Οι διαφορές στα υλικά κατασκευής των τακακιών.

Ό,τι λιώνει, ό,τι παλιώνει κι ό,τι τελειώνει!
Απάντηση
Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12183
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 248 φορές
Έχει δεχθεί like: 268 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

Οι διαφορές στα υλικά κατασκευής των τακακιών.

#1

Δημοσίευση από ALX » 23 Φεβ 2013, 16:57

Πολλές φορές έχουμε αναρωτηθεί ποια τακάκια είναι καλύτερα. Τα κεραμικά ή τα μεταλλικά?

Αυτός ο οδηγός έχει σκοπό να εξηγήσει τα υπέρ και τα κατά. Πριν από χρόνια, τα φρένα κατασκευαζόντουσαν με ίνες αμιάντου.
Τα φρένα αμιάντου όμως άρχισαν να καταργούνται σταδιακά, και η καινούρια τεχνολογία μας έφερε δύο νέα είδη.
Τα λεγόμενα "οργανικά" αλλά και τα μεταλλικά τακάκια (συμπεριλαμβανομένων των ημι-μεταλλικών που είναι ένα υβρίδιο ανάμεσα σε οργανικά και μεταλλικά)

Τα οργανικά τακάκια κατασκευάζονται από κομματάκια kevlar ή από fiberglass (ως συνδετικό μέσο) και τα μεταλλικά τακάκια είναι ένα κράμα σκόνης και ινών σιδήρου.

Τα μειονεκτήματα των μεταλλικών ινών στα μεταλλικά τακάκια :

Διαστέλλονται και συστέλλονται συνεχώς πράγμα που τείνει να αποσταθεροποιήσει την συγκόλλησή τους με την μεταλλική βάση τους.
Τείνουν να δημιουργούν εξογκώματα στην επιφάνεια τους από την μετατόπιση της σκόνης σιδήρου και των ινών, τα οποία μπορούν να προκαλέσουν θόρυβο κατά την πέδηση αλλά και αυλάκια στη δισκόπλακα.
Έχουν μεγάλη αγωγιμότητα στην μεταφορά θερμότητας προς τα έμβολα, που μπορούν να προκαλέσουν πιο εύκολο βρασμό των υγρών των φρένων.


Το πλεονέκτημα των μεταλλικών τακακιών είναι ότι έχουν πολύ καλύτερη ανθεκτικότητα στη φθορά από τα οργανικά τακάκια και ειδικά σε υψηλές θερμοκρασίες.

Στη δεκαετία του '80, η κατασκευάστρια εταιρία τακακιών Akebono, ανέπτυξε μια νέα τεχνολογία, φτιάχνοντας τα κεραμικά τακάκια, τα οποία είχαν πραγματικά αυξημένη ικανότητα τριβής περνώντας την τεχνολογία των τακακιών σε ένα νέο επίπεδο!

Τα κεραμικά τακάκια εξακολουθούν να αποτελούν ένα οργανικό κράμα (απαλλαγμένα από αμίαντο), αλλά με πολύ καλύτερη απόδοση φρεναρίσματος.
Τα κεραμικά τακάκια έχουν το πλεονέκτημα της μεγάλης σταθερότητας στις υψηλές θερμοκρασίες αλλά και το πλεονέκτημα του να μην χρειάζεται περισσότερη πίεση της μανέτας από τον αναβάτη για να πάρει το ίδιο αποτέλεσμα πέδησης! (στα μεταλλικά αλλά και στα οργανικά τακάκια,πρέπει να εξασκείς μεγαλύτερη πίεση κατά το φρενάρισμα όταν αυτά έχουν ζεσταθεί για να πάρεις το επιθυμητό φρενάρισμα)

Επίσης τα κεραμικά τακάκια είναι πολύ αθόρυβα κατά το φρενάρισμα και η απόδοσή τους είναι άριστη σε όλες τις συνθήκες!
Τα κεραμικά τακάκια έχουν επίσης το μεγάλο πλεονέκτημα της υψηλής θερμικής αντίστασης στις διαστολές/συστολές και βελτιώνουν κατά πολύ την σταθερότητα της απόδοσης του φρεναρίσματος. Επίσης βελτιώνουν και την αίσθηση της μανέτας ή του πεντάλ.

Τα περισσότερα οχήματα σήμερα βγαίνουν από τα εργοστάσια με κεραμικά τακάκια.

Σε γενικές γραμμές, τα κεραμικά τακάκια ενδείκνυνται για την καθημερινή οδήγηση στο δρόμο, ενώ τα μεταλλικά τακάκια για αγωνιστική χρήση, (πίστα)

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές μάρκες κεραμικών τακακιών, αλλά μερικοί κατασκευαστές πωλούν κεραμικά τακάκια που μέσα έχουν και μέταλλο. Το πραγματικά κεραμικό τακάκι, δεν πρέπει να φέρει μέσα σίδερο! Αν δεν είστε σίγουροι αν αγοράσατε πραγματικά κεραμικά τακάκια, μπορείτε να δοκιμάσετε να κολλήσετε πάνω τους έναν μαγνήτη ώστε να δείτε αν κολλάει.

Υπάρχει ένα ευρύ φάσμα επιδόσεων μεταξύ διαφόρων κεραμικών τακακιών. Γι' αυτό καλό είναι να επιλέγετε τακάκια που είναι πιο κοντά στα χαρακτηριστικά των "μαμά" τακακιών.

Κάποιοι κατασκευαστές κεραμικών τακακιών (μεταξύ αυτών και η Akebono) έχουν υποβάλει τα προϊόντα τους σε πολλά τεστ κι έχουν μείνει πολύ ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα.

Μερικές μάρκες κεραμικών τακακιών, τείνουν να φθείρουν πολύ τις δισκόπλακες. Γι' αυτό προσοχή (!) συνιστάται οι δισκόπλακες να είναι φτιαγμένες από υψηλής ποιότητας μέταλλο. Διαφορετικά, δεν συνιστάται η χρήση αυτών των κεραμικών τακακιών.

Για την μέγιστη ασφάλειά σας πάντως, είναι εξίσου σημαντικό να εξεταστούν και άλλα σημεία του συστήματος πέδησης.

Οι επιδόσεις πέδησης επηρεάζονται σε μεγαλύτερο βαθμό (κατά σειρά σπουδαιότητας) από:

1. την κατάσταση των ελαστικών
2. τα τακάκια
3. τις δισκόπλακες
4. τα σωληνάκια των φρένων
5. τα υγρά των φρένων

Εύκολα γίνεται κατανοητό πως όσο καλά φρένα και να έχεις, τον πρωτεύοντα ρόλο στην ικανότητα πέδησης, δεν την παίζουν τα φρένα, αλλά τα ελαστικά.
Δεδομένου λοιπόν ότι έχουμε καλά ελαστικά, προχωράμε στα υπόλοιπα μέρη του συστήματος πέδησης με την σειρά σπουδαιότητας όπως αναφέρεται πιο πάνω.


“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

Σάββας
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 4131
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 23:44
Τόπος διαμονής: Λαμογία .
Moto: HONDA - YAMAHA
Κράνος: HJC IS 17
Έχει κάνει like: 2 φορές
Ηλικία: 55

#2

Δημοσίευση από Σάββας » 23 Φεβ 2013, 20:57

:+1: :goodpost: :claping:
Εικόνα

Απάντηση

Επιστροφή στο “Αναλώσιμα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης