Άζωτο αντί αέρα στα λάστιχά μας? ©

Απάντηση
Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12158
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 247 φορές
Έχει δεχθεί like: 268 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

Άζωτο αντί αέρα στα λάστιχά μας? ©

#1

Δημοσίευση από ALX » 15 Φεβ 2013, 14:23

Ατμοσφαιρικός αέρας ή άζωτο στα ελαστικά μας?

Τι κέρδος έχουμε εμείς σαν καθημερινοί αναβάτες από την χρήση αζώτου όταν είναι σίγουρο πως οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες έχουν όφελος από την χρήση του? (και γι αυτό άλλωστε το χρησιμοποιούν ευρέως)


Επειδή τον τελευταίο καιρό ακούγεται συχνά αυτό το πράγμα,καλό θα ήταν να ψαχτούμε λιγάκι με το θέμα.

Κατ αρχην πρεπει να ξερετε οτι η χρηση αζωτου αντι για ατμοσφαιρικο αερα ξεκινησε στους αγωνες αυτοκινητου (Formula 1 συγκεκριμενα) και στους αγωνες μοτοσυκλετας.

Το αζωτο λοιπον καποιοι βουλκανιζατεραδες αρχισαν να το προωθουν και στα οχηματα του εμποριου (ΙΧ και μοτοσυκλετες) με το προσχημα πως δεν μεταβαλεται η πιεση του ελαστικου ακομα κι αν αυτο ζεσταθει κρατωντας παντα την ιδανικη(?) πιεση μεσα στο λαστιχο, κι επιπλέον, επειδη τα μορια του αζωτου ειναι μεγαλυτερα του ατμοσφαιρικου αερα,το λαστιχο εχει μικροτερες απωλειες πιεσης (να μην χρειαζεται δηλαδη συχνα συμπληρωμα) απ οτι με τον απλο ατμοσφαιρικο αερα.

Αυτο ζητουσαν λοιπον και στους αγωνες.Την σταθερη ιδανικη πιεση ωστε το λαστιχο να δουλευει σωστα μεσα στον αγωνα απο την αρχη μεχρι το τελος.

Βεβαια εκει υπαρχουν και καποια αλλες τεχνικες που ο καθημερινος αναβατης δεν τις γνωριζει αλλα ουτε εχει τα μεσα για να αλλαξει κατι.

Στους αγωνες λοιπον οι μηχανικοι της ομαδας ξερουν ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ποια πιεση πρεπει να εχει το λαστιχο με την συγκεκριμενη θερμοκρασια περιβαλλοντος αλλα και της πιστας (της ασφαλτου) για την συγκεκριμενη πιστα.

Bαζουν μια Α πιεση στο ελαστικο τους και μετα με την θερμοκουβερτα το φερνουν σε θερμοκρασια ιδανικης λειτουργειας. Ρυθμιζουν και παλι σωστα την πιεση και το λαστιχο ειναι πια ετοιμο να αποδωσει τα μεγιστα χωρις παρατραγουδα,για την συγκεκριμενη πιστα με τις συγκεκριμενες θερμοκρασιες περιβαλλοντος και ασφαλτου οπως ειπα πιο πανω.

Τι κερδιζουν εδω οι μηχανικοι των ομαδων και κατ επεκταση η μοτοσυκλετα με τον αναβατη της?

Κερδιζουν μια σταθερη πιεση σε ολο τον αγωνα αφου η πιεση του ελαστικου δεν μεταβαλεται (αφου ηδη εχει ερθει σε θερμοκρασια λειτουργιας απο την χρηση των θερμοκουβερτων)αρα και μια σταθερη και μεγιστη αποδοση του ελαστικου.
Τι κερδιζει ομως ο απλος καθημερινος αναβατης μιας μοτοσυκλετας απο την χρηση του αζωτου?

Τιποτα!...ή μαλλον κερδιζει κατι......δεν χρειαζεται να ελεγχει τοσο τακτικα την πιεση των ελαστικων του γιατι οπως ειπαμε με το αζωτο δεν εχει τις απωλειες του ατμοσφαιρικου αερα.

Ειναι αρκετο αυτο για να πληρωνεις τουλαχιστον 5 ευρω ανα τροχο για να στον γεμιζουν με αζωτο?

Οσο για τα υπολοιπα χαρακτηριστικα (μαλλον συμπεριφορα θα ελεγα) του ελαστικου απο την χρηση του αζωτου,δεν νομιζω οτι θα κερδισει τιποτα.Ισα ισα που μαλλον θα δημιουργησει κι αλλα προβληματα.

Γιατι αυτο?

Γιατι ο κατασκευαστης ελαστικων ή ο κατασκευαστης της μοτοσυκλετας, εχει δωσει τις ιδανικες πιεσεις με ατμοσφαιρικο αερα,κι οχι με αζωτο!

Πραγμα που σημαινει πως οταν με κρυο ελαστικο πρεπει να εχεις 36 psi με ενα ζεστο ελαστικο κι αφου εχεις 200αρισει για κανα 5λεπτο πρεπει να εχεις 39-40psi.

Aυτο το εχει υπολογισμενο ο κατασκευαστης του ελαστικου και ο κατασκευαστης της μοτοσυκλετας και ξερει πως με τετοιες ταχυτητες το λαστιχο πρεπει να εχει αυτη την πιεση για να δουλεψει σωστα (39-40psi)

Aν τωρα εσυ εχεις μεσα αζωτο κι εχεις βαλει 36psi με κρυο λαστιχο και βγεις σε μια εθνικη και 200αρισεις,πως το λαστιχο θα λειτουργησει σωστα αφου θελει μεγαλυτερη πιεση απ την στιγμη που ισχυριζονται πως το αζωτο δεν μεταβαλει την πιεση του?

Εδω που τα λεμε,δεν υπαρχει αεριο που θα μεταβληθει η θερμοκρασια του κι αυτο δεν θα αλλαξει την πιεση του.Ουτε καν το αζωτο που το διατυμπανιζουν οτι το κανει.

Κι αυτο γιατι το αζωτο ανηκει στα Ιδανικα αερια κι οπως ολα τα ιδανικα αερια ετσι κι αυτο ακολουθει κατα γραμμα τον νομο

PV = n R T (Νομος των ιδανικων αεριων)

(Οπου R ειναι η παγκοσμια σταθερα των αεριων ανεξαρτητη των P,V,n,και T....οπου Τ =θερμοκρασια,οπου Ρ =πιεση οπου V =ογκος και οπου n =mols (μοριακος ογκος)

Βαση λοιπον αυτης της εξισωσης,η πιεση μεταβαλεται ακομα και στο αζωτο οταν αυτο θερμανθει.Η διαφορα με τον ατμοσφαιρικο αερα ειναι πως μεταβαλεται λιγοτερο απ οτι αυτος.

Ο ατμοσφαιρικος αερας μεταβαλει περισσοτερο την πιεση του αναλογως της θερμοκρασιας γιατι εκτος απο αζωτο (το οποιο το περιεχει σε ποσοστο 78% )εχει κι αλλα αερια μεσα του οπως το οξυγονο κτλ τα οποια εχουν αλλες ιδιοτητες σε σχεση με το αζωτο.

Αρα αυτοι που διατυμπανιζουν το αντιθετο για το αζωτο (οτι δεν μεταβαλεται η πιεση του καθως ειναι αδρανες αεριο...ψευδωνται ασυστολως )

Εδω ειναι και το προβλημα που καλειται να αντιμετωπισει ο καθημερινος αναβατης.

Ποση περισσοτερη πιεση πρεπει να βαλει στο ελαστικο του απ οτι λεει ο κατασκευαστης,ωστε να παει την γρηγορη βολτα του?

Και τελος, ποτέ δεν θα ειναι σιγουρος αν εχει την ιδανικη πιεση αρα και θερμοκρασια του ελαστικου για την χρηση που κανει.

Στην καθημερινη χρηση λοιπον ο αναβατης δεν εχει συγκεκριμενες απαιτησεις οπως εχουν οι μοτοσυκλετες μεσα σε εναν αγωνα,αλλα παρα πολλες και διαφορετικες.Θελει κρατημα στην πολη με μικρες ταχυτητες και δρομους "γυαλινους",θελει κρατημα στις εθνικες με μεγαλες ταχυτητες,θελει κρατημα στον βρεγμενο δρομο γιατι επιασε μια ξαφνικη μπορα....θελει θελει θελει...

Κι ουτε μπορεις να κουβαλας μαζι σου θερμοκουβερτες για να βαζεις παντα την ιδανικη πιεση στην θερμοκρασια που θελεις (ή μηπως ξερεις ποια ειναι η θερμοκρασια που θελεις για τον βρεγμενο δρομο?)

Στους αγωνες οταν ξερουν πως θα τρεξουν σε βρεγμενη πιστα,εχουν αλλες πιεσεις στα λαστιχα και τις θελουν κι αυτες σταθερες.Εσυ ομως με τις πολλες και διαφορετικες αναγκες,θελεις το λαστιχο να προσαρμοζεται στις εκαστοτε καιρικες συνθηκες.

Εδω κολαει κι επισημη απαντηση της Bridgestone στην συγκεκριμενη ερωτηση για τα ελαστικα δρομου.

Οτι ...."τα λαστιχα μας ειναι σχεδιασμενα να λειτουργουν στις εκαστοτε καιρικες συνθηκες με ατμοσφαιρικο αερα στις πιεσεις που εμεις δινουμε".....

Αρα...αζωτο ή ατμοσφαιρικος αερας?

ΑLX™©


“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

mars
Νέα μέλη
Νέα μέλη
Δημοσιεύσεις: 13
Εγγραφή: 25 Μαρ 2013, 11:50
Τόπος διαμονής: Κόρινθος
Moto: T-MAX

#2

Δημοσίευση από mars » 27 Μαρ 2013, 13:55

Aρα,αερα...πατέρα

Άβαταρ μέλους

Αλομπαρ
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 2319
Εγγραφή: 12 Μαρ 2013, 03:19
Τόπος διαμονής: Χαβούζα
Moto: ΚTM SuperDukeR 1290
Κράνος: SHOEI XR-1100
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 62 φορές
Έχει δεχθεί like: 33 φορές
Ηλικία: 33

#3

Δημοσίευση από Αλομπαρ » 27 Μαρ 2013, 14:12

ωραιο ποστ :+1:

για μενα αερα. Το βρισκω υπερβολικο (τουλαχιστον για μενα) να βαλω αζωτο.
Εξαλλου οποτε κοιταω τον αερα δεν εχω παρατηρησει απωλεια πιεσης.
Δημήτρης

Πρωην jimbakis


Φρανκι
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 221
Εγγραφή: 07 Μαρ 2013, 10:07
Τόπος διαμονής: Άνω Τούμπα
Moto: Yamaha TDM900
Ηλικία: 33

#4

Δημοσίευση από Φρανκι » 27 Μαρ 2013, 15:22

Δοκίμασα παλιότερα να βάλω άζωτο αλλά δε μου πρόσφερε κάτι παραπάνω από τον "απλό" αέρα.

Οπότε...
Με λένε Φρατζέσκο... Οι φίλοι με φωνάζουν: ΦΡΑΤΖΕΣΚΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟ

Άβαταρ μέλους

karellen
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 415
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 22:52
Τόπος διαμονής: Καλαμάτα
Moto: Dax 72
Έχει κάνει like: 66 φορές
Έχει δεχθεί like: 63 φορές
Ηλικία: 55

#5

Δημοσίευση από karellen » 27 Μαρ 2013, 16:47

5 ευρώ ανά τροχό; :eek1:
Τι κλεψιά είναι αυτή ρπστμ!
Εμένα η μπουκάλα άζωτο γεμάτη με 200bar μου κοστίζει 30 ευρώ και θα έφτανε να γεμίσω 10 αυτοκίνητα ->δηλ κονόμα 200 ευρώ!
Νίκος


ironMANos®
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 741
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 12:31
Τόπος διαμονής: Περαμα-Πειραια
Moto: BANDIT 1250
Ηλικία: 51

#6

Δημοσίευση από ironMANos® » 27 Μαρ 2013, 18:21

Ο ατμοσφαιρικος αερας περιεχει υγρασια.
Η υγρασια μεσα στο ελαστικο ατμοποιείται απο την ανοδο της θερμοκρασιας του ελαστικου λογο τριβης με το οδοστρωμα και ετσι ανεβαινει περαιτέρω η πιεση του αερα στο λαστιχο.
Βασικα η χρηση αζωτου αποκλειει την υπαρξη υγρασιας,ομως εαν το κοστος ειναι σιγουρα 5 ευρω ανα λαστιχο ,ε τωτε δεν το συζηταμε............. :spiteful:

Απάντηση

Επιστροφή στο “[Μοτοσυκλέτα] Γενικά θέματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες