Οι διαφορές των μπαταριών Odyssey με τις κοινές μπαταρίες.

Ό,τι λιώνει, ό,τι παλιώνει κι ό,τι τελειώνει!
Απάντηση
Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12325
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 224 φορές
Έχει δεχθεί like: 234 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

Οι διαφορές των μπαταριών Odyssey με τις κοινές μπαταρίες.

#1

Δημοσίευση από ALX » 21 Ιουν 2013, 14:22

Το CCA (Cold Crank Amps) oρίζεται ως μία από τις τιμές που χρησιμοποιούνται στον κλάδο των μπαταριών για να καθορίσουν την ικανότητα μιας μπαταρίας να ξεκινήσει έναν κινητήρα σε χαμηλές θερμοκρασίες.

Η τιμή αυτή είναι ο αριθμός των αμπέρ μιας καινούριας και πλήρως φορτισμένης μπαταρίας που μπορεί να προσφέρει στους -18 βαθμούς Κελσίου και για 30 δευτερόλεπτα, διατηρώντας παράλληλα μια τάση τουλάχιστον 7,2 V, για μια μπαταρία των 12V.
Όσο υψηλότερη είναι η βαθμολογία CCA, τόσο μεγαλύτερη είναι η αρχική ισχύς της μπαταρίας. Τώρα που ξέρετε τι είναι το CCA ας δούμε τις διαφορές των Οdyssey σε σχέση με τις κοινές μπαταρίες σε σύγκριση!


Υπάρχει ένας μύθος που λέει ότι οι μπαταρίες Odyssey έχουν χαμηλότερα αμπέρ CCA από άλλες μπαταρίες, ακόμη και αν το PHCA (Pulse Hot Cranking Amp) είναι αρκετά υψηλότερο από αυτές.
Η δήλωση αυτή στην πραγματικότητα δεν είναι αλήθεια. Οι μπαταρίες Odyssey είναι διαφορετικά κατασκευασμένες σε σχέση με τις άλλες μπαταρίες του είδους τους και λόγω των μοναδικών ιδιοτήτων που έχουν, έχουν και διαφορετικά χαρακτηριστικά.
Τα μοντέλα των μπαταριών της Odyssey παίρνουν το όνομά τους από τον αριθμό των PHCA που έχουν. Για παράδειγμα η μπαταρία PC680 παίρνει το όνομά της από τα 680 αμπέρ που μπορεί να προσφέρει για 5 δευτερόλεπτα.

Ποια είναι όμως η διαφορά μεταξύ του CCA και PHCA?

Σχεδόν καμία! Το HCA (Ηοt Cranking Amp) είναι το ίδιο με CCA (Cold Cranking Amp), εκτός από τη θερμοκρασία στην οποία πραγματοποιείται η δοκιμή. Οι HCA δοκιμές διεξάγονται στους 26,7 βαθμούς Κελσίου, αντί των -18 βαθμών που υποβάλλονται για το CCA.
Η δοκιμή PHCA δεν είναι μια επίσημη τιμή. Όμως είναι το HCA των μπαταριών που δοκιμάζονται σε 5 δευτερόλεπτα αντί για 30 δευτερόλεπτα.

Όμως πιστεύω ότι αυτό είναι πιο ρεαλιστικό στα σημερινά δεδομένα, επειδή τα περισσότερα οχήματα πλέον διαθέτουν ηλεκτρονική ανάφλεξη και παίρνουν εμπρός μέσα σε αυτό το διάστημα (των 5 δευτερολέπτων δηλαδή). Μια μίζα αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτας δεν είναι σχεδιασμένη για να αντέχει συνεχόμενα για 30 δευτερόλεπτα. Αυτό θα προκαλέσει ζημιά σε ένα όχημα, αν λειτουργεί συνεχώς με αυτόν τον τρόπο.

Οι μπαταρίες της Odyssey είναι κατασκευασμένες από πάρα πολύ λεπτές πλάκες καθαρού μόλυβδου και έτσι μπορούν να χωρέσουν περισσότερες πλάκες στις μπαταρίες της από όσες πλάκες κοινών μπαταριών μπορούν να χωρέσουν στις συμβατικές μπαταρίες των ίδιων διαστάσεων.

Για παράδειγμα, μια PC925 έχει μια εκτίμηση CCA των 380Α , και οι διαστάσεις είναι 169 Χ 179 Χ 128, ζυγίζοντας 12kg. Μια συμβατική μπαταρία με την ίδια βαθμολογία CCA των 360 αμπέρ πρέπει να έχει διαστάσεις 238 Χ 129 Χ 225 για να χωρέσουν οι πλάκες μολύβδου. Όπως μπορείτε να δείτε οι διαστάσεις της είναι μεγαλύτερες.

Η μπαταρία Odyssey δηλαδή, προσφέρει ένα μεγάλο αριθμό CCA που για να τον βρείτε σε μια κοινή μπαταρία θα πρέπει να την αγοράσετε σε μεγαλύτερη διάσταση, που πιθανότατα όμως δεν θα ταιριάζει στο χώρο που θα πρέπει να τοποθετηθεί.

Η Odyssey είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε κάποιος να μπορεί να γλυτώσει μέγεθος και βάρος αν το επιθυμεί αλλά να εξακολουθήσει να έχει την αρχική απόδοση σε αμπέρ που είχε η προηγούμενη μεγαλύτερων διαστάσεων μπαταρία του.

Εάν συγκρίνετε το CCA της Odyssey με μια συμβατική μπαταρία στις ίδιες εξωτερικές διαστάσεις, η Odyssey θα έχει μεγαλύτερo CCA. O μύθος αυτός δηλαδή που επικρατούσε, καταρίφθηκε!!!

Κατά την επιλογή μιας μπαταρίας Odyssey αυτοί οι παράγοντες πρέπει να ληφθούν υπόψη, διαφορετικά μπορεί να προκληθεί σύγχυση του αγοραστή σε ορισμένες περιπτώσεις.
Αυτό θα πρέπει να το ξεκαθαρίζουν οι πωλητές για να μην υπάρχουν παρανοήσεις σχετικά με CCA.
Δηλαδή, δεν είναι όλα όμορφα και ρόδινα.
Όπως ακριβώς έχουμε γλυτώσει μέγεθος και βάρος έχοντας το ίδιο CCA με των μεγαλυτέρων διαστάσεων κοινής μπαταρίας μας που είχαμε, με τον ίδιο τρόπο θα θυσιάσουμε και την δυνατότητα αποθήκευσης ρεύματος. Μειωμένα Ah δηλαδή. Τότε θα υπερτερεί η συμβατική μας μπαταρία που ναι μεν έχει την ίδια βαθμολογία CCA αλλά λόγω των μεγαλύτερων διαστάσεων θα έχει μεγαλύτερη ικανότητα αποθεματικού σε Ah.
Για τα οχήματα που δεν έχουν μεγάλες καταναλώσεις μπορεί άνετα να χρησιμοποιηθεί μια Odyssey σε μικρότερες διαστάσεις, γιατί το κυριότερο που ζητάμε από αυτή, είναι η εκκίνηση του κινητήρα.
Σε οχήματα όμως που χρησιμοποιούν πολλές καταναλώσεις (πχ αυτοκίνητα με μεγάλα ηχοσυστήματα, προβολείς κτλ, ή σε μοτοσυκλέτες με θερμαινόμενα γκριπ, θερμαινόμενες σέλες, έξτρα προβολείς, φορτιστές ηλεκτρονικών συσκευών κτλ) αυτό δεν θα ήταν φρόνιμο, γιατί τότε θα έμεναν γρήγορα από ρεύμα λόγω των λίγων Αh που οφείλονται στην μικρότερη διάσταση της μπαταρίας.

Η λύση λοιπόν για όσους θέλουν μεγάλο CCA αλλά να μην χάσουν σε Ah, είναι να τοποθετείται μια Odyssey ιδίων διαστάσεων με την παλιά συμβατική μας μπαταρία.


ΑLX

:)
battery_tech_compare.gif
Πηγή
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.


“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

slaine
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 20:25
Τόπος διαμονής: Ελλάδα
Moto: sprint st 1050
Κράνος: HQ1 Lordship Blue

#2

Δημοσίευση από slaine » 21 Ιουν 2013, 15:12

Κόστος και διάρκεια ζωής σε σχέση με τις άλλες;
no pain no gain
shut up and train

Άβαταρ μέλους

IoannisPanagiotidis
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 653
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 23:40
Τόπος διαμονής: Solingen
Moto: R1200GS
Κράνος: Sr1
Έχει κάνει like: 34 φορές
Έχει δεχθεί like: 45 φορές
Ηλικία: 45

#3

Δημοσίευση από IoannisPanagiotidis » 21 Ιουν 2013, 15:34

καπου ειχα διαβασει για 10 χρονια ...αλλα η δικια μου η πρωτη που ειχα βαλει πριν 6 χρονια ...φετος αλλαχτηκε παλι με την ιδια γιατι σε ταξιδι και λογο των πολλων εξτρα καταναλωσεων που ειχα πανω στη μηχανη σε απαιτητικά φρεναρισματα μου αναβοσβηνε το abs φωτακι στο κατραν και εχανα το σερβομηχανισμο ... αλλαξα μπαταρια με φρεσκια και το θεμα ,εδω και 2 μηνες με τις ιδιες καταναλωσεις και το ιδιο απαιτητικό τεμπο , λυθηκε!

Άβαταρ μέλους

slaine
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 20:25
Τόπος διαμονής: Ελλάδα
Moto: sprint st 1050
Κράνος: HQ1 Lordship Blue

#4

Δημοσίευση από slaine » 21 Ιουν 2013, 15:48

Σερβομηχανισμός και no power = ... :pray:
:P
no pain no gain
shut up and train

Άβαταρ μέλους

IoannisPanagiotidis
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 653
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 23:40
Τόπος διαμονής: Solingen
Moto: R1200GS
Κράνος: Sr1
Έχει κάνει like: 34 φορές
Έχει δεχθεί like: 45 φορές
Ηλικία: 45

#5

Δημοσίευση από IoannisPanagiotidis » 21 Ιουν 2013, 16:07

... ασε ...να μην σου τυχει! ... να πηδας απο ψηλα και να μην ανοιγει το αλεξιπτωτο ενα πραγμα! ...

οφ τοπικ close! :thumpup:

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12325
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 224 φορές
Έχει δεχθεί like: 234 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#6

Δημοσίευση από ALX » 05 Οκτ 2014, 10:47

Mιας κι έρχεται χειμώνας και κάποιοι ίσως χρειαστούν μπαταρία...
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

sirax
Νέα μέλη
Νέα μέλη
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: 25 Φεβ 2014, 10:21
Τόπος διαμονής: Argos
Moto: GS1200adv
Κράνος: schuberth

#7

Δημοσίευση από sirax » 05 Οκτ 2014, 23:29

Υπάρχει άλλη εταιρία που να χρησιμοποιεί την ίδια τεχνολογία?
Νομίζω η motobatt έχει την ίδια τεχνολογία παραγωγής
με μόνο πιθανό μειονέκτημα οτι παράγει στην Κίνα
Απο την άλλη είναι αισθητά φτηνότερα απο τον Οδυσσέα
Καλη κ χρήσιμη παρουσίαση.

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12325
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 224 φορές
Έχει δεχθεί like: 234 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#8

Δημοσίευση από ALX » 05 Οκτ 2014, 23:30

Πάντως εγώ με τον Οδυσσέα είμαι πολύ ευχαριστημένος!
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

tre
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 304
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 01:00
Τόπος διαμονής: Θεσσαλονίκη
Moto: Transalp 600
Κράνος: LS 2
Έχει κάνει like: 1 φορά
Έχει δεχθεί like: 2 φορές
Ηλικία: 56

#9

Δημοσίευση από tre » 06 Οκτ 2014, 05:02

ALX έγραψε:Πάντως εγώ με τον Οδυσσέα είμαι πολύ ευχαριστημένος!
Η Lithium Ion για το Gs στα 180 € έτσι ?
Ο Οδυσσέας πόσο βγαίνει ?
Και ποιά η μοκροζωία τους ?
Όταν έχετε νεύρα να μετράτε μέχρι το 10 από μέσα σας.
Μετά σκάστε του μια στα δόντια,θα έχει χαλαρώσει και δεν θα την περιμένει.

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12325
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 224 φορές
Έχει δεχθεί like: 234 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#10

Δημοσίευση από ALX » 06 Οκτ 2014, 09:29

Eγώ την έχω 3,5 χρόνια περίπου και για 43000χιλ περίπου και ακόμα δουλεύει άψογα.
Απ'όσο έχω ακούσει παίζουν για 5-6 χρόνια σε νορμάλ συνθήκες κάτι που όμως μου φαίνεται δύσκολο. Τα 5 ναι... παραπάνω δεν νομίζω. Θα δείξει πάντως!
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

sirax
Νέα μέλη
Νέα μέλη
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: 25 Φεβ 2014, 10:21
Τόπος διαμονής: Argos
Moto: GS1200adv
Κράνος: schuberth

#11

Δημοσίευση από sirax » 05 Δεκ 2014, 07:28

Οι μπαταρίες λιθιου φορτίζουν κανονικά?
Η χρειάζεται κάτι άλλο στη μηχανή?

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12325
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 224 φορές
Έχει δεχθεί like: 234 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#12

Δημοσίευση από ALX » 05 Δεκ 2014, 08:55

Δεν έχω δει κάτι σχετικό, οπότε πιθανότατα δεν θέλουν καμία μετατροπή/προσθήκη στη μοτοσυκλέτα.
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

ritsman
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 362
Εγγραφή: 10 Σεπ 2014, 16:02
Τόπος διαμονής: νοτια
Moto: Μ1100
Κράνος: HJC RPHA
Έχει κάνει like: 3 φορές
Έχει δεχθεί like: 4 φορές

#13

Δημοσίευση από ritsman » 05 Δεκ 2014, 20:26

Το HCA δεν το ηξερα! μονο με το CCA ασχολιομουν :thumpup:

Απάντηση

Επιστροφή στο “Αναλώσιμα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης