Διαδικασία αλλαγής τακακιών ©

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στη κατηγορία αυτή, έχετε την δυνατότητα να ανεβάζετε συνημμένες εικόνες κατευθείαν από τον υπολογιστή σας.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12158
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 247 φορές
Έχει δεχθεί like: 268 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

Διαδικασία αλλαγής τακακιών ©

#1

Δημοσίευση από ALX » 15 Φεβ 2013, 13:25

Μια πανευκολη εργασια που μπορουμε να κανουμε στην μοτοσυκλετα μας, ειναι η αλλαγη των τακακιων.

Μια εργασια που δεν θελει πολυ χρονο, αφου τα πραγματα ειναι απλα.


Πολλοι στο ακουσμα και μονο της προτροπης να αλλαξουν μονοι τους τα τακακια, αλλαζουν 10 χρωματα και μετα σου λενε..."ασε...δεν επεμβαινω στα φρενα...φοβαμαι"


Οντως το συστημα των φρενων ειναι ζωτικης σημασιας και καλο θα ειναι να μην παιζουμε μαζι του αν δεν ξερουμε τι να κανουμε,ή δεν μας εχει δειξει καποιος.

Οταν ομως μας δειξουν,τοτε ειναι πανευκολο,αρκει να εχεις και δυο τρια απλα εργαλεια που θα χρειαστεις.

Μονο και μονο η ικανοποιηση που θα παρεις οταν το κανεις για πρωτη φορα μονος σου,δεν συγκρινεται με τιποτα!


Ξεκιναμε λοιπον.


Στην φωτο βλεπουμε την δεξια μπροστινη δαγκανα (στην περιπτωση μας....του GS)

Mε τα κοκκινα βελακια εχω σημαδεψει τα μερη με τα οποια θα ασχοληθουμε κατ αρχην.

01.jpg

Με το σωστο κλειδι "αλεν" λυνουμε τις δυο βιδες που συγκρατουν την δαγκανα πανω στην "μποτα" του μπροστινου συστηματος. (Ισως χρειαστει να χρησιμοποιησουμε ενα σωληνα ή ενα σωληνωτο κλειδι για να μεγαλωσουμε το μοχλο μας στην περιπτωση που οι βιδες (μπουλονια) δεν λυνουν ευκολα και μονο με το κλειδι.)

02.jpg

Η επομενη κινηση πριν βγαλουμε την δαγκανα απο τον δισκο, ειναι να την πιεσουμε δυνατα πανω στην δισκοπλακα ωστε να πιεστουν προς τα μεσα τα εμβολα της και να μας επιτρεψει ετσι να κανουμε πιο ευκολα την αλλαγη των τακακιων και να την ξαναβαλουμε στην θεση της με ευκολια.

03.jpg

Αφου τραβηξουμε προς τα πισω την δαγκανα και βγει απο την δισκοπλακα βλεπουμε στο πανω μερος της ή στο πισω (αναλογα την μοτοσυκλετα)....μια μικρη συρματινη αλλα απο ατσαλι,ασφαλεια που συγκρατει τον πυρο της δαγκανας. Ο πυρος με την σειρα του, συγκρατει τα τακακια στην θεση τους.


Μεγαλη προσοχη εδω!!!!! Οταν αφαιρεσουμε την δαγκανα πανω απο την δισκοπλακα,σε ΚΑΜΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΠΑΤΑΜΕ ΤΗΝ ΜΑΝΕΤΑ ή ΤΟ ΠΕΝΤΑΛ (αν προκειτε για πισινη δαγκανα) Υπαρχει κινδυνος να πεταχτουν εξω τα εμβολα της και να χυθουν τα υγρα.


Εδω να σημειωσω επισης πως δεν ειναι ολες οι δαγκανες ιδιες. Μπορει ο πυρος που στο BMW ειναι στην μεση,σε μια αλλη μοτοσυκλετα να ειναι στην ακρη της δαγκανας. Μπορει να εχει άλλο τροπο ασφάλισης επισης. Γενικως μπορει να υπαρχουν μικροδιαφορες στις δαγκανες απο μοτοσυκλετα σε μοτοσυκλετα, αλλα η φιλοσοφια ειναι ακριβως η ιδια.


Αφου τραβηξουμε με ενα μυτοτσιμπιδο ή μια πενσα την ασφαλεια και την βγαλουμε,

04.jpg

γυριζουμε την δαγκανα απο το πισω μερος και βλεπουμε την οπη που καταληγει ο πυρος.

05.jpg

Επειδη αυτος εχει και μια δευτερη δικη του ασφαλεια για να συγκρατειται και αφου δεν υπαρχει αλλος τροπος να τον τραβηξουμε, παιρνουμε ενα "σουβλι" ή ενα λεπτο κατσαβιδι το οποιο χωραει στην οπη,το προσαρμοζουμε εκει (φωτο) και χτυπαμε ελαφρα με ενα σφυρακι μέχρι αυτος να βγει.


Σε αλλες μοτοσυκλετες, εχω δει πως αυτος ο πυρος είναι βιδωτος, οποτε αν δειτε βιδα, φυσικα δεν τον χτυπατε, αλλα τον ξεβιδωνετε :-O

[attachment=7]06.jpg[/attachment][attachment=6]07.jpg[/attachment]

Εδω προσεξτε. Επειδη θα ειναι η πρωτη σας φορα, πριν βγαλετε εντελως τον πυρο και ελευθερωθουν τα τακακια,προσεξτε πως αυτα ειναι τοποθετημενα ωστε να μην κανετε καποιο λαθος και ψαχνεστε μετα την αλλαγη τους. (Δεν ειναι και τιποτα σπουδαιο, αλλα ισως αγχωθειτε μετα μεχρι να βρειτε τον σωστο τροπο που μπαινουν)


Οταν αφαιρεσετε τον πυρο τα τακακια οπως ειπα θα ελευθερωθουν κι ισως πεσουν μονα τους απο την δαγκανα...αν οχι...απλα τραβηξτε τα.


Εδω βλεπετε το παλιο τακακι και την φθορα που εχει. Βεβαια εχει αρκετο υλικο τριβης ακομα κι αυτο σημαινει πως βιαστηκα λιγο να τα αντικαταστησω (αλλα ειχα τους λογους μου να θέλω καινούρια τακάκια)

08.jpg

Εδω φαινεται η φθορα σε σχεση με το καινουριο τακακι.

09.jpg

Αφου λοιπον αφαιρεσουμε και τα τακακια, πρεπει απαραιτητως να καθαρισουμε την δαγκανα μας και τα εμβολα της απο τα καταλοιπα των τακακιων.Με ενα ειδικο σπρει καθαρισμου δαγκανων που μπορουμε να βρουμε στο εμποριο ή και με σκετο αφθονο νερο και την βοηθεια ενος πινελου. Αν δεν το κανουμε, υπαρχει κινδυνος να συσσωρευτουν πολλα καταλοιπα απο τα τακακια γυρω απο τα εμβολα και να δυσκολευουν την κινηση τους ή ακομα και να επηρεασουν σημαντικα την αποδοση των φρενων!

10.jpg

Καθαριζουμε προσεκτικα και καλα την δαγκανα και ειδικα περιμετρικα των εμβολων της ωστε να απομακρυνθουν τα καταλοιπα σκονης που εχουν αφησει τα τακακια απο την τριβη τους με τον δισκο. (Εχετε δει πολλους μαστορους να καθαριζουν ετσι την δαγκανα οταν πατε για αλλαγη τακακιων?) :rolleyes:

11.jpg

Οταν η δαγκανα εχει καθαρισει εντελως, ανοιγουμε το καπακι των υγρων στο τιμονι (για να εκτονωνεται η πιεση όταν πιεσουμε τα έμβολα) και πιεζουμε με τα χερια μας τα εμβολα της δαγκανας ή με ενα λεπτο κομματι ξυλου (που θα το βάλουμε ανάμεσα στα έμβολα όπως μπαίνει το τακάκι) προς τα μεσα ωστε να δουμε αν αυτα λειτουργουν σωστα και δεν ειναι κολλημενα απο καποια αιτια. Αν ολα ειναι καλα, προχωραμε.


Παιρνουμε τα καινουρια τακακια και τα τοποθετουμε μεσα στην δαγκανα οπως ηταν και τα παλια και κανουμε αντιστροφα την εργασια μας.

12.jpg

Κρατωντας με το ενα χερι μας τα τακακια ωστε να μην φυγουν απο την σωστη τους θεση,βαζουμε τον πυρο στην θεση του (χτυπωντας τον ελαφρα προς το τελος της διαδρομης του ωστε να σφηνωσει), προσεχωντας την θεση που θα παρει η τρυπα για την ασφαλεια του ωστε να μην παιδευομαστε μετα. (φωτο) (αν είναι βιδωτός, απλα τον βιδωνουμε)

13.jpg

Τοποθετουμε και την ασφαλεια συγκρατησης του πυρου και ημαστε ετοιμοι να προχωρησουμε στην εισαγωγη της δαγκανας στην δισκοπλακα.


Επειδη ηδη ειχαμε πιεσει τα εμβολα της δαγκανας προς τα μεσα, υπαρχει αρκετος χωρος μεταξυ των δυο τακακιων ωστε να περασουν αυτα ανετα εκατερωθεν της δισκοπλακας.


Αφου το καταφερουμε κι αυτο, φερνουμε την δαγκανα στην ιδανικη θεση για να βιδωθει.


Σφιγγουμε αρχικα μονο με το "αλεν" κλειδι κρατωντας το απο την μακρια πλευρα του οσο δυνατα μπορουμε. Μετα με την βοηθεια του σωληνωτου κλειδιου ή κατι αντιστοιχου σφιγγουμε λιγο ακομα. (Προσεξτε...ΛΙΓΟ ακομα...γιατι υπαρχει κινδυνος να κλωτσησουμε το σπειρωμα της βιδας ή της δαγκανας)


(Τωρα βεβαια, καλο θα ηταν να υπαρχει ενα δυναμοκλειδο για τα σφιξιματα. Ειναι ενα απο τα σημαντικα εργαλεια που πρεπει να εχουμε αν ασχολουμαστε με συντηρηση ή επισκευες στην μοτοσυκλετα μας. Και καλο είναι να υπάρχουν δυο. Ενα για μικρες δυναμεις κι ενα για μετριες. Για τις μεγαλες δυναμεις δεν νομιζω οτι θα ειναι τοσο χρησιμο. Οι τιμες τους παιζουν απο 50€ για κατι σχετικα καλο και ανεβαινουν αναλογοως της ποιοτητας)


Μην νιωθετε ανασφαλεια για το σφιξιμο διοτι οι βιδες που συγκρατουν τις δαγκανες, ακομα και με λιγο σφιξημο δεν λυνουν ευκολα απο μονες τους.


Ακριβως την ιδια εργασια κανουμε και για τις υπολοιπες δαγκανες της μοτοσυκλετας μας.


Εδω η δαγκανα εχει τοποθετηθει ξανα εχοντας πια τα καινουρια τακακια της


Εικόνα


Κι ένα video της εργασίας στα γρήγορα με λεζάντες...




Μετα το τελος της εργασιας,τρομπαρουμε την μανετα (ή το πενταλ) ωστε να πατησουν τα τακακια στην δισκοπλακα και να επανελθει η σωστη πιεση των υγρων. Αν νιωθετε την μανετα να "λαστιχαρει", μην φοβηθειτε...δεν ειναι τιποτα. Μετα απο μερικα φρεναρισματα, η αισθηση θα γινει και παλι φυσιολογικη.


Προσοχη στα πρωτα χιλιομετρα ομως που θα κανετε μετα την αλλαγη των τακακιων γιατι η σωστη αισθηση και πιεση στα φρενα θα ερθει γρηγορα μεν αλλα εσεις καλο ειναι να μην πλακωθειτε στα γκάζια.

Επισης πρεπει να ξερετε πως τα τακακια οσο ειναι καινουρια δεν αποδιδουν αυτα που μπορουν διοτι δεν εχουν πατησει ακομα σωστα πανω στην δισκοπλακα. Εκτος κι αν αυτη ειναι καινουρια. Μετα απο καμια 100αρια χιλιομετρα το πολύυ, τα τακακια θα πατησουν σωστα ωστε να αποδωσουν πλεον το μεγιστο φρεναρισμα. Εννοειται πως αναλογως της καταστασης που ειναι η δισκοπλακα, τοσο πιο γρηγορα ή πιο αργα θα πατησει το τακακι σωστα.


Μεσα σε αυτα τα πρωτα χιλιομετρα, προσπαθειστε να ειστε συνετοι με το γκαζι και δωστε την ευκαιρια στα τακακια να ζεσταθουν σιγα σιγα κι οχι αποτομα. (Εννοω μην τσαρουχωνετε τα φρενα χωρις λογο γιατι θα κανετε κακο στο καινουριο και αδουλευτο ακομα υλικο των τακακιων σας)



...κι ένα πιο αναλυτικό με φωνητικές οδηγίες..



(Για τα σαρδάμ, δεν θέλω σχόλια :P )




Αυτα και ελπιζω να βοηθησω καποιους "ανησυχους" νεους!



YΓ: Παρακατω θα διαβασετε κι εναν ευκολο τροπο για να αλλαζετε μονοι σας τα υγρα των φρενων (ισχυει και για φρενα με ABS αλλα οχι για συστημα CBS)


Παιρνετε ενα διαφανες σωληνακι και το τοποθετειτε στο εξαερωτηρακι της δαγκανας και στην ακρη του ενα δοχειο για να συλεγει τα παλια υγρα.

Ανοιγετε το καπακι απο το δοχειακι των υγρων αφου το εχετε καθαρισει πολυ καλα πριν γυρω γυρω για να μην πεσει τιποτα μεσα.Θα βγαλετε την ελαστικη μεμβρανη που εχει και μετα θα ξεσφιξετε το εξαερωτηρακι ωστε να αρχισει να τρεχει τα υγρα με φυσικη ροη (ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΤΗΣΕΤΕ ΚΑΘΟΛΟΥ ΤΗΝ ΜΑΝΕΤΑ).

Εσεις θα ειστε συνεχως "απο πανω" και θα συμπληρωνετε συνεχως υγρα στο δοχειακι ωστε να μην αδειασει σε καμμια στιγμη και σας παρει αερα.

Τα υγρα σας επειδη ειναι παλια θα εχουν ενα πιο σκουρο χρωμα απο τα καινουρια που θα βαζετε,οποτε οταν δειτε απο το διαφανες σωληνακι που εχετε βαλει στον εξαερωτηρα να βγαινουν καθαρα πλεον υγρα,αφηνετε να τρεξουν λιγα καινουρια και σφιγγετε τον εξαερωτηρα.Μετα και χωρις να πατησετε την μανετα συμπληρωνετε το απαιτουμενο υγρο που χρειαζεται ωστε να φτασει η σταθμη στο επιθυμητο υψος στο δοχειακι και βαζετε ξανα την μεμβρανη και το καπακι.


Τρομπαρετε μερικες φορες ωστε να επανερθει το φρεναρισμα και τελειωσατε.


Μια πολυ σιγανη βολτα θα σας διαβεβαιωσει οτι κανατε σωστα την δουλεια και εχετε σωστα φρενα
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.


“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Απάντηση

Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης