Η αλήθεια για τα κράνη

Κράνη, μπουφάν, παντελόνια, γάντια, κ.α.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
Vag
Συντονιστές
Συντονιστές
Δημοσιεύσεις: 6734
Εγγραφή: 15 Φεβ 2013, 19:34
Τόπος διαμονής: Μπατιρολανδη
Moto: tiger 1050
Κράνος: HJC RPHA - 10plus
Έχει κάνει like: 78 φορές
Έχει δεχθεί like: 51 φορές
Ηλικία: 49

Η αλήθεια για τα κράνη

#1

Δημοσίευση από Vag » 15 Μαρ 2013, 20:21

Η αλήθεια για τα κράνη και τον προστατευτικό τους ρόλο στα ατυχήματα.Έξι μύθοι για τα κράνη που όλοι πρέπει να γνωρίζουν...

Μύθος 1:

Τα κράνη προκαλούν τραυματισμούς στον αυχένα και το κρανίο.
Πραγματικότητα 1: Έρευνες δείχνουν ότι τα κράνη μειώνουν τους τραυματισμούς στο κρανίο και τη συχνότητα σοβαρών τραυματισμών του αυχένα. Τα κράνη ευθύνονται μόνο για τους 4 στους 100 τραυματισμούς κρανίου και αυχένα που είναι συνήθως μικρής βαρύτητας. Η ανάλυση αυτών των τραυματισμών δείχνει ότι η χρήση του κράνους είχε ως αποτέλεσμα την προστασία από ένα θανατηφόρο ατύχημα με μόνο αντάλλαγμα μια απλή θλάση ή μωλωπισμό.

Μύθος 2:

Τα κράνη μειώνουν την ορατότητα.
Πραγματικότητα 2: Τα κράνη που τηρούν τις προδιαγραφές παρέχουν ορατότητα σε ποσοστό που ισοδυναμεί με τη φυσιολογική περιφεριακή όραση. Στην πραγματικότητα, λιγότερο από 3% της περιφεριακής όρασης περιορίζεται από ένα κράνος. Ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση οι περισσότεροι μοτοσυκλετιστές απλά στρέφουν το κεφάλι τους λίγο παραπάνω αν χρειαστεί, για να ελέγξουν την κίνηση.

Μύθος 3:

Τα κράνη μειώνουν την ακουστική οξύτητα.
Πραγματικότητα 3:Ένας μοτοσυκλετιστής που φοράει κράνος ακούει το ίδιο καλά ή ακόμα καλύτερα από κάποιον που δεν φοράει. Ο θόρυβος του ανέμου ή της μηχανής είναι ισχυρός και άλλα σημαντικά ηχητικά μηνύματα πρέπει να είναι πιο δυνατά για να ακουστούν από κάποιον που δεν φοράει κράνος. Αυτό σημαίνει ότι, οποιοδήποτε ήχος μπορεί να ακουστεί πάνω από τον αέρα και τη μηχανή χωρίς το κράνος, μπορεί να ακουστεί και αν φοράει κράνος.

Μύθος 4:

Τα κράνη προστατεύουν μόνο μέχρι την ταχύτητα των 20 χλμ/ώρα, αφού σε αυτή την ταχύτητα γίνονται οι δοκιμασίες σύγκρουσης.
Πραγματικότητα 4: Τα κράνη δοκιμάζονται σε αυτή την ταχύτητα, αλλά σχεδιάζονται για να αντέχουν σε μεγαλύτερες ταχύτητες. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα αυτοκίνητα. Οι δοκιμασίες σύγκρουσης γίνονται με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα, οι ζώνες ασφαλείας όμως μας προστατεύουν και σε ατυχήματα με μεγαλύτερη ταχύτητα.

Μύθος 5:

Τα ατυχήματα με μοτοσυκλέτες αντιπροσωπεύουν το μικρότερο ποσοστό των ατυχημάτων, αφού οι μοτοσυκλέτες αποτελούν το μικρότερο ποσοστό των οχημάτων.
Πραγματικότητα 5: Οι μοτοσυκλέτες αποτελούν στη χώρα μας το 37% όλων των κυκλοφορούντων οχημάτων (επιβατικά, λεωφορεία, φορτηγά κλπ), ενώ τα θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσυκλέτες ξεπερνούν το 20% ποσοστό κατά πολύ μεγαλύτερο σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επίσης, ο κίνδυνος θανατηφόρου ατυχήματος υπολογίζεται ότι είναι 20 φορές μεγαλύτερος στους μοτοσυκλετιστές από ότι στους επιβάτες αυτοκινήτων.

Μύθος 6:

Ο νόμος για τη χρήση του κράνους είναι παρέμβαση στην ελευθερία του ατόμου.
Πραγματικότητα 6: Στην πραγματικότητα η μη χρήση κράνους δίνει την ελευθερία στο μοτοσυκλετιστή να ρισκάρει και να παίζει με το θάνατο και την αναπηρία. Μπορούν όμως οι οικογένειες των τραυματισμένων και η κοινωνία να αντέξουν το τεράστιο οικονομικό, ψυχολογικό και ιατροκοινωνικό κόστος; Πως μπορούμε να ανακουφιστούμε από την αιμορραγία που προκαλεί η απώλεια τόσων ζωών; Από τη στιγμή του ατυχήματος η κοινωνία του παρέχει ιατρική περίθαλψη, του δίνει άδεια από την εργασία για το χρόνο αποκατάστασης της βλάβης και αν ο τραυματισμός του προκαλέσει μόνιμη αναπηρία, έχει ισόβια την ευθύνη. Είναι αδιανόητο λοιπόν να κατανοούμε κάποιον που σκέφτεται ότι ένας τέτοιος νόμος αφορά μόνο αυτόν.

Γνωρίζετε ότι:

* Η κρανιοεγκεφαλική κάκωση είναι η κύρια αιτία θανάτου σε ατυχήματα με μοτοσυκλέτες. 80% των μοτοσυκλετιστών που σκοτώνονται σε τροχαίο ατύχημα υπολογίζεται ότι έχουν υποστεί κρανιοεγκεφαλική κάκωση.
* Μοτοσυκλετιστές που δε φορούν κράνος έχουν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν κρανιοεγκεφαλική κάκωση σε μια σύγκρουση σε σχέση με όσους το χρησιμοποιούν.
* Περισσότερα από 4 στα 5 ατυχήματα με μοτοσυκλέτα καταλήγουν σε τραυματισμό ή θάνατο του μοτοσυκλετιστή.
* Ο πιο πρόσφατος νόμος για τη χρήση του κράνους είναι ο 2696 και ισχύει από το 1999.
* Όταν οι νόμοι για τα κράνη δεν εφαρμόζονται, οι θάνατοι από ατυχήματα με μοτοσυκλέτα αυξάνονται κατά 20-30%.
* Για κάθε 1,5 χλμ. οδήγησης, ένας μοτοσυκλετιστής κινδυνεύει 16 φορές περισσότερο να πεθάνει σε μια σύγκρουση από ότι ο οδηγός ενός άλλου οχήματος.
* Όποιος χρησιμοποιεί το κράνος, μειώνει τον κίνδυνο στο 1/3.

Οι μοτοσυκλέτες το 1997 ήταν οι διπλάσιες από ότι το 1987, ενώ τα αυτοκίνητα είχαν αυξηθεί μόνο στο μισό.

Όταν αγοράζετε κράνος αναζητείστε πάντοτε το αυτοκόλλητο DOT ή SNELL.

ΦΟΡΑΤΕ ΠΑΝΤΑ ΚΡΑΝΟΣ

Ποιος δεν το ξέρει!!!

Το κράνος μπορεί την κατάλληλη στιγμή να γίνει ο φύλακας άγγελός σου. Γι΄ αυτό μην το αποχωρίζεσαι ποτέ.

Γιατί δεν χρησιμοποιείς την κοινή λογική;

Αν κάποιος επρόκειτο να σε χτυπήσει στο κεφάλι με ένα μπαστούνι, θα προτιμούσες να φορούσες κράνος ή όχι;

Πηγή: iatronet.gr


Αν θες να νιώθεις πλούσιος, απλά μέτρα όλα τα πράγματα που έχεις τα οποία δεν αγοράζονται με χρήματα.


Φρανκι
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 221
Εγγραφή: 07 Μαρ 2013, 10:07
Τόπος διαμονής: Άνω Τούμπα
Moto: Yamaha TDM900
Ηλικία: 33

#2

Δημοσίευση από Φρανκι » 15 Μαρ 2013, 20:29

Ωραίο θέμα... :goodpost:
Με λένε Φρατζέσκο... Οι φίλοι με φωνάζουν: ΦΡΑΤΖΕΣΚΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟ

Άβαταρ μέλους

Αλομπαρ
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 2318
Εγγραφή: 12 Μαρ 2013, 03:19
Τόπος διαμονής: Χαβούζα
Moto: ΚTM SuperDukeR 1290
Κράνος: SHOEI XR-1100
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 60 φορές
Έχει δεχθεί like: 33 φορές
Ηλικία: 33

#3

Δημοσίευση από Αλομπαρ » 15 Μαρ 2013, 20:40

πολυ ωραιο και ενδιαφερον θεμα :thumpup:
Δημήτρης

Πρωην jimbakis

Άβαταρ μέλους

Σάββας
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 4131
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 23:44
Τόπος διαμονής: Λαμογία .
Moto: HONDA - YAMAHA
Κράνος: HJC IS 17
Έχει κάνει like: 2 φορές
Ηλικία: 55

#4

Δημοσίευση από Σάββας » 15 Μαρ 2013, 20:47

Εύγε Βαγγέλη, πολύ ωραίο θέμα ! :+1:
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Yamahito
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 521
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 01:18
Τόπος διαμονής: nowhere
Moto: extx
Έχει δεχθεί like: 1 φορά

#5

Δημοσίευση από Yamahito » 15 Μαρ 2013, 21:58

Vagelis έγραψε:Η αλήθεια για τα κράνη και τον προστατευτικό τους ρόλο στα ατυχήματα.Έξι μύθοι για τα κράνη που όλοι πρέπει να γνωρίζουν...



Μύθος 2:

Τα κράνη μειώνουν την ορατότητα.
Πραγματικότητα 2: Τα κράνη που τηρούν τις προδιαγραφές παρέχουν ορατότητα σε ποσοστό που ισοδυναμεί με τη φυσιολογική περιφεριακή όραση. Στην πραγματικότητα, λιγότερο από 3% της περιφεριακής όρασης περιορίζεται από ένα κράνος. Ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση οι περισσότεροι μοτοσυκλετιστές απλά στρέφουν το κεφάλι τους λίγο παραπάνω αν χρειαστεί, για να ελέγξουν την κίνηση.


Πηγή: iatronet.gr
η μόνη ένσταση

η περιφερική όραση μειώνεται σημαντικά [στα κλειστά κράνη]
κάποιος που έχει οδηγήσει με τζετ κράνος[ή ακράνωτος] και μετά με κλειστό θα καταλάβει ότι η διαφορά είναι μεγάλη.



φυσικά πάντα , ακόμα και μέχρι το περίπτερο κράνος
ειλικρινά κάποιοι γονείς δε ντρέπονται να έχουν τα παιδιά τους ακράνωτα;

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
Vag
Συντονιστές
Συντονιστές
Δημοσιεύσεις: 6734
Εγγραφή: 15 Φεβ 2013, 19:34
Τόπος διαμονής: Μπατιρολανδη
Moto: tiger 1050
Κράνος: HJC RPHA - 10plus
Έχει κάνει like: 78 φορές
Έχει δεχθεί like: 51 φορές
Ηλικία: 49

#6

Δημοσίευση από Vag » 15 Μαρ 2013, 22:03

Νικολα εγω προσωπικα τα jet κρανη, δεν τα θεωρω κρανη...καλυτερα μην πω τι ειναι... :tooth:
Αν θες να νιώθεις πλούσιος, απλά μέτρα όλα τα πράγματα που έχεις τα οποία δεν αγοράζονται με χρήματα.


Φρανκι
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 221
Εγγραφή: 07 Μαρ 2013, 10:07
Τόπος διαμονής: Άνω Τούμπα
Moto: Yamaha TDM900
Ηλικία: 33

#7

Δημοσίευση από Φρανκι » 15 Μαρ 2013, 22:08

Vagelis έγραψε:Νικολα εγω προσωπικα τα jet κρανη, δεν τα θεωρω κρανη...καλυτερα μην πω τι ειναι... :tooth:
Τα τζετ κράνη είναι μόνο για να μη σε γράφουν.

Επίσης, δε μπορώ να φανταστώ τι θα μπορούσε να γίνει τις φορές που μέσα στην πόλη δεν προλάβαινα τη βλακεία του άλλου που πέρασε με κόκκινο, στοπ κτλ.

Γιατί όταν παίζω μπαλίτσα, αν τύχει και χτυπήσω το κεφάλι μου, πονάει πάρα πολύ και ζαλίζομαι.
Η ταχύτητα σε τέτοιο χτύπημα είναι 3-4 χιλιόμετρα.

Φανταστείτε να είναι 30-40 χιλιόμετρα (ταχύτητα πόλης τολμώ να πω)
Με λένε Φρατζέσκο... Οι φίλοι με φωνάζουν: ΦΡΑΤΖΕΣΚΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟ

Άβαταρ μέλους

Yamahito
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 521
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 01:18
Τόπος διαμονής: nowhere
Moto: extx
Έχει δεχθεί like: 1 φορά

#8

Δημοσίευση από Yamahito » 15 Μαρ 2013, 22:09

κατσαρόλες

φόραγα παλιότερα τζετ, όταν έβαλα κλειστό πίστεψε με η διαφορά στην περιφερική όραση είναι αισθητή.

Άβαταρ μέλους

Masif
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 1487
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 22:40
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: Suzuki GSX650F
Κράνος: RPHA10+ Ben Spies
Ηλικία: 34

#9

Δημοσίευση από Masif » 15 Μαρ 2013, 22:10

Πολύ ωραίο θέμα Βαγγέλη :+1:

Μπορεί όταν είσαι ξεκράνωτος να βλέπεις καλύτερα αλλά όταν θα μπει το κουνούπι στο μάτι σου δεν θα βλέπεις τίποτα :eek1:
Αλέξανδρος


Φρανκι
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 221
Εγγραφή: 07 Μαρ 2013, 10:07
Τόπος διαμονής: Άνω Τούμπα
Moto: Yamaha TDM900
Ηλικία: 33

#10

Δημοσίευση από Φρανκι » 15 Μαρ 2013, 22:14

Yamahito έγραψε:κατσαρόλες

φόραγα παλιότερα τζετ, όταν έβαλα κλειστό πίστεψε με η διαφορά στην περιφερική όραση είναι αισθητή.
Ισχύει αυτό που λες αλλά αν βάλεις στη ζυγαριά το θέμα της ασφάλειας, τότε σίγουρα θα διάλεγες κλειστό.
Και δε μιλάω για το αν χτυπήσεις, αλλά για το θέμα ότι με το τζετ είσαι πιο εκτεθειμένος στα εξωτερικά στοιχεία
όπως έντομα, σκόνη, νερό, καυσαέριο και ότι μπορεί να "σηκώσει" ο μπροστινός σου.
Επίσης, για να πετύχεις καλή αεροδυναμική σε τζετ κράνος, πρέπει να τα στάξεις χοντρά!!!
Με λένε Φρατζέσκο... Οι φίλοι με φωνάζουν: ΦΡΑΤΖΕΣΚΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟ

Άβαταρ μέλους

Yamahito
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 521
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 01:18
Τόπος διαμονής: nowhere
Moto: extx
Έχει δεχθεί like: 1 φορά

#11

Δημοσίευση από Yamahito » 15 Μαρ 2013, 22:21

τζετ με μεγάλη ζελατίνα μια χαρά ειναι από έντομα κι αέρα, νερό.
απο σκόνη, καυσαέρια όχι

το θέμα είναι ότι δεν προσφέρει ασφάλεια

Άβαταρ μέλους

Θάνος
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 5065
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:12
Τόπος διαμονής: Athens
Έχει κάνει like: 2 φορές
Έχει δεχθεί like: 7 φορές
Ηλικία: 35

#12

Δημοσίευση από Θάνος » 16 Μαρ 2013, 01:47

Masif έγραψε:
Μπορεί όταν είσαι ξεκράνωτος να βλέπεις καλύτερα αλλά όταν θα μπει το κουνούπι στο μάτι σου δεν θα βλέπεις τίποτα :eek1:

Ναι, αν πηγαίνεις μέχρι 40km max, αν πηγαίνεις τσουλώντας για τα ψώνια στην λαΐκη με το scooter κτλ κτλ...σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση
δεν βλέπεις ΤΙΠΟΤΑ χωρίς το κράνος... :)
Μήν βιάζεσαι! Άκομη και όταν υπάρχει λόγος... άστον να περιμένει!
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

tre
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 299
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 01:00
Τόπος διαμονής: Θεσσαλονίκη
Moto: Transalp 600
Κράνος: LS 2
Ηλικία: 56

#13

Δημοσίευση από tre » 16 Μαρ 2013, 02:09

Γενικά σωστά τα λέει,αλλά έχω κάποιες ενστάσεις :
1) Με τίποτα δεν ακούμε το ίδιο με κράνος ή χωρίς κράνος.
2) Γιατί οι δοκιμές πρόσκρουσης γίνονται με το αστείο όριο των 20 χλμ ?
Μιλάμε για κράνη μοτοσυκλέτας και όχι ποδηλάτου
3) Η ορατότητα πιστεύω μειώνεται παραπάνω από 3%. Δεν ξέρω πόσο ακριβώς , αλλά άλλο οπτικό πεδίο έχουμε με κράνος
και άλλο χωρίς.
Όταν έχετε νεύρα να μετράτε μέχρι το 10 από μέσα σας.
Μετά σκάστε του μια στα δόντια,θα έχει χαλαρώσει και δεν θα την περιμένει.

Άβαταρ μέλους

Θάνος
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 5065
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:12
Τόπος διαμονής: Athens
Έχει κάνει like: 2 φορές
Έχει δεχθεί like: 7 φορές
Ηλικία: 35

#14

Δημοσίευση από Θάνος » 16 Μαρ 2013, 02:17

Παίδες αυτο με την ορατότητα είναι καραμέλα, επιμένω, οι μόνες περιπτώσεις που ίσως βλέπεις καλύτερα χωρίς κράνος
είναι αυτές που πας με max 40km και βολτάρεις....δηλ δέν μπορούμε να γυρίσουμε έαν χρειάζεται λίιιιγο το κεφάλι μας;;;
Χωρίς κράνος όμως με ταχύτητες άνω των 60χλμ δεν βλέπουμε τπτ....το μάτι είναι ανοιχτό το μισό....για ταχύτητες
100km+ δε το συζητάω καν...εκεί απλά νομίζεις ότι βλέπεις....
Μήν βιάζεσαι! Άκομη και όταν υπάρχει λόγος... άστον να περιμένει!
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
Vag
Συντονιστές
Συντονιστές
Δημοσιεύσεις: 6734
Εγγραφή: 15 Φεβ 2013, 19:34
Τόπος διαμονής: Μπατιρολανδη
Moto: tiger 1050
Κράνος: HJC RPHA - 10plus
Έχει κάνει like: 78 φορές
Έχει δεχθεί like: 51 φορές
Ηλικία: 49

#15

Δημοσίευση από Vag » 16 Μαρ 2013, 02:38

Θάνος έγραψε:Παίδες αυτο με την ορατότητα είναι καραμέλα, επιμένω, οι μόνες περιπτώσεις που ίσως βλέπεις καλύτερα χωρίς κράνος
είναι αυτές που πας με max 40km και βολτάρεις....δηλ δέν μπορούμε να γυρίσουμε έαν χρειάζεται λίιιιγο το κεφάλι μας;;;
Χωρίς κράνος όμως με ταχύτητες άνω των 60χλμ δεν βλέπουμε τπτ....το μάτι είναι ανοιχτό το μισό....για ταχύτητες
100km+ δε το συζητάω καν...εκεί απλά νομίζεις ότι βλέπεις....
Συμφωνω και εγω μαζι σου θανο..
Αν θες να νιώθεις πλούσιος, απλά μέτρα όλα τα πράγματα που έχεις τα οποία δεν αγοράζονται με χρήματα.

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
Vag
Συντονιστές
Συντονιστές
Δημοσιεύσεις: 6734
Εγγραφή: 15 Φεβ 2013, 19:34
Τόπος διαμονής: Μπατιρολανδη
Moto: tiger 1050
Κράνος: HJC RPHA - 10plus
Έχει κάνει like: 78 φορές
Έχει δεχθεί like: 51 φορές
Ηλικία: 49

#16

Δημοσίευση από Vag » 16 Μαρ 2013, 02:49

Οι εταιριες που κατασκευαζουν κρανη εχουν κανει πολλες μελετες ,οσο αφορα το οπτικο πεδιο αλλα νομιζω σας ξεγελαει η πιεση που ασκειτε στα μαγουλα,με αποτελεσμα να νομιζεις οτι δεν εχεις καλη ορατοτητα...
Αν θες να νιώθεις πλούσιος, απλά μέτρα όλα τα πράγματα που έχεις τα οποία δεν αγοράζονται με χρήματα.


Φρανκι
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 221
Εγγραφή: 07 Μαρ 2013, 10:07
Τόπος διαμονής: Άνω Τούμπα
Moto: Yamaha TDM900
Ηλικία: 33

#17

Δημοσίευση από Φρανκι » 16 Μαρ 2013, 10:16

Ειδικά αν έχεις χοντρά μάγουλα και από την πίεση φτάνουν να μπαίνουν μπροστά στα μάτια!!!

Πάντως η ορατότητα, αν δεν φοράς κράνος, μειώνεται από τα στοιχεία της φύσης. Είναι αδύνατον να μην κλείνεις τα μάτια όταν τρως σκόνη, αέρα κτλ.
Άρα: Κράνος.......-5% ορατότητα
Ακράνωτος.......... -60% ορατότητα από τον αέρα και τη σκόνη!
Με λένε Φρατζέσκο... Οι φίλοι με φωνάζουν: ΦΡΑΤΖΕΣΚΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟ

Απάντηση

Επιστροφή στο “Ο εξοπλισμός μας...”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης