Προετοιμασία "αποθήκευσης" της μοτοσυκλέτας

Απάντηση
Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12001
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 219 φορές
Έχει δεχθεί like: 211 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

Προετοιμασία "αποθήκευσης" της μοτοσυκλέτας

#1

Δημοσίευση από ALX » 04 Μαρ 2013, 13:27

Για όσους βέβαια την κλείνουν μέσα το χειμώνα... αλλά και γενικώς για όσους θέλουν να την παροπλίσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Πιο επίκαιρο θέμα από ποτέ!

Κρατήστε την μοτοσικλέτα σας στην τέλεια κατάσταση αν δεν την χρησιμοποιείτε το χειμώνα (ή αν δεν θα την χρησιμοποιήσετε για οποιοδήποτε μεγάλο χρονικό διάστημα). Ακολουθήστε τα παρακάτω απλά βήματα που θα σας βοηθήσουν να διατηρήσετε τη μοτοσυκλέτα σας κατά την "αποθήκευση" σε καλή κατάσταση.

Προετοιμαζόσαστε να θέσετε τη μοτοσυκλέτα σας σε ακινητοποίηση για τους χειμερινούς μήνες και μπαίνετε στον πειρασμό να την βάλετε για λίγο μπροστά να δουλέψει.ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ! Αντ 'αυτού, αν θέλετε να δουλέψει πριν την αποθήκευση κάντε μαζί της μια τελευταία βόλτα. Κάντε το για στεγνώσουν οι υδρατμοί της εξάτμισης που δημιουργούνται κατά την πρώτη εκκίνηση του κινητήρα όταν αυτός είναι κρύος. Αν δεν το κάνετε αυτό, οι υδρατμοί που θα μαζευτούν στο εσωτερικό της εξάτμισης, θα την σκουριάσουν όσο η μοτοσυκλέτα θα είναι αποθηκευμένη.

Ένα καλό πλύσιμο πριν την αποθήκευση θα ήταν τέλειο. Αν δεν το κάνετε αυτό όμως, φροντίστε να κάνετε τοπικά κάποιους καθαρισμούς όπως θα διαβάσετε παρακάτω.

Φροντίστε να συμπληρώσετε με βενζίνη το ρεζερβουάρ ως επάνω λίγο πριν φτάσετε στο σπίτι, γιατί η αμόλυβδη βενζίνη κατά την εξάτμισή της και ερχόμενη σε επαφή με τον αέρα, αφήνει υπολείμματα που μπορεί να φράξουν τα ζιγκλέρ του/των καρμπυρατέρ (αν δεν έχει ψεκασμό η μοτό σας)
Για τον ίδιο λόγο, κλείστε το ρουμπινέτο της βενζίνης ενώ η μοτοσυκλέτα λειτουργεί και αφήστε την μέχρι να σβήσει από μόνη της.
Στη συνέχεια στραγγίστε οποιοδήποτε υπόλοιπο βενζίνης έμεινε στον πλωτήρα (μπολ) του/των καρμπυρατέρ από την βίδα υπερχείλισης που έχει/έχουν.

Αν η μοτοσυκλέτα σας είναι πάνω από 4άρων χρονών, σκεφτείτε αρκετά το ενδεχόμενο να αδειάσετε εντελώς το ρεζερβουάρ, επειδή το νερό που μπορεί να έχει συσσωρευτεί στον πάτο, μπορεί να προκαλέσει αρκετή σκουριά που μπορεί να αποφέρει ακόμα και τρύπα!
Ο καλύτερος τρόπος να γίνει αυτό είναι να το αφαιρέσετε από τη μοτοσυκλέτα και μετά την αποστράγγισή του, να το γυρίσετε ανάποδα.
(Αυτό θα σας δώσει επίσης την ευκαιρία να καθαρίσετε την βρωμιά από απρόσιτα σημεία της μοτοσυκλέτας μέχρι τότε. :D )

Ψεκάστε με αντισκωριακό υγρό (WD40 ή κάτι παρόμοιο) όλες τις εκτεθειμένες μεταλλικές επιφάνειες της μηχανής, εκτός βεβαίως από τις δαγκάνες και τους δίσκους των φρένων, της μανέτας φρένου και του ποδόφρενου καθώς επίσης και των μαρσπιέ.
Το επιφανειακό φιλμ που θα αφήσει πίσω του το αντισκωριακό θα προστατεύσει από τη διάβρωση τα μέταλλα.
Ο καλύτερος τρόπος είναι να κάνετε πολλά μικρά ψεκάσματα και να το απλώσετε με ένα πανί παρά να κάνετε λούτσα όλη τη μοτοσυκλέτα με το αντισκωριακό ψεκάζοντας ανεξέλεγκτα.

Καθαρίστε καλά τις δαγκάνες και τους μοχλούς φρένων από σκόνη, χώματα, λάσπες, υπολείμματα σκόνης τακακιών. Με τις κρύες και υγρές συνθήκες του χειμώνα είναι πολύ πιθανόν όλα αυτά να πετρώσουν και να μπλοκάρουν έμβολα δαγκανών και γενικώς τα κινούμενα μέρη των φρένων.

Δώστε μεγάλη σημασία στο σχολαστικό πλύσιμο/καθαρισμό των σημείων που παραδοσιακά δέχονται και συλλέγουν την περισσότερη βρώμα από τον δρόμο. Ο κινητήρας και το ψυγείο καθώς και τα αμορτισέρ χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή, δεδομένου ότι πάνω σε αυτά θα είναι συσσωρευμένη η λάσπη και τα χώματα που πέταξαν οι τροχοί της μοτοσυκλέτας.

Σιγουρευτείτε ότι όλες οι ηλεκτρικές συνδέσεις θα έχουν τουλάχιστον έναν ψεκασμό με αντισκωριακό, (ειδικά για τις «γυμνές» μοτοσυκλέτες όπου υπάρχουν περισσότερο εκτεθειμένα ηλεκτρικά απ' ότι στις μοτοσυκλέτες με φέρινγκ.

Προσπαθήστε να πλένετε τη μοτοσυκλέτα μετά από κάθε βόλτα για να αφαιρείται το φιλμ βρώμας που μαζεύεται από το δρόμο. (προτιμήστε να το κάνετε αυτό πρώτα με κρύο νερό και στη συνέχεια με ζεστό)
Αν έχετε κινηθεί χειμώνα με βροχές και χιόνια υπάρχει πιθανότητα να υπάρχει αλάτι στο δρόμο. Πλύνετε τη μοτοσυκλέτα άμεσα μόλις γυρίσετε σπίτι.
Εάν χρησιμοποιείτε πιεστικό μηχάνημα, να είστε προσεκτικοί με τις τσιμούχες των τροχών, των αμορτισέρ, των ηλεκτρικών μερών καθώς και με τις δαγκάνες των φρένων.
Αν κάνει κρύο ή είναι υγρός ο καιρός, είναι επίσης καλύτερο να σκουπίσετε τη μοτοσυκλέτα σας ώστε να στεγνώσει γρηγορότερα μετά το πλύσιμο.

Κρατήστε την αλυσίδα σε καλή κατάσταση. Για να γίνει αυτό πρέπει να λιπανθεί καλά πριν την αποθήκευση της μοτοσυκλέτας ώστε να αποφευχθούν πιθανότητες σκουριάς. Με την πρώτη ευκαιρία και μόλις δούμε ότι η αλυσίδα στέγνωσε από το λιπαντικό της μετά από καιρό, την ξανά-ματά-λιπαίνουμε.

Βεβαιωθείτε ότι λιπάνατε όλα τα σημεία αρθρώσεων με γράσο, και δώστε ιδιαίτερη προσοχή στις αρθρώσεις των μαρσπιέ, του ποδόφρενου του πλαϊνού και κεντρικού σταντ καθώς και του μοχλού των ταχυτήτων που συσσωρεύουν πολύ βρωμιά από το δρόμο αλλά και από τα παπούτσια μας.

Δώστε μεγάλη σημασία στα πρώτα δείγματα σκουριάς, σε βίδες των φέρινγκ και γενικώς σε σημεία που βρίσκονται πίσω από τα πλαστικά της μοτοσυκλέτας, ώστε να προλάβετε την εξάπλωση της σκουριάς. Βίδες που έχουν σκουριάσει υπερβολικά θα καταστήσουν δύσκολη έως αδύνατη την αφαίρεση των εύθραυστων πλαστικών της μοτοσυκλέτας χωρίς αυτά να σπάσουν.

Τέλος, αν υπάρχει κεντρικό σταντ, βάλτε την μοτοσυκλέτα σε αυτό και φροντίστε να μην πατάει κάποιος από τους τροχούς στο έδαφος με πολύ δύναμη. Βάλτε του κάτι από κάτω για να ζυγιστεί η μοτοσυκλέτα πάνω στο κεντρικό σταντ. Αυτό θα προστατεύσει τα ελαστικά από στράβωμα. Αν δεν υπάρχει κεντρικό σταντ, μπορείτε να μετακινείτε τη μοτοσυκλέτα (ή να περιστρέφετε στατικά τους τροχούς) ώστε να μην πατάνε συνεχώς στο ίδιο σημείο.

Αυτές οι πρακτικές συμβουλές είναι ένας γενικός οδηγός για την καλή φροντίδα της μοτοσυκλέτας. Η σωστή συντήρηση και φροντίδα εξαρτάται από εσάς και το πόσο σας ενδιαφέρει να την διατηρήσετε σαν καινούρια.


“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX


honda55551
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 90
Εγγραφή: 28 Φεβ 2013, 11:28
Τόπος διαμονής: ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Moto: Innova !!!
Ηλικία: 36

#2

Δημοσίευση από honda55551 » 04 Μαρ 2013, 17:54

Πολύ ωραία.Μου χρειαζόταν αυτός ο οδηγός αυτό το καιρο μιας και αυτό περι ψεκάσματος με WD40 στον κινητήρα και στα μεταλικά μέρη δεν το ήξερα :claping:
ΑΝΔΡΕΑΣ

Άβαταρ μέλους

Gen.Markus
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 102
Εγγραφή: 21 Φεβ 2013, 19:31
Τόπος διαμονής: Athens
Moto: Hornet 600
Κράνος: RPHA10+
Ηλικία: 31

#3

Δημοσίευση από Gen.Markus » 04 Μαρ 2013, 18:07

:goodpost: Ωραίος οδηγός!
Εικόνα
Μάκης

Άβαταρ μέλους

Σάββας
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 4131
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 23:44
Τόπος διαμονής: Λαμογία .
Moto: HONDA - YAMAHA
Κράνος: HJC IS 17
Έχει κάνει like: 2 φορές
Ηλικία: 55

#4

Δημοσίευση από Σάββας » 04 Μαρ 2013, 21:42

:goodpost: :+1: :claping:

Αντί για WD 40 προσωπικά βάζω σπραίυ σιλικόνης.

Το τεπόζιτο όντως αδειάζει και μετά φουλάρεται (που τα λέγαμε το πρωί) αλλά θέλει και σταθεροποιητή καυσίμου αλλιώς πολυκαιρίζει και όταν έρθει η ώρα για χρήση η βενζίνη είναι ακατάλληλη και πρέπει να πεταχτεί.

Σταθεροποιητή καυσίμου χρησιμοποιούμε και στα σκάφη που μένουν σε ακινησία τον χειμώνα, εκεί θα βρείτε σίγουρα τα ειδικά μπουκαλάκια και θάχετε το κεφάλι σας ήσυχο και το εργαλείο ετοιμοπόλεμο χωρίς πολλά πολλά.. :wink:
Εικόνα


vforever
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 62
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 22:58
Τόπος διαμονής: αθηνα
Moto: GPZ900R
Ηλικία: 47

#5

Δημοσίευση από vforever » 05 Μαρ 2013, 00:03

Καλο Αλεξ

:goodpost:

Απάντηση

Επιστροφή στο “[Μοτοσυκλέτα] Γενικά θέματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης