Τα πρόσθετα στα λιπαντικά μοτοσυκλέτας

Ό,τι λιώνει, ό,τι παλιώνει κι ό,τι τελειώνει!
Απάντηση
Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12325
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 224 φορές
Έχει δεχθεί like: 234 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

Τα πρόσθετα στα λιπαντικά μοτοσυκλέτας

#1

Δημοσίευση από ALX » 23 Φεβ 2013, 16:40

Εισαγωγή

Τα λάδια που προορίζονται για αυτοκίνητα (ή μοτοσυκλέτες με ξηρό συμπλέκτη) έχουν μέσα πολλά πρόσθετα. Αυτά που μας ενδιαφέρουν εμάς κυρίως, σαν μοτοσυκλετιστές, είναι τα αντιτριβικά πρόσθετα που έχουν. Αυτά είναι ο φώσφορος και ο ψευδάργυρος.
Αναλόγως της μάρκας και του μοντέλου του λαδιού, αυτά τα δύο αντιτριβικά, περιέχονται σε μεγάλες, μεσαίες, ή μικρές ποσότητες.
Το χαρακτηριστικό τους, πέρα από την προστασία που δίνουν στα μέταλλα, είναι η οικονομία που κάνουν σε καύσιμο, αλλά και οι μεγαλύτερες επιδόσεις που δίνουν στον κινητήρα.

Κι εδώ αρχίζει ένας μύθος που λέει τα παρακάτω!!! (θα διαβάσετε ακόμα παρακάτω το γιατί)

Αν πρέπει να λυπάσαι για κάτι που δεν μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις στη μοτοσυκλέτα σου, είναι για τους δύο τελευταίους λόγους. Με τον υγρό συμπλέκτη σου, χάνεις το δικαίωμα να έχεις λάδια πλούσια σε αντιτριβικά. Μπορείς όμως να βάλεις τέτοια λάδια, που δεν έχουν αντιτριβικά σε μεγάλες ποσότητες, οπότε, δεν κινδυνεύεις να σου πατινάρουν οι δίσκοι.

Όπως βλέπουμε στον παρακάτω πίνακα, τα περισσότερα λάδια, έχουν πάνω κάτω τα ίδια ποσοστά αντιτριβικών προσθέτων, ενώ τα Μaxum και Maxum Ultra έχουν υπερβολικές ποσότητες. Από την άλλη, τα λάδια Yamalube της ΥΑΜΑΗΑ έχουν πολύ μικρές ποσότητες αντιτριβικών, κάτι που μας λέει πως η ΥΑΜΑΗΑ, θεωρεί ότι αν βάλεις λάδια με μεγαλύτερα ποσοστά αντιτριβικών, θα έχεις πρόβλημα με τους δίσκους.
01Antiwear.add-zoom.gif.jpg
To ppm σημαίνει parts per milion. Eίναι δηλαδή ποσοστό όπως λέμε 1%, (ένα τοις εκατό) αυτό είναι ένα στο εκατομμύριο

Τα αντιτριβικά.

Πάμε τώρα σε ένα άλλο αντιτριβικό, σαν τον ψευδάργυρο. Αυτό είναι το μολυβδαίνιο το οποίο αποκαλείται απλά και moly και λέγεται πως είναι ο τροποποιητής της τριβής. Aυτό το πρόσθετο λοιπόν λειτουργεί κάτω από υψηλές απαιτήσεις θερμοκρασίας και πίεσης και είναι εξαιρετικό για την προστασία των μετάλλων του κινητήρα. Αυτό συμβαίνει διότι λιώνει σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες (λιώνει στους 2610°C έναντι μόλις στους 1535 που λιώνει το σίδερο για παράδειγμα) οπότε λειτουργεί χωρίς να "νερώνει" ή να διαλύεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες μέσα στο κινητήρα μας.
Υπάρχουν κάποιες τεχνικές γνώμες, ότι το moly είναι πολύ γλιστερό υλικό κι έτσι, αν υπάρχει σε μεγαλύτερες ποσότητες απ' όσο πρέπει μέσα σε ένα λάδι μοτοσυκλέτας, τότε θα δημιουργούσε σοβαρό πρόβλημα στο συμπλέκτη. Έτσι, κάποιοι κατασκευαστές μοτοσυκλετών, προτείνουν λάδια free of moly για να λύσουν αυτό το πρόβλημα.
Λόγω αυτού του προβλήματος η Honda δίνει τα HP4 λάδια της με moly και χωρίς moly.
Παρόλα αυτά, κοιτάζοντας τον πίνακα της ανάλυσης από κάτω, βλέπουμε ότι ακόμα και το moly free της Honda, έχει μέσα 71ppm σε σχέση με τα 5ppm που είναι το όριο του τεστ!
Όσα λιπαντικά έχουν λιγότερα από 5ppm μέσα, αυτό δεν ανιχνεύεται.
Παρατηρούμε ότι τα Torco T4R περιέχουν μεγάλες ποσότητες moly σε σχέση με άλλα λιπαντικά όπως ας πούμε τα Motul 300V που έχουν πολύ λιγότερο.
Το αποτέλεσμα είναι πως μόνο 6 από τα 19 μοτοσυκλετιστικά λάδια της δοκιμής, έχουν ποσοστό moly κάτω από 5ppm
02Moly.content-zoom.gif
Στον από κάτω πίνακα, μπορείτε να δείτε τις γενικές διαφορές (στον μέσο όρο των λιπαντικών) μεταξύ προσθέτων που έχουν τα αυτοκινητιστικά λάδια, με τα μοτοσυκλετιστικά.
03CarvBike-zoom.gif
Η κοινή απαίτηση, είναι ότι τα μοτοσυκλετιστικά λάδια, πρέπει να περιέχουν ειδικά πρόσθετα που είναι προορισμένα για τους κινητήρες των μοτοσυκλετών.
Η πλάκα είναι πως κάνοντας ένα τεστ σε τρία λιπαντικά αυτοκινήτων, βρέθηκε ότι τα μοτοσυκλετιστικά λάδια στην πραγματικότητα έχουν μεγαλύτερες αναλογίες στα πρόσθετά τους εκτός των προσθέτων ασβεστίου και βόριου. Σημειώστε επίσης ότι η μέση περιεκτικότητα σε Moly, που όπως είπα είναι ο τροποποιητής τριβής, είναι υψηλότερη στα λιπαντικά της μοτοσικλέτας από τα λιπαντικά των αυτοκινήτων! Ειδικά εκείνων των τριών λιπαντικών που χρησιμοποιούν moly σε εξαιρετικά υψηλή περιεκτικότητα! (κι εδώ καταρρίπτεται ο μύθος περί αντιτριβικών)

Αντιοξειδωτικά πρόσθετα

Χαρτογραφήθηκαν τα τρία πιο κοινά πρόσθετα (βόριο, ασβέστιο και μαγνήσιο) που χρησιμοποιούνται για την εξουδετέρωση των οξέων που παράγονται μέσα σε ένα κινητήρα κατά τη διάρκεια της καύσης. Σε αυτή την δοκιμή, μπορούμε να δούμε ότι το αυτοκινητιστικά λάδια και τα λάδια των μοτοσυκλετών είναι διαφορετικά σε ορισμένες περιπτώσεις. Κάθε εταιρεία φαίνεται να συμφωνεί ότι κάποια δόση του ασβεστίου είναι απαραίτητη. Το υψηλότερο ποσό το έχουν τα AMSOIL σε 4843 ppm, γεγονός που εξηγεί το πολύ υψηλό TBN του 14,42. Ωστόσο η AMSOIL δεν χρησιμοποιεί σημαντικές δόσεις μαγνησίου και βορίου :think:
Πολλά άλλα λιπαντικά κάνουν χρήση των δύο αυτών προσθέτων για την εξουδετέρωση των οξέων. Το Maxum Ultra περιέχει μόνο 986 ppm ασβεστίου, αλλά έχει την υψηλότερη δόση του μαγνησίου στη δοκιμή με 1.275 ppm. Το Mobil MX4T χρησιμοποιεί 699 ppm μαγνησίου και 221 ppm βορίου. Μια άλλη διαφορά μεταξύ των αυτοκινητιστικών λαδιών και των λαδιών μοτοσυκλέτας που προσφέρονται από την Mobil είναι η χρήση του μαγνησίου. Το Mobil 1 περιέχει στο λάδι αυτοκινήτων μόνο 33 ppm μαγνησίου!

Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο επίσης, είναι ότι τα λάδια των μοτοσυκλετών είναι ακριβότερα, όχι μόνο επειδή περιέχουν καλύτερα και πιο ανθεκτικά στην θερμοκρασία πρόσθετα, αλλά και περισσότερα από των αυτοκινήτων. Από τις δοκιμές που έχουν γίνει, έχει αποδειχθεί πως όντως τα συνθετικά λάδια περιέχουν περισσότερα πρόσθετα.
Σημειώστε επίσης, πως το τεστ έγινε μόνο σε δύο ειδικά λάδια κι αν γίνει τεστ σε περισσότερα, ίσως αυτό το αποτέλεσμα να αλλάξει.
04totalbasezoom.jpg
05synsemipetrolzo.jpg

Εξετάζοντας συνολικά τους μέσους όρους, τα λιπαντικά των μοτοσυκλετών έχουν μέσο όρο 1986 ppm ασβεστίου έναντι 2.702 ppm, των λιπαντικών των αυτοκινήτων. Ενώ τα λιπαντικά των μοτοσυκλετών έχουν μέσο όρο 296 ppm του μαγνησίου, τα λάδια αυτοκινήτου έχουν μόνο 54 ppm. Δεδομένου ότι πολλά από τα λιπαντικά μοτοσυκλετών δεν χρησιμοποιούν βόριο, ο μέσος όρος τους ανέρχεται μόνο στα 96 ppm, σε σύγκριση με τα 116 ppm, των λιπαντικών των αυτοκινήτων.
Ωστόσο, εξετάζοντας μόνο τα λιπαντικά των μοτοσυκλετών που έχουν το βόριο ως πρόσθετο της βασικής τους σύστασης, ο μέσος όρος είναι 253 ppm. Τα λάδια των μοτοσυκλετών και των αυτοκινήτων είναι σαφώς διαφορετικά σε αυτή την κατηγορία.
06heatagingzoom.jpg
Είναι αρκετά προφανές ποια από αυτά τα προϊόντα δουλεύουν καλύτερα ως προς την ικανότητά τους να κρατούν τα διαβρωτικά οξέα σε έλεγχο από την εξέταση του ΤΒΝ. Στην κορυφή της λίστας είναι τα AMSOIL αλλά και τα δύο προϊόντα της Motul και μαζί με αυτά και το λάδι των αυτοκινήτων της Castrol (Syntec).
Μικρότερη TBN δεν σημαίνει ότι το λάδι είναι κακό, αλλά σημαίνει απλώς ότι η ικανότητα που έχουν πάνω σε αυτό το θέμα δεν κρατάει πολύ. Εάν όμως αλλάζετε τα λάδια σας κάθε 3000χιλ το πολύ, τότε δεν πρέπει να σας απασχολεί αυτή η τιμή που έβγαλαν στο τεστ.
07castrolsynteczoo.jpg
Αυτή η φωτογραφία των δύο δειγμάτων λαδιού πριν και μετά τη δοκιμή θερμότητας δείχνει πώς μερικά συνθετικά λάδια, τώρα πια χρησιμοποιούν καλύτερα και ποιοτικότερα βασικά στοιχεία. Τα καπάκια των δύο κουτιών από πάνω δείχνουν τα Castrol Syntec των αυτοκινήτων (αριστερά) και τα Motul 300V (δεξιά) πριν από τη δοκιμή θερμότητας. Τα δύο κάτω κουτιά είναι τα ίδια λάδια (και πάλι, (η Castrol αριστερά, Motul δεξιά) μετά την δοκιμή θερμότητας.
Παρατηρήστε την ομοιότητα στο χρώμα μεταξύ των λαδιών!

Επίσης, μην παίρνετε στα σοβαρά το χρώμα που έχουν τα λάδια πριν την χρήση τους. Μερικοί νομίζουν ότι ένα λάδι με φανταχτερό χρώμα, είναι καλύτερο από ένα άλλο που έχει άτονο χρώμα. Το χρώμα αυτό, τα περισσότερα λάδια το χάνουν μόλις μέσα σε μια ώρα από την στιγμή που θα εκτεθούν στις θερμοκρασίες του κινητήρα!

Η αλήθεια είναι ότι τα σημερινά λάδια είναι καλύτερα από ποτέ όσον αφορά την ποιότητα της βάσης τους, καθώς και των βελτιωτικών ιξώδους και αντιοξειδωτικών που περιέχουν.
Τώρα βέβαια, εάν δεν χρησιμοποιείτε τη μοτοσυκλέτα σας όλο το χρόνο, θα πρέπει να προσθέσετε μια επιπλέον αλλαγή λαδιού πριν το κλείσιμό της στο πάρκινγκ για το ξεχειμώνιασμα ώστε να αποτραπεί η συσσώρευση οξέων του λαδιού που έχουν διαβρωτικές ιδιότητες και ενδεχομένως επιζήμιες για το εσωτερικό του κινητήρα σας.

Αν δεν πιέζετε συχνά τη μοτοσυκλέτα σας στα κόκκινα, καλό είναι να ακολουθηθεί το χρονικό διάστημα αλλαγής λαδιών που προτείνει το μάνουαλ περνώντας τον περισσότερο χρόνο σας σε βόλτες παρά σε ανησυχίες για αν το λάδι σας αντέχει ή όχι. Φυσικά, αυτό προϋποθέτει ότι η μηχανή σας είναι σε καλή μηχανική κατάσταση! Προβλήματα, από τα καύσιμα ή ανάμειξη των λαδιών με το ψυκτικό μέσο που θα αραιώσει το λάδι, θα μπορούσε να σημαίνει καταστροφή κι αυτό πολύ νωρίτερα από τα 1500 χιλιόμετρα.


Τεστ αντοχής στην εξάτμιση του λαδιού από την θερμοκρασία!

Το λάδι στο εσωτερικό του κινητήρα υποβάλλεται σε ακραίο περιβάλλον. Σίγουρα, η θερμοκρασία που δείχνει το θερμόμετρο του ψυκτικού μέσου εμφανίζει συνήθως 90-95 βαθμούς, αλλά υπάρχουν πολλά εσωτερικά μέρη του κινητήρα που είναι πολύ θερμότερα! Προκειμένου να προσδιοριστεί η ικανότητα κάθε λαδιού να επιβιώσει σε ένα τέτοιο κλίμα, παίρνονται δείγματα που έχουν υποβληθεί σε μια δοκιμασία (κοινώς γνωστή ως μέθοδος Noack).
Η δοκιμή αυτή έχει ένα δείγμα λαδιού που θερμαίνεται στους 250°C για μία ώρα (εκτιμάται ότι τόση είναι η θερμοκρασία του εμβόλου/ελατηρίων η οποία είναι η μεγαλύτερη που έρχεται σε επαφή με το λάδι)
Πριν και μετά την έκθεση στη θερμοκρασία αυτή, το δείγμα ζυγίζεται προσεκτικά σε υψηλής ακρίβειας ζυγαριά.
Επειδή τα χημικά στοιχεία κάποιων λιπαντικών είναι ασταθή στις θερμοκρασίες αυτές, καίγονται κατά την διάρκεια του τεστ και η όποια απώλεια βάρους έχει το δείγμα, μπορεί να μετρηθεί με ακρίβεια.

Όσο υψηλότερο είναι το ποσοστό του βάρους που διατηρείται μετά την δοκιμή (που σημαίνει ότι έχει καεί λιγότερο λάδι), τόσο το καλύτερο. Όπως μπορείτε να δείτε στα διαγράμματα πιο κάτω, υπάρχει μια αρκετή διαφορά μεταξύ των καλύτερων και των χειρότερων λαδιών. Το κορυφαίο λάδι σε αυτή τη δοκιμή είναι το Mobil 1 (αυτοκινήτου) που απέμεινε το 96,1% του αρχικού του βάρους. Αυτό που δεν είναι τόσο σαφές, είναι αν τα ημισυνθετικά λάδια (όπως τα Castrol Syntec και Motorex) είναι καλύτερα σε σχέση με τα φούλ συνθετικά λάδια αλλά και τα συνθετικά λάδια με εστέρα (όπως τα Motul, Bel ray, Maxum και Torco) αφού όντως δείχνουν να είναι πιο σταθερά στο τεστ θερμότητας! (έχουν κατασκευαστεί δηλαδή με καλύτερης ποιότητας βασικού ορυκτέλαιου απ' ότι ήταν πριν από λίγα χρόνια)

Όπως ήταν αναμενόμενο βέβαια, τα ημισυνθετικά λάδια (όπως το BelRay EXL, όσο και τα λάδια Valvoline ,YAMALUBE και Torco) είναι στο χαμηλότερο όριο της κλίμακας. Αυτό αποδεικνύει πόσο καλά είναι πλέον ορισμένα ημισυνθετικά λάδια, όπως το Castrol GPS που όντως ξεπερνάει ένα από τα πλήρη συνθετικά έλαια! (το BelRay EXS).
Σε γενικές γραμμές, ωστόσο, τα πλήρη συνθετικά λιπαντικά, είναι οι νικητές εδώ, με μέση τιμή 93%, σε σύγκριση με τα ημισυνθετικά που φτάνουν το 89 τοις εκατό και τα ορυκτέλαια που φτάνουν το 86 τοις εκατό.

Σε ένα άλλο τεστ που έγινε, δοκιμάστηκαν δύο μοτοσυκλέτες (R1 και GSXR1000) με τυποποιημένο ορυκτέλαιο αυτοκινήτων (Valvoline 10W-40) στο δυναμόμετρο. Στη συνέχεια, αδειάστηκε το ορυκτέλαιο, αλλάχτηκε το φίλτρο λαδιού με καινούριο και ξανά-δυναμομετρήθηκαν οι μοτοσυκλέτες με φουλ συνθετικά λάδια. Με Μοtul 300V το R1 και με Maxima Maxum4 το GSXR (αφού πρώτα αφέθηκαν οι κινητήρες να δουλέψουν για τουλάχιστον 15 λεπτά ώστε να κυκλοφορήσει καλά το καινούριο λάδι)

Τα αποτελέσματα που έβγαλε το δυναμόμετρο είναι τα κάτωθι
08yamoilzoom.jpg
09suzoilzoom.jpg

Four-Ball Wear Test

Με την σκέψη προς την αξιολόγηση της ικανότητας του λαδιού να λιπαίνει υπό ακραίες συνθήκες πίεσης, πάρθηκαν μερικά λάδια και δοκιμάστηκαν μέσω του "Four-Ball Wear Test" (επίσημα αναφέρεται και ASTM D-4172)
Η δοκιμή αυτή γίνεται για τον προσδιορισμό της φθοράς κατά την τριβή (όπως το έμβολο που τρίβεται στο τοίχωμα του κυλίνδρου)

Χρησιμοποιούνται τρεις μπίλιες από ρουλεμάν διαμέτρου μισής ίντσας οι οποίες τοποθετούνται έτσι ώστε να σχηματίζουν τρίγωνο. Όλες μαζί συγκρατούνται με σφιγκτήρα. Μία ακόμα ίδιας διαμέτρου τοποθετείται στο κέντρο (ώστε να κάνει επαφή με τις άλλες)
Οι μπίλιες στη συνέχεια βυθίζονται στο λάδι της δοκιμής και η μπίλια που είναι στο κέντρο περιστρέφεται στις 1800 στροφές / λεπτό για μια ώρα, με ένα προκαθορισμένο φορτίο των 40 kg και σε σταθερή θερμοκρασία των 75 C.
Ή ένδειξη φθοράς στις τρεις κάτω μπίλιες μετριέται προσεκτικά (σε χιλιοστά) με τη χρήση μικροσκοπίου και κατά μέσο όρο. Όσο μικρότερη είναι η αυλάκωση που έγινε στις μπίλιες, τόσο καλύτερη είναι η προστασία που παρείχε το λάδι.
Επειδή αυτή η δοκιμή είναι ακριβή, δεν ήταν δυνατόν να δοκιμαστούν όλα τα λάδια που συμμετέχουν στο τεστ, γι 'αυτό διαλέχτηκαν κάποια που πιστεύεται ότι θα αποκάλυπταν τις περισσότερες πληροφορίες για την φθορά.
Επιλέχτηκε το Castrol GTX 10W-40 (αυτοκινητάδικο) επειδή είναι ένα απλό λάδι, που χρησιμοποιείται ευρέως και είναι και φτηνό. Ως μοτοσικλετιστικό λάδι, επιλέχτηκε το δημοφιλές Mobil 1 MX4T σε 10W-40. Είναι ένα λάδι μέσης τιμής, φουλ συνθετικό και λογικά πρέπει να αντιπροσωπεύει όλα τα άλλα λάδια της κατηγορίας του. Επιλέχτηκε επίσης το AMSOIL με φουλ συνθετική βάση, επειδή ισχυρίζονται οι κατασκευαστές του ότι είναι κορυφαίο σε αυτή τη δοκιμασία.

Το τεστ των τεσσάρων σφαιρών, δεν έδειξε την αναμενόμενη τεράστια διακύμανση που περίμεναν όλοι. Όλα αυτά τα λάδια, προστατεύουν πάνω κάτω το ίδιο. Σε κάθε δοκιμασία υπάρχει κάποια διαφοροποίηση από δείγμα σε δείγμα. Το ότι τα αποτελέσματα αυτής της δοκιμής είναι τόσο κοντά, μας κάνουν να παραδεχτούμε ότι έχουμε ισοπαλία, που σημαίνει πως όλα αυτά τα λάδια όταν είναι καινούρια κάνουν καλά τη δουλειά τους ως προς το θέμα της προστασίας από τριβή. Παρεμπιπτόντως, το AMSOIL τα πήγε τόσο καλά στη δοκιμή όπως ακριβώς αναφέρει και η ετικέτα του!
10weartestzoom.jpg
Αντοχή του ιξώδες του λιπαντικού.

To πραγματικό ιξώδες των πρώτων αποτελεσμάτων των δοκιμών εκφράζεται σε centistokes (ΚΣΑ), που είναι η επιστημονική μονάδα μέτρησης ιξώδους. Ωστόσο, το ποσοστό της στήλης απώλειας ιξώδους, μετατράπηκε σε centistokes σε μια προσπάθεια προσέγγισης του βαθμού του SAE ώστε να μας δώσει μια ιδέα του πόσο έχει αλλάξει το ιξώδες.

Τα διάφορα λάδια παρουσιάζουν μεγάλες διαφορές ως προς την ικανότητά τους να αντέχουν αυτή τη δύσκολη δοκιμασία. Τα κοινά ορυκτέλαια των αυτοκινήτων που δοκιμάστηκαν, υπέστησαν απώλεια της τάξεως του 41%. Βέβαια με αυτά τα περιορισμένα δεδομένα δεν πρέπει να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι όλα τα ορυκτέλαια αυτοκινήτου είναι κακά, αλλά σίγουρα δεν είναι καλό σημάδι. Κοιτάζοντας τα μοτοσυκλετιστικά λάδια, είναι αξιοσημείωτο ότι τα Motul 5W-40 δεν τα πήγαν τόσο καλά όσο τα 10W-40 (στην πραγματικότητα, ήταν λίγο χειρότερα από το αυτοκινητιστικό ορυκτέλαιο).
Motul και Maxima ισχυρίζονται στις ετικέτες τους ότι θα διαρκέσουν για μεγάλο διάστημα κρατώντας σωστό το ιξώδες τους.
Επειδή βέβαια ελέγχθηκε μόνο το Motul, δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι και το Maxima Maxum Ultra θα υφίσταντο την ίδια ζημιά με το Motul. :_innocent:
Ωστόσο, η δοκιμή στο δυναμόμετρο που είδαμε πιο πάνω, μας δείχνει ότι τα δύο αυτά λάδια δίνουν κέρδος στην ιπποδύναμη.
Θεωρούμε εξαιρετικά "ελαφρά" τα αγωνιστικά λάδια όπως αυτά με SAE 0W και 5W που είναι στην ουσία μια ειδική κατηγορία λαδιών και μπορούν να δώσουν κέρδος στην ιπποδύναμη. Πριν αποφασίσετε όμως να αγοράσετε τέτοιου ιξώδους λιπαντικά , θα πρέπει να αντισταθμίσετε τον κίνδυνο της απώλειας ιξώδους έναντι των κερδών στην ιπποδύναμη και να αποφασίσετε μετά από πολύ σκέψη αν πρέπει να τα βάλετε στη μοτοσυκλέτα σας.
Μέχρις ότου υπάρξουν λεπτομερέστερα στοιχεία γι' αυτά που υπόσχονται, εμείς θα πρέπει να επιμείνουμε σε κάτι πιο πρακτικό για το δρόμο.
11viscositynewzoom.jpg
Συμπεράσματα (Επίλογος)

Με όλα αυτά τα δεδομένα δοκιμών θα 'λεγε κανείς πως θα ήταν εύκολο να πεις ποιο είναι το καλύτερο λάδι.
Στην περίπτωση όμως των λιπαντικών κινητήρων, υπάρχουν πάρα πολλά προϊόντα που το καθένα έχει διαφορετικές ιδιότητες που μπαίνουν σε αυτή την εξίσωση.
Λόγω του κόστους που αναφέρθηκε προηγουμένως, δεν μπορεί να δοκιμαστεί ότι λάδι υπάρχει στο εμπόριο ώστε να έχουμε κρυστάλλινα συμπεράσματα.
Γι' αυτό θα πρέπει να αντισταθμίσουμε όλα τα δεδομένα που έχουμε στη διάθεσή μας. Για παράδειγμα, ορισμένα λάδια έχουν πρόσθετα που μπορούν να εξουδετερώσουν περισσότερα οξέα, αλλά δεν μπορούν να χειριστούν την υψηλή θερμότητα.
Από τη μία (επίσης) το τεστ με τις τέσσερις σφαίρες φθοράς έδειξε ότι τα λάδια αυτοκινήτων και μοτοσικλετών που δοκιμάστηκαν, προστατεύουν με τον ίδιο καλό τρόπο από την φθορά. Από την άλλη όμως στις δοκιμές αντοχής στην θερμότητα και στο ιξώδες δείχνουν διαφορετικά.

Το μόνο που μπορούμε να πούμε με σιγουριά, είναι ότι τα περισσότερα μοτοσικλετιστικά (ειδικά) λάδια, είναι πράγματι διαφορετικά από τα κοινά λάδια των αυτοκινήτων, ακόμη και αν είναι της ίδιας μάρκας, καταρρίπτοντας μάλιστα ένα τεράστιο μύθο!
Το Mobil 1 των αυτοκινήτων είναι σίγουρα διαφορετικό από το αντίστοιχο μοτοσικλετιστικό της συγκεκριμένης έκδοσης.
Το ίδιο ισχύει και για τα άλλα τρία λιπαντικά από την Castrol, που δείχνουν ότι οι δύο εταιρείες έχουν διαφορετικούς στόχους κατά τη κατασκευή των λαδιών αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας.
Από την άλλη, άλλος κατασκευαστής λιπαντικών, φαίνεται να έχει επιλέξει τα ίδια πρόσθετα και στις δύο εκδόσεις λαδιού (μοτό και auto),το οποίο όμως θέτει το ερώτημα: Είναι διαφορετικά λάδια ή είναι πανομοιότυπα και απλά αλλάζει η ετικέτα?

Για άλλη μια φορά, η τελική απόφαση εξαρτάται από εσάς. Πρόκειται για την μοτοσυκλέτα μας που οι περισσότεροι έχουμε στριμωχτεί πολύ για να την αγοράσουμε. Το αν θα πάρουμε την απόφαση να δαπανήσουμε τα επιπλέον χρήματα που χρειάζονται για ένα πλήρη συνθετικό λάδι μοτοσικλέτας, ένα ημισυνθετικό αυτοκινήτου ή ένα απλό ορυκτέλαιο, εξαρτάται μόνο από μας.

Φιλτράρετε αυτά τα στοιχεία που δόθηκαν σε αυτά τα τεστ και επιλέξτε το προϊόν που είναι καταλληλότερο για τη μοτοσυκλέτα σας αλλά και το στυλ οδήγησή σας.

ΑLX



Ξεπατώθηκα να το γράψω/μεταφράσω όλο αυτό, αλλά χαλάλι σας!

Πηγή: Sportrider.com
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.


“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12325
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 224 φορές
Έχει δεχθεί like: 234 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#2

Δημοσίευση από ALX » 23 Φεβ 2014, 20:55

...
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Απάντηση

Επιστροφή στο “Αναλώσιμα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες