Αλλαγή τεντωτήρα καδένας σε BMW R1150GS

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στη κατηγορία αυτή, έχετε την δυνατότητα να ανεβάζετε συνημμένες εικόνες κατευθείαν από τον υπολογιστή σας.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12001
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 219 φορές
Έχει δεχθεί like: 211 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

Αλλαγή τεντωτήρα καδένας σε BMW R1150GS

#1

Δημοσίευση από ALX » 23 Φεβ 2013, 17:15

ANTIKATAΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥ ΤΕΝΤΩΤΗΡΑ ΚΑΔΕΝΑΣ χωρίς να χρειάζεται επαναρύθμιση της ντίζας του γκαζιού.

***********

Κατ' αρχήν και πριν ξεκινήσουμε πρέπει να κάνουμε την καδένα του εκκεντροφόρου να τεντώσει από την πάνω μεριά. ΓΙα να το πετύχουμε αυτό, βάζουμε την μοτοσυκλέτα στο κεντρικό σταντ και επιλέγουμε στο κιβώτιο την 6η ταχύτητα. (εννοείται με σβηστό κινητήρα)
Κατόπιν και χωρίς να πατάμε συμπλέκτη γυρίζουμε με το χέρι μας τον πίσω τροχό προς τα εμπρός (στην φορά δηλαδή που γυρίζει όταν κινείται η μοτοσυκλέτα), μέχρι να συναντήσουμε αντίσταση από την συμπίεση. Εκεί σταματάμε να γυρίζουμε τον τροχό. Η καδένα τώρα έχει τεντώσει.


***********
Ο ορίτζιναλ τεντωτήρας έχει ελατήριο. Ξεβιδώνοντας τον τεντωτήρα και φτάνοντας στην άκρη του σπειρώματος, το ελατήριο θα πιέσει το σώμα του τεντωτήρα έξω από τον κύλινδρο της μοτοσυκλέτας.
Η δύναμη του ελατηρίου είναι περίπου διπλάσια της δύναμης ενός ελατηρίου από στυλό διαρκείας.

Έτσι λοιπόν δεν έχει την ικανότητα να πετάξει το σώμα του τεντωτήρα και να το ψάχνεις :D To σώμα του τεντωτήρα, θα πεταχτεί προς τα πάνω και στα σταματήσει κάτω από το τελελεβερ (εκεί περίπου που εδράζεται στον κινητήρα) Σε αυτή την φάση το σώμα του τεντωτήρα έχει βγεί μόλις κατά τα 2/3 του μήκους του από τον κύλινδρο.
Βγάζοντας το σώμα του τεντωτήρα από τον κύλινδρο, πιθανότατα θα νομίζετε πως το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς έχει τελειώσει. Καλό θα ήταν αυτό, αλλά το ελατήριο του τεντωτήρα, δεν αφήνει το σώμα να βγεί έξω.

***********

Κανένα κομμάτι του τεντωτήρα δεν μπορεί να πέσει μέσα στον κινητήρα.Οπότε μην φοβάστε ότι μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο.
Την ίδια στιγμή τα χέρια σας θα δουλεύουν σε πολύ περιορισμένο χώρο, προσπαθώντας να ξεβιδώσετε, να πιάσετε και να τραβήξετε έξω το ελατήριο του τεντωτήρα. Θυμηθείτε πως δεν υπάρχει περίπτωση να πέσει κάτι μέσα στον κινητήρα από τα κομμάτια που απαρτίζουν τον τεντωτήρα. Προχωράτε άφοβα λοιπόν.

***********
Εδώ βλέπουμε τον ορίτζιναλ τεντωτήρα αλλά και την πρώτη έκδοση του εναλλακτικού (που κόστιζε περίπου 200€) όπως εμφανίστηκε στην αγορά από την BMW τον Φεβρουάριο του 2005.
01.jpg
Εδώ βλέπουμε τον ορίτζιναλ τεντωτήρα και την τωρινή έκδοση του εναλλακτικού τεντωτήρα όπως παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2006 και κοστίζει 65€.
02.jpg
Ξεκινάμε λύνοντας τις δύο βίδες των σφιγχτήρων που κρατάνε τον σωλήνα εισαγωγής αέρα από το φιλτροκούτι όπως βλέπουμε στην φωτό.Δεν λύνουμε τον σφιγχτήρα που είναι στο λαστιχένιο κομμάτι δίπλα στην κεφαλή!
0.jpg
04.jpg
05.jpg
Το o-ring της εισαγωγής στην δική σας μοτοσυκλέτα μπορεί να είναι πατημένο ή και κομμένο. Αυτό πάντως δείχνει να είναι μια χαρά. Το ο-ring αυτό δεν αφήνει να διαρρεύσουν αναθυμιάσεις από το εσωτερικό του κινητήρα, όπως δεν αφήνει να διαρρεύσουν λάδια από τις επιστροφές προς το φιλτροκούτι από την κεφαλή. Αυτά τα λάδια θα τα δείτε μάλιστα όταν κοιτάξετε μέσα στον πλαστικό σωλήνα. Πιθανόν να τρέξουν στο πάτωμα αν είναι πολλά.

BMW O-ring p/n 13 54 1 341 797 ___ 52mm x 2mm ___ 2,50?
066.jpg
Βγάλτε το βίσμα του ρεύματος του injection πατώντας προς τα μέσα την συρμάτινη ασφάλεια που το κρατάει.
07.jpg
Αφαιρέστε την μεταλλική ασφάλεια (κλιπ) που κρατάει το σωληνάκι καυσίμου,τραβώντας το προς εσάς.
08.jpg
Αφαιρέστε τις δύο άλεν βίδες που κρατάνε τον σωλήνα του καυσίμου πάνω στην εισαγωγή.
09.jpg
Τραβήξτε προσεκτικά προς τα πίσω το σωληνάκι του καυσίμου (για να μην τσακίσει) ώστε να φύγει πάνω από το μπεκ.
10.jpg


Υπάρχει περίπτωση το o-ring που στεγανοποιεί το καύσιμο πάνω στο μπεκ, να μείνει μέσα στο σωληνάκι του καυσίμου.

11.jpg
Βγάλτε το αν έμεινε εκεί με την βοήθεια ενός μικρού άλεν κλειδιού που θα το χρησιμοποιήσετε σαν γάντζο.
12.jpg
Ξαναβάλτε το πάνω στο μπεκ (πίσω στην θέση του δηλαδή)
13.jpg
14.jpg
Αποσυνδέστε το βίσμα του ρεύματος προς το TPS πατώντας την συρμάτινη ασφάλεια προς τα μέσα.
15.jpg
16.jpg
Κόψτε το δεματικό που κρατάει το καλώδιο του σώματος αλλά και του ρεύματος προς το TPS.
17.jpg
Λύνουμε την αλενόβιδα κάτω από την εισαγωγή που κρατάει το σώμα.(το λεπτό καλωδιάκι)
18.jpg
Ξεβιδώνουμε τις δύο αλενόβιδες που συγκρατούν το λαστιχένιο κομμάτι της εισαγωγής πάνω στην κεφαλή.
19.jpg
20.jpg


Εδώ βλέπουμε την άκρη της λαστιχένιας εισαγωγής.
21.jpg
Τώρα θα χρειαστείτε ένα κομμάτι καλώδιο ή ένα κομμάτι σύρμα για να κρεμάσετε την εισαγωγή στο τιμόνι για να μην σας ενοχλεί κατά την αλλαγή του τεντωτήρα.
22.jpg
23.jpg
24.jpg
Χωρίς να κάθεστε με τις ώρες να χαζεύετε τις φωτογραφίες, θα χρειαστείτε 10 λεπτά να φτάσετε σε αυτό το σημείο.
25.jpg
Με ένα 17άρι Γερμανοπολύγωνο (χρησιμοποιώντας το πολύγωνο) ξεβιδώνουμε το σώμα του τεντωτήρα.
26.jpg
27.jpg
Πάρτε τώρα ένα μεγάλο συνδετήρα και φτιάξτε τον όπως στην φωτογραφία, δημιουργώντας έναν μικρό γάντζο.
28.jpg
Χρησιμοποιήστε τον μικρό γάντζο ώστε να πιάσετε από το πάνω πάνω μέρος (ή όσο πιο κοντά προς την κορυφή τέλος πάντων) το ελατήριο του τεντωτήρα
29.jpg
Πρώτα τραβήξτε προς τα κάτω το ελατήριο και μετά προς τα έξω μόλις βγει η κορυφή του από το σώμα του τεντωτήρα
30.jpg
Εδώ φαίνονται τα στάδια της εξαγωγής του ελατηρίου.Πρέπει να είστε τυχεροί αν το πιάσετε και το τραβήξετε έξω με την πρώτη. :D
31.jpg
Χρησιμοποιήστε την άλλη άκρη του συνδετήρα για να πιάσετε τώρα το έμβολο του τεντωτήρα. Φτιάξτε την άκρη του συνδετήρα πάλι σαν γάντζο, σε τέτοιο μέγεθος ώστε να εφαρμόσει μέσα στην τρύπα του εμβόλου του τεντωτήρα ώστε να μπορέστε να το τραβήξετε έξω. Μην σας τρομάζει.Είναι εύκολο.
32.jpg
Τα παλιά μέρη του τεντωτήρα τώρα, κρατήστε τα για ενθύμιο.
33.jpg
Τώρα ήρθε η ώρα να εγκαταστήσουμε τον καινούριο τεντωτήρα. Αρχίζουμε ρίχνοντας το καινούριο έμβολο μέσα στην τρύπα του κυλίνδρου με το λεπτό μέρος του προς τα πάνω. (Δεν υπάρχει διαθέσιμη φωτό γι αυτό το βήμα)
Το έμβολο λοιπόν θα πέσει μέσα στην τρύπα του κυλίνδρου χωρίς να πάει οπουδήποτε αλλού εκτός από το σημείο που πρέπει. Το παλιό έμβολο δεν είχε πέσει μέσα στον κινητήρα, άρα δεν θα πέσει ούτε κι αυτό.Απλά ρίξτε το μέσα!
Το δύο καινούρια εξαρτήματα του τεντωτήρα θα εφαρμόσουν όπως στην φωτό. Είναι ευκολότερο να ρίξουμε πρώτα το έμβολο μέσα στον κύλινδρο και κατόπιν να βάλουμε από πάνω το σώμα του τεντωτήρα και να βιδώσουμε, παρά να προσπαθήσουμε να συναρμολογήσουμε τα δύο εξαρτήματα απ έξω και να προσπαθήσουμε μετά να τα βάλουμε μέσα και τα δυο μαζί.
34.jpg
Θυμηθείτε!!! Για να βάλουμε το σώμα του τεντωτήρα στην θέση του και να βιδώσει, πρέπει η πάνω άκρη του να πάει πάνω και πίσω από το σημείο που εδράζεται το τελελέβερ πριν προσπαθήσετε να βάλετε την κάτω άκρη του μέσα στην τρύπα του κυλίνδρου για να τον βιδώσετε!
35.jpg
Πιέζετε ελαφρά προς τα κάτω το σώμα αφού το έχετε βάλει στην τρύπα, ώστε να αρχίσει να βιδώνει. Θα νιώσετε μια ελαστικότητα που οφείλεται στην αντίσταση της γλίστρας. Μην το φοβηθείτε και συνεχίστε να βιδώνετε μέχρι να σφίξει ο τεντωτήρας και να πατήσει καλά το χάλκινο o-ring (Πουλιέται χωριστά από τον τεντωτήρα γι αυτό θυμηθείτε να το αγοράσετε! )

Κατόπιν αρχίζουμε την ανάποδη εργασία για να ξαναδέσουμε την εισαγωγή του injection.

Προσέξτε τις γραμμές πάνω στην εισαγωγή αλλά και στον πλαστικό σωλήνα. Μας δείχνουν πως πρέπει να ενωθούν σωστά αυτά τα δυο.
36.jpg
Βάλτε το μπεκ στην μεταλλική εισαγωγή όπως ήταν και μετά στην άλλη του άκρη, βάλτε ξανά το σωληνάκι του καυσίμου. Αν σας δυσκολεύουν τα o-ring κατά την τοποθέτηση, μην τα ζορίσετε, αλλά κάντε τους μια επάλειψη με λίγο λάδι ώστε να γλιστρήσουν εύκολα και να πάνε στην θέση τους.Αφού βάλετε το σωληνάκι στην θέση του, ασφαλίστε το με την μεταλλική ασφάλεια που είχατε βγάλει. Προσέξτε να πιάσει σωστά κι από τις δύο πλευρές.Βιδώστε και τις δύο αλενόβιδες που κρατάνε την βάση του σωλήνα πάνω στην εισαγωγή.Βιδώστε επίσης και το λεπτό καλωδιάκι που είχαμε βγάλει από το κάτω μέρος της εισαγωγής και δέστε το μαζί με το καλώδιο του TPS με ένα καινούριο δεματικό.
37.jpg
Αν η μεταλλική ασφάλεια δεν σας κάνει τον χαρακτηριστικό ήχο του κουμπώματος (κλικ) πάει να πει πως δεν έχετε σπρώξει αρκετά μέσα το σωληνάκι του καυσίμου στο μπεκ.
38.jpg
Περιστρέψτε το μπεκ ώστε να έρθει πρόσωπο με την μεταλλική ασφάλεια που βάλαμε πριν στο σωληνάκι του καυσίμου.
39.jpg
Βάλτε το φις του ρεύματος πάνω στο μπεκ, πατώντας ταυτόχρονα την μεταλλική του ασφάλεια. Όταν μπει το φις σωστά, θα προσέξετε ότι ταυτόχρονα ασφαλίζει και την μεταλλική ασφάλεια του σωλήνα του καυσίμου για να μην βγεί :winking:
40.jpg
Και η δουλειά τελείωσε!!!

Όταν θα βάλετε για πρώτη φορά μπροστά, ίσως ακούσετε ένα δυνατό τικ τικ τικ που είναι φυσιολογικό επειδή ο τεντωτήρας δεν έχει πάρει ακόμα μέσα του λάδι. Μέσα σε δυο δευτερόλεπτα θα σταματήσει και δεν θα το ξανακούσετε. :winking:




*Ο οδηγός αλλαγής του τεντωτήρα είναι clopy/paste από τον Poolside του advrider.com με δική μου μετάφραση. Κάποια σημεία που δεν αναφέρει ο κατά πολύ κατατοπιστικότατος οδηγός του φίλου, τα συμπλήρωσα εγώ βλέποντάς τα κατά την αλλαγή του δικού μου τεντωτήρα.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.


“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Απάντηση

Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες