Ο ρόλος των αντίβαρων στο τιμόνι μας.

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στη κατηγορία αυτή, έχετε την δυνατότητα να ανεβάζετε συνημμένες εικόνες κατευθείαν από τον υπολογιστή σας.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
Αήρ
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 681
Εγγραφή: 02 Μαρ 2013, 21:54
Τόπος διαμονής: Στον κόσμο μου!
Moto: SYM sitycom s 300i
Κράνος: HJC HQ1
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 30 φορές
Έχει δεχθεί like: 28 φορές
Ηλικία: 44

Re: Ρωτάς ...απαντάμε!

#1

Δημοσίευση από Αήρ » 03 Ιουν 2015, 08:50

Ερώτηση: Τα αντιβαρα στο τιμόνι, τι ακριβώς κάνουν;;;


Γιώργος από το Best...

Μη μου τους όρχεις τάραττε...

Άβαταρ μέλους

Ravendark
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 1854
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 09:26
Τόπος διαμονής: Μαρούσι
Moto: Peugeot 2
Κράνος: Shoei XR-1100 Hadron
Έχει κάνει like: 52 φορές
Έχει δεχθεί like: 57 φορές
Ηλικία: 36

#2

Δημοσίευση από Ravendark » 03 Ιουν 2015, 09:27

Υποτίθεται ότι βοηθούν στο να σβήνουν οι κραδασμοί στο τιμόνι/κλιπόν
Εικόνα
-- Γιώργος --

Άβαταρ μέλους

ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12001
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 219 φορές
Έχει δεχθεί like: 211 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#3

Δημοσίευση από ALX » 03 Ιουν 2015, 10:00

Ένα θέμα που είχα αναλύσει παλιότερα σε άλλο φόρουμ.

.

Επιστημονικά δεν μπορώ να το εξηγήσω για τα αντίβαρα, γιατί θα πρέπει να μιλήσω με νόμους της φυσικής (δυνάμεις βασικά) κι ίσως κάποιοι μπερδευτούν περισσότερο.
Θα το εξηγήσω πρακτικά για να γίνει περισσότερο κατανοητό.

Σκεφτείτε (ή δοκιμάστε κιόλας στην πράξη) ότι έχετε στα χέρια σας ένα ίσιο κομμάτι ξύλου. Ένα πηχάκι θα το έλεγα καλύτερα, κάποιου μήκους (ας πούμε 80 εκατοστά, όσο είναι δηλαδή το μήκος ενός τιμονιού μιας μοτοσυκλέτας)
Αυτό το πηχάκι έχει αμελητέο βάρος επειδή είναι από ξύλο. Ας πούμε 50 γραμμάρια.
Τώρα, κρατήστε το μπροστά σας από τις άκρες, σαν να κρατούσατε το τιμόνι της μοτοσυκλέτα σας και δοκιμάστε να το ταλαντεύετε από την μία πλευρά προς την άλλη σαν να στρίβατε το τιμόνι σας από τέρμα δεξιά σε τέρμα αριστερά και το αντίθετο. Κάντε το όμως με μια γρήγορη κίνηση κι όχι αργή. Βασικά όσο πιο γρήγορη μπορείτε. Θα παρατηρήσετε πως το να το ταλαντεύεις αριστερά δεξιά, είναι πανεύκολο και ταυτόχρονα ασταθές. (παίζει και πάνω κάτω πέρα από το δεξιά αριστερά. Αυτό συμβαίνει επειδή είναι πολύ ελαφρύ στις άκρες του.
Δοκιμάστε τώρα να δέσετε στις άκρες του κάποια βάρη (ίδια βάρη σε κάθε πλευρά. Μπορείτε να βγάλετε τα αντίβαρα του τιμονιού σας (μια βίδα είναι) και να τα δέσετε πάνω στο πηχάκι με μια μονωτική ταινία.
Δοκιμάστε τώρα να κάνετε το ίδιο πράγμα που κάνατε και πριν. Ταλάντευση δεξιά αριστερά με γρήγορη ταχύτητα.
Θα παρατηρήσετε πως δεν μπορείτε να το ταλαντεύσετε δεξιά αριστερά με την ίδια ταχύτητα και ευκολία που το κάνατε πριν που δεν είχε τα αντίβαρα, όπως επίσης θα παρατηρήσετε και την ομαλότητα της κίνησης χωρίς ταλαντεύσεις πάνω κάτω!
Με αυτό το απλό τεστ, θα καταλάβετε πόσο χρήσιμα είναι και τη δουλειά έχουν τα αντίβαρα στις άκρες του τιμονιού μας.
Ακόμα ένα άλλος τρόπος (ακόμα πιο ρεαλιστικός), είναι να αφαιρέσετε τα αντίβαρα από το τιμόνι σας και να κάνετε μια βόλτα τη μοτοσυκλέτα σας. Ανεβάστε ταχύτητα, κινηθείτε σε δρόμο με κακή άσφαλτο που έχει συνεχόμενες ανωμαλίες και θα δείτε πως θα σας φανεί η μοτοσυκλέτα.
Αυτό που θα νιώσετε έντονα, είναι οι κραδασμοί που δεν νιώθατε πριν αλλά και την αυθαίρετη ταλάντευση του τιμονιού αριστερά δεξιά χωρίς την δική σας θέληση.
Σε μεγάλες ταχύτητες δε, οι ταλαντώσεις του τιμονιού είναι μεγάλες και σε τρομοκρατούν!
Δοκιμάστε το και θα δείτε. Ειδικά το τεστ με το πηχάκι θα σας λύσει πρακτικά όλες τις απορίες χωρίς να χρειάζεται να το εξηγήσετε επιστημονικά. :)

Μια άλλη απορία που είχα ακούσει, ήταν το τι θα γινόταν αν έβαζες βαρύτερα από τα μαμά αντίβαρα. Βάζοντας βαρύτερα αντίβαρα δεν κερδίζεις κάτι περισσότερο. Το μόνο που θα νιώσεις, είναι μεγαλύτερη δυσκολία στο handling. Δηλαδή στο πόσο εύκολα χειρίζεσαι το τιμόνι της μοτοσυκλέτας στις στροφές. Θα σου δίνει μια αίσθηση δυσκινησίας όταν θα προσπαθείς να αλλάξεις πορεία.
Οι εταιρίες βάζουν αντίβαρα συγκεκριμένου αλλά και υπολογισμένου βάρους για την κάθε μοτοσυκλέτα και ανάλογα πάντα και με το βάρος του εκάστοτε τιμονιού. Ένα βαρύ τιμόνι είναι αυτονόητο ότι θέλει βαρύτερα αντίβαρα από ένα ελαφρύτερο .
Βρίσκουν την χρυσή τομή εν ολίγοις για την συγκεκριμένη μοτό. Βάζουν το αντίβαρο που χρειάζεται ώστε να υπερνικάει τις ταλαντώσεις του συστήματος του τιμονιού χωρίς να επιβαρύνει πέραν του αναγκαίου την ευκολία του χειρισμού και την αίσθηση στις αλλαγές κατεύθυνσης.
Με λίγο ελαφρότερα αντίβαρα, βελτιώνεις την ευκολία αλλαγής κατεύθυνσης, αλλά χάνεις σε σταθερότητα και απορόφηση κραδασμών. Βάζοντας βαρύτερα, βελτιώνεις την απορόφηση κραδασμών , αλλά ταυτόχρονα κάνεις "βαριά" την αίσθηση του τιμονιού στις αλλαγές κατεύθυνσης.
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
Αήρ
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 681
Εγγραφή: 02 Μαρ 2013, 21:54
Τόπος διαμονής: Στον κόσμο μου!
Moto: SYM sitycom s 300i
Κράνος: HJC HQ1
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 30 φορές
Έχει δεχθεί like: 28 φορές
Ηλικία: 44

#4

Δημοσίευση από Αήρ » 03 Ιουν 2015, 11:43

:thumpup: Oook
Γιώργος από το Best...

Μη μου τους όρχεις τάραττε...

Άβαταρ μέλους

Σάββας
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 4131
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 23:44
Τόπος διαμονής: Λαμογία .
Moto: HONDA - YAMAHA
Κράνος: HJC IS 17
Έχει κάνει like: 2 φορές
Ηλικία: 55

#5

Δημοσίευση από Σάββας » 03 Ιουν 2015, 12:39

Ψηλέ έγραψες πάλι ! :thumpup: :cheers: :+1: :goodpost:
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Terathlios
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 124
Εγγραφή: 28 Φεβ 2013, 13:31
Τόπος διαμονής: Εδώ
Moto: Triumph Sprint ST
Κράνος: Shoei XR1000

#6

Δημοσίευση από Terathlios » 03 Ιουν 2015, 14:32

Η φυσική πίσω απ'αυτά που αναλύει ο ψηλός είναι ότι όταν το τιμόνι (ράβδος με σταθερή μάζα/εκατοστό) ταλαντώνεται με πλάτος "χ" εκατοστά, στο ελεύθερο άκρο (εκεί που μπαίνουν τα ακρόμπαρα δηλαδή) θα ταλαντωθεί "2*χ" εκατοστά. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το μαστίγιο!

Βάζοντας μεγαλύτερη μάζα στο ελεύθερο άκρο, αυξάνεις την ενέργεια που πρέπει να δαπανηθεί ώστε να κουνηθεί, άρα κινείται λιγότερο.
Δεν ελπίζω τίποτα.
Δε φοβάμαι τίποτα.
Είμαι λέφτερος.

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
Αήρ
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 681
Εγγραφή: 02 Μαρ 2013, 21:54
Τόπος διαμονής: Στον κόσμο μου!
Moto: SYM sitycom s 300i
Κράνος: HJC HQ1
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 30 φορές
Έχει δεχθεί like: 28 φορές
Ηλικία: 44

#7

Δημοσίευση από Αήρ » 03 Ιουν 2015, 15:27

Terathlios » 03 Ιουν 2015, 14:32 έγραψε:Η φυσική πίσω απ'αυτά που αναλύει ο ψηλός είναι ότι όταν το τιμόνι (ράβδος με σταθερή μάζα/εκατοστό) ταλαντώνεται με πλάτος "χ" εκατοστά, στο ελεύθερο άκρο (εκεί που μπαίνουν τα ακρόμπαρα δηλαδή) θα ταλαντωθεί "2*χ" εκατοστά. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το μαστίγιο!

Βάζοντας μεγαλύτερη μάζα στο ελεύθερο άκρο, αυξάνεις την ενέργεια που πρέπει να δαπανηθεί ώστε να κουνηθεί, άρα κινείται λιγότερο.

Πσσσσσσςςςςςςς, έγραψες, thank you!!! :thumpup:
Γιώργος από το Best...

Μη μου τους όρχεις τάραττε...

Άβαταρ μέλους

Ravendark
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 1854
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 09:26
Τόπος διαμονής: Μαρούσι
Moto: Peugeot 2
Κράνος: Shoei XR-1100 Hadron
Έχει κάνει like: 52 φορές
Έχει δεχθεί like: 57 φορές
Ηλικία: 36

#8

Δημοσίευση από Ravendark » 04 Ιουν 2015, 08:26

αυτό για το μαστίγιο μου άρεσε! :P
Εικόνα
-- Γιώργος --

Άβαταρ μέλους

ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12001
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 219 φορές
Έχει δεχθεί like: 211 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#9

Δημοσίευση από ALX » 04 Ιουν 2015, 08:27

Βγάζεις γούστα ε? :tooth:
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

Ravendark
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 1854
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 09:26
Τόπος διαμονής: Μαρούσι
Moto: Peugeot 2
Κράνος: Shoei XR-1100 Hadron
Έχει κάνει like: 52 φορές
Έχει δεχθεί like: 57 φορές
Ηλικία: 36

#10

Δημοσίευση από Ravendark » 04 Ιουν 2015, 08:54

:P εεε όχι καθαρά εννοούσα για την εξήγηση του φαινομένου με τη φυσική... :tooth:
Εικόνα
-- Γιώργος --

Άβαταρ μέλους

πυξιδας990
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 544
Εγγραφή: 12 Μαρ 2015, 10:19
Τόπος διαμονής: Λεωνιδιο Κυνουριας
Moto: κατεμαρα 990 orange
Κράνος: kabuto aerroblade
Έχει κάνει like: 29 φορές
Έχει δεχθεί like: 63 φορές
Ηλικία: 40

#11

Δημοσίευση από πυξιδας990 » 10 Ιουν 2015, 11:49

παντως στο μουλτι που τα εβγαλα και εβαλα enduro χουφτες,δεν ειδα διαφορα...........
suzuki dr 250
suzuki dr 650rs
suzuki vstrom 650
ktm 950 adventure
ktm 990 adventure
ducati multistrada 1000
ktm 990 adv orange

Απάντηση

Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες