξίδι που είχα πάει στην βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα από Θεσσαλονίκη προς Κυλλήνη. Ο καιρός συννεφιασμένος με κρύο, έως και 7C έδειξε το θερμόμετρο σε κάποια σημεία. Βροχή & ψιλόβροχο στο περισσότερο μέρος του ταξιδιού μέχρι την Άρτα σε λογικά πάντα πλαίσια. Ξέχασα να πω τη φορούσα. Παντελόνι κορντούρα της Held με την εσωτερική του επένδυση, μπουφάν επίσης κορντούρα (σχετικά φθηνό πιστεύω) δώρο από τον αδελφό μου το οποίο αγόρασε από Γερμανία της Cycle Spirit με την εσωτερική του επένδυση - έχω και άλλο της Acerbis - καθώς και ένα κράνος της Probike δώρο από τον ίδιο, εσωτερικά μπαλακλάβα, γάντια αδιάβροχα χειμερινά της Cortech με επένδυση Thinsulate και με λάστιχο στο δείχτη - χρησιμοποιήται σαν υαλοκαθαριστήρας για την απομάκρυση του νερού από τη ζελατίνα του κράνους το οποίο παιδιά είναι πολύ απαραίτητο - μποτάκια της Icon ( τα οποία είναι μάπα ). Η διαδρομή από Άρτα προς Μεσολόγγι (Ολυμπία οδός ) ήταν κόλαση. Το νερό σε μορφή καταιγίδας σε όλη την διαδρομή. Από Μεσολόγγι και μετά σταμάτησε. Στό Αντίριο που σταμάτησα να πάρω το καραβάκι διαπίστωσα ότι ενώ τα πάντα ήταν μούσκεμα εξωτερικά από μέσα δεν είχε περάσει σταγόνα νερού. Και το σημαντικότερο δεν κατάλαβα κρύο πουθενά σε όλο το δρόμο. Από Πάτρα και μετά βροχή ανά διαστήματα και πάλι χωρίς να βραχώ. Δεν ξέρω όμως αν ο εξοπλισμός που φορούσα χωρίς αδιάβροχα θα άντεχε να με κρατά ζεστό & στεγνό σε παρατεταμένη οδήγηση κάποιων ίσως ωρών σε βροχή. Πάντως για κοντινές αποστάσεις και με πολύ νερό δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα.
Ένα άλλο πράμα που θέλω να σας πω είναι ότι χρησιμοποιώ πλαινές βαλίτζες αλουμινίου της Holan καθώς και πίσω σάκο από PVC στυλ λουκάνικο χωρίς φερμουάρ, ξέρετε, αυτόν που τον στριφογυρνάτε για να κλείσει και είμαι απόλυτα ικανοποιημένος και από τα 2. Ούτε ίχνος νερού πουθενά.
Με λίγα λόγια ο εξοπλισμός ταξιδίου είναι απαραίτητος & το νούμερο 1 για τον αναβάτη.
Ααα και το πιο σπουδαίο σε ταξίδι πάντα να έχουμε μαζί μας ιμάντες ή χταπόδια μεταφοράς. τα πάντα μπορεί να συμβούν και θέλουμε να φέρουμε πίσω στο σπίτι τα πράματά μας.


Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα


Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Απάντηση

Επιστροφή στο “Ο εξοπλισμός μας...”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης